Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Przygotowujemy się do zakupu piętrowych ezetów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
05-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Mazowieckie: Przygotowujemy się do zakupu piętrowych ezetów
Fot. Kabelleger / David Gubler wikipediaKiss przewoźnika BLS.
Mazowiecki przewoźnik, jako pierwszy w Polsce, kupi nie tylko akumulatorowe zespoły trakcyjne, ale także piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne.

Podczas konferencji prasowej zapowiadającej zakup 22 dwuczłonowych zespołów trakcyjnych Robert Stępień zapowiedział dalsze, kolejne plany dotyczące zakupu floty nowych pojazdów dla Kolei Mazowieckich. I tym razem przewoźnik mocno zaskoczył, zapowiadając chęć zakupu piętrowych zespołów trakcyjnych. Tego typu pojazdów nie ma w Polsce nikt.

– W strategii do roku 2031 zarząd Kolei Mazowieckich zakłada jeszcze dwa duże postępowania przetargowe. Pierwszy dotyczy zakupu 15 pięcioczłonowych zespołów trakcyjnych z opcją kupna kolejnych dziesięciu takich pojazdów – powiedział Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich. Byłoby to uzupełnienie obecnie realizowanych zakupów 61 pojazdów o podobnej długości. Proces ich dostaw od Stadlera ma się zakończyć jeszcze w 2023 roku.

– Drugi przetarg, który chcielibyśmy ogłosić, opiewa na 24 piętrowe zespoły trakcyjne. Zamierzamy wzmocnić nimi relację dojazdowe do Warszawy. Kursowały jako pojazdy przyspieszone, podobnie jak posiadane przez nas piętrowe pociągi push-pull – dodał prezes przewoźnika. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że żaden z krajowych przewoźników nie dysponuje obecnie taborem tego typu, chociaż zakup piętrowych ezetów rozważało PKP Intercity. Przewoźnik zdecydował się jednak na piętrowe zestawy push-pull (przewoźnik wciąż nie podpisał umowy z konsorcjum Pesa-Newag). Jak wygląda piętrowy ezet? Można zobaczyć tutaj.

Stępień dodał, że Mazowsze ubiega się o środki z Krajowego Programu Odbudowy, ale tych pieniędzy wciąż nie ma na horyzoncie. – To oczywiście problem, bo tych pieniędzy wciąż nie mamy – dodał.

Stępień dodał, że spółka jest w przededniu organizacji drugiego (poprzedni nie przyniósł rozstrzygnięcia) przetargu na budowę bazy techniczno-obsługowej w Radomiu.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Duński Lokaltog zamawia kolejne jednostki bateryjne Stadlera

Tabor i technika

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Infrastruktura

Stępień, KM: Pojazdy bateryjne być może pojadą z Ostrołęki do Chorzeli

Tabor i technika

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Duński Lokaltog zamawia kolejne jednostki bateryjne Stadlera

Tabor i technika

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Infrastruktura

Stępień, KM: Pojazdy bateryjne być może pojadą z Ostrołęki do Chorzeli

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij