NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Stępień: Jednoczesny remont średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej będzie rozwiązaniem fatalnym

| Michał Szymajda 17.06.2018 36

Stępień: Jednoczesny remont średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej będzie rozwiązaniem fatalnym
fot. Patryk 98 sm42.pl
- Jednoczesny remont średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej będzie rozwiązaniem fatalnym. Na razie brakuje nawet alternatywy w postaci dwóch czynnych torów na moście nad Wisłą prowadzącym do stacji Warszawa Gdańska - mówi miesięcznikowi "Rynek Kolejowy" Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.
Michał Szymajda, „Rynek Kolejowy”: Ostatnie miesiące nie były specjalnie łaskawe dla przewoźników regionalnych w kraju. Mamy do czynienia z olbrzymią ilością prac modernizacyjnych, które skutkują opóźnieniami i spadkiem zainteresowania pasażerów koleją.

Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich: Gdy idzie o opóźnienia, to wydaje się, że statystyki pierwszego kwartału 2018 r. nie są dobre dla wszystkich przewoźników, a już zwłaszcza dla przewoźników cargo. Rzeczywiście, największym problemem dla Kolei Mazowieckich są remonty infrastruktury kolejowej. Statystyki przewozowe za rok 2017 są jednak bardzo dobre – przewieźliśmy ponad 62 miliony podróżnych, a to więcej o milion niż w roku 2016. Z pewnością ten wynik byłby lepszy, gdyby nie zamknięcia, z których najbardziej kłopotliwe dla nas jest to na linii 447, pomiędzy Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim. Szacujemy, że z przejazdów tą linią zrezygnowało 11% naszych pasażerów. Zamknięcia na odcinku Pilawa – Dęblin i na Rail Baltice, w okolicach Małkini, też powodują kłopoty naszym pasażerom.

Pozytywna wiadomość jest natomiast taka, że gdyby do wyniku KM dodać wyniki warszawskiej SKM i WKD, to okaże się, że ponad 30% kolejowego ruchu pasażerskiego w Polsce generowane jest na Mazowszu.

Pasażerowie wrócą po zakończeniu modernizacji?


To nie pierwsze tak duże prace remontowe, które mają wpływ na działalność Kolei Mazowieckich. Nasze doświadczenia, związane na przykład z długotrwałymi pracami na magistrali E65 z Warszawy w kierunku Gdańska, wskazują, że po ukończeniu remontów pasażerowie wracają do transportu kolejowego. Mają na to wpływ m.in. parkingi „parkuj i jedź” zlokalizowane w pobliżu stacji i przystanków kolejowych. Od początku kwietnia tego roku zmieniła się formuła ich funkcjonowania. Można z nich korzystać bezpłatnie, przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Dzięki temu otwieramy się często na zupełnie nowego klienta.

Nie boi się pan, że dopiero planowany remont stołecznej średnicy, być może związany z zamknięciem wszystkich torów, zdemoluje ruch pociągów w Warszawie?

Jednoczesny remont średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej będzie rozwiązaniem fatalnym. Na razie brakuje nawet alternatywy w postaci dwóch czynnych torów na moście nad Wisłą prowadzącym do stacji Warszawa Gdańska. Obecnie czynny tam jest jeden tor, a zarządca – PKP PLK – dopiero rozpisał przetarg… Dlatego uważam, że tylko osobne wyłączenie z ruchu dwóch średnic nie zablokuje centrum miasta. Tym bardziej że kompleksową przebudowę zaplanowano także na stacjach Warszawa Wschodnia i Zachodnia.

Całą rozmowę można przeczytać w numerze 6/2018 miesięcznika "Rynek Kolejowy". Zapraszamy do Empików i prenumeraty!
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4030)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4030)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5