Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Mazowieckie na razie nie zbudują bazy w Radomiu. Brakuje pieniędzy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koleje Mazowieckie na razie nie zbudują bazy w Radomiu. Brakuje pieniędzy
Fot. M. Szymajda
Koleje Mazowieckie unieważniły przetarg na zaprojektowanie i budowę nowej hali, w której odbywać się ma serwis elektrycznych zespołów trakcyjnych Kolei Mazowieckich.

Przetarg na budowę zupełnie nowego obiektu, który ma odpowiadać za utrzymanie bieżące pociągów Kolei Mazowieckich, ruszył w końcu maja 2022 roku. Okazało się, że w konkursie ofert wpłynęła tylko jedna oferta, od konsorcjum znanej na rynku firmy Agat z Koluszek i Inżynierii Rzeszów. Niestety znacznie przekroczyła ona kosztorys. Potencjalny wykonawca oczekiwał bowiem 79,8 mln złotych brutto, a Koleje Mazowieckie mogły zapewnić jedynie 52,8 mln złotych. Dla przewoźnika to kwota zaporowa i nie zdecydował się na wdrożenie kolejnego trybu postępowania i podpisanie umowy. Przetarg został unieważniony.

Przypomnijmy, że chce zaprojektować i wybudować bazę utrzymaniowo-naprawczą pojazdów kolejowych przy ul. Tadeusza Mazowieckiego w Radomiu. Inwestycja wraz z projektem ma zostać zrealizowana w ciągu dwóch lat od podpisania umowy. Radomscy radni we wrześniu zgodzili się sprzedać kolejarzom działkę, na której powstanie baza, za pół ceny.

Hala ma mieć prawie 100 metrów, co wystarczy, by obsługiwać w niej wszystkie zespoły trakcyjne Kolei Mazowieckich. Bazę należy zbudować wraz z wyposażeniem – warsztatami, akumulatorownią i magazynem oraz garażem, należy zbudować obiekt socjalno-biurowy, sprężarkownię, kotłownię, magazyn materiałów niebezpiecznych, pomieszczenia na odpady przemysłowe i myjnię taboru. Koleje Mazowieckie wymagały co najmniej 5-letniej gwarancji jakości na wybudowaną bazę wraz z infrastrukturą kolejową oraz 3 letniej gwarancji jakości na dostarczone urządzenia i maszyny.

Koleje Mazowieckie zastanawiają się nad kolejnymi krokami. O tym, czy pojawi się nowy przetarg, być może ze zmienionym zakresem zadania, dowiemy się za kilka tygodni.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5