NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Działka pod zaplecze Kolei Mazowieckich w Radomiu. Za pół ceny

| Roman Czubiński 07.09.2022 1,6k

Działka pod zaplecze Kolei Mazowieckich w Radomiu. Za pół ceny
Pociąg Kolei Mazowieckich w Radomiufot. Roman Czubiński
Radni Radomia wyrazili zgodę na sprzedaż Urzędowi Marszałkowskiemu województwa mazowieckiego terenu przy stacji Radom Główny, na którym ma powstać zaplecze techniczne spółki Koleje Mazowieckie. Przewoźnik przyjmuje tę decyzję z zadowoleniem i zapowiada, że pozwoli ona poprawić ofertę komunikacyjną dla mieszkańców miasta i okolic. Trwa ocena ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę bazy.
Od roku 2014 samorządowy przewoźnik dzierżawił teren, jednak przed rozpoczęciem inwestycji postanowił pozyskać go na własność. Pierwszy, ubiegłoroczny projekt uchwały w tej sprawie zakładał przeniesienie własności gruntu na rzecz urzędu marszałkowskiego za darmo, jednak radomska Rada Miejska nie wyraziła na to zgody. Pod koniec sierpnia Urząd Miasta zaproponował sprzedaż terenu pod bazę KM z 50-procentową bonifikatą. Tym razem decyzja radnych była pozytywna.

Przygotowania trwają od 3 lat

– Kolejne etapy przygotowań do inwestycji będą mogły się rozpocząć po rozstrzygnięciu przetargu – mówi „Rynkowi Kolejowemu” rzecznik Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska. Na razie trwa ocena złożonych ofert. Przedstawicielka KM przypomina, że wiele prac przygotowawczych spółka ma już za sobą. – Pierwsze prace z zakresu rozbudowy infrastruktury kolejowej miały miejsce już w latach 2019-2021. Umożliwiły one zapewnienie odpowiedniej trasy kolejowej do bazy w Radomiu. Podpisaliśmy także umowę na budowę rozjazdu, który łączy tor w stacji Radom z torem bocznicowym planowanej bazy utrzymaniowo-naprawczej. Włączono go do układu sterowania ruchem kolejowym. Została również wybudowana sieć trakcyjna nad torem na stacji Radom do wyżej wymienionego rozjazdu – wylicza.

Jak przekonuje rzecznik KM, budowa obiektu przyczyni się nie tylko do rozwoju przewoźnika, ale również da impuls rozwojowy lokalnej gospodarce Radomia i południowego Mazowsza. – Umożliwi ona stworzenie nowych miejsc pracy – wskazuje. Na ten sam aspekt zwracają uwagę przedstawiciele władz Radomia, w których wypowiedziach pojawiają się jednak rozbieżne wartości: nowych etatów ma być kilkanaście lub kilkadziesiąt.

Miejsca wystarczy i dla EN57, i dla Impulsów

Korzyścią dla KM będzie szybsze i sprawniejsze przeprowadzenie napraw i przeglądów taboru. – Warto również zaznaczyć, że jej powstanie wpłynie korzystnie na poprawę komunikacji w obszarze aglomeracji radomskiej – mówi Nowakowska. Mazowiecki przewoźnik nie porzucił planów zakupu 10 dwuczłonowych EZT do obsługi właśnie Radomia i okolic, choć jego realizacja została przesunięta na późniejsze lata.

Hala ma być przystosowana do obsługi pojazdów o długości do 99 metrów, w tym takich eksploatowanych już jednostek, jak 45WE „Impuls”, EN76 „Elf” i EN57 (zmodernizowanych i nie). Baza ma być wyposażona w warsztaty, akumulatorownię, magazyn, garaż, budynek socjalno-biurowy, sprężarkownię, kotłownię centralnego ogrzewania, magazyn materiałów niebezpiecznych, pomieszczenie na odpady przemysłowe oraz myjnię taboru.

W najbliższym czasie KM nie zamierzają budować innych – poza Radomiem – obiektów utrzymania. W planach jest natomiast rozbudowa świeżo oddanej do użytku bazy utrzymaniowo-naprawczej taboru w Sochaczewie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5