Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Małopolskie mają pierwsze Impulsy 2 [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
30-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Nowosądecki Newag dostarczył dla Kolei Małopolskich dwa pierwsze Impulsy 2 z kontraktu na łącznie dziewięć takich zespołów trakcyjnych. Pierwsze dwa pokazano wczoraj w Oświęcimiu, gdzie w ruchu rozkładowym pojawią się w grudniu.

Uroczystość oficjalnego odbioru pojazdów przez region (choć bez udziału przedstawicieli Newagu) miała 29 września na dworcu kolejowym w Oświęcimiu.

Umowę na dostawę czteroczłonowych Impulsów 2 wraz z 5-letnim serwisem podpisano w czerwcu 2020 roku, dostawy wykonano więc w bardzo krótki terminem, pomimo tego, że pojazdy musiały być testowane i homologowane w Żmigrodzie.

Najpierw zamówiono 7 pojazdów, a krótko po tym, kolejne 2 w ramach prawa opcji. Projekt zakupu elektrycznych zespołów trakcyjnych z Newagu, warty łącznie 245 mln zł., został dofinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego (169 mln zł.) oraz z Funduszu Kolejowego (7 mln zł). Wartość projektu to ponad 245 mln zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniosło 169 mln zł, a z Funduszu Kolejowego - blisko 7 mln zł.

– Impuls 2 wyróżnia się funkcjonalnością oraz zastosowaniem zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Konstruktorzy z Newagu projektując ten pociąg zwrócili szczególną uwagę na bezpieczeństwo podróży. Nowe składy jeżdżą z prędkością do 160 km/h, a każdy z dziewięciu nowoczesnych, ekonomicznych i komfortowych pojazdów posiada 189 miejsc siedzących – powiedział wicemarszałek małopolski Łukasz Smółka.

Wielofunkcyjne, cieszące oko wnętrze

W każdym pociągu zainstalowane zostały systemy służące do monitoringu, informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów i pomiaru punktualności, jest też wifi oraz biletomat. W pojeździe są dwie toalety, z których jedną przygotowano dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Śmietniki umożliwiają segregację śmieci.

Koleje Małopolskie zdecydowały się przeznaczyć jeden człon na przestrzeń wielofunkcyjną, gdzie znajdują się miejsca na rowery (wygodne stojaki zamiast haków), gdzie bez problemu można przewieźć wózek dziecięcy, lub większy bagaż. W tym miejscu pasażerowie mogą korzystać z rozkładanych siedzeń. Taki układ bardzo dobrze sprawdza się już w nieco starszych Impulsach, które zamówiło Pomorze. Pojazdy wykonano bardzo estetycznie, dzięki zastosowaniu ciekawych kolorów są bardzo atrakcyjne dla oka, mają wygodne fotele.

Jak poinformował urząd marszałkowski, nowy tabor przeznaczony jest do obsługi połączeń aglomeracyjnych przez dwóch przewoźników: Koleje Małopolskie oraz Polregio. Pojazdy, których używać będą Koleje Małopolskie zostaną skierowane na trasy: SKA2 Skawina - Kraków Gł. -Sędziszów, SKA3: Kraków Gł. - Tarnów, oraz na trasę Kraków Gł. - Nowy Sącz/Krynica Zdrój (będą więc kursy odbywające się wprost sprzed bramy Newagu). Trafią też na prestiżową linię Kraków Gł. – Katowice, gdzie ich operatorem będzie Polregio.

Dostawa przed pierwotnie określonym terminem

Pierwsze dwa pojazdy dla Przewoźnika Koleje Małopolskie zostały przekazane przez Newag 27 września. Trwają odbiory techniczne kolejnych czterech pojazdów. Na przełomie listopada i grudnia planowany jest odbiór pozostałych 3 szt. EZT.

Jak informuje urząd marszałkowski województwa małopolskiego pierwsze dwa pojazdy, których operatorem będą Koleje Małopolskie, zostały przekazane przez Newag 27 września. Trwają odbiory techniczne kolejnych czterech pojazdów. Na przełomie listopada i grudnia planowany jest odbiór pozostałych trzech sztuk. Warto podkreślić, że pierwsze dwa pojazdy, według pierwotnych zapisów umowy, miały być przekazane do użytkowników z końcem października 2021, a ostatnie - do końca kwietnia 2022. Newag realizuję więc dostawę przed terminem określonym w umowie.

Warto zaznaczyć, że Impulsy 2 to nie jedyne fabrycznie nowe pojazdy, które do Małopolski dostarczono w ostatnich miesiącach. Także Pesa zakończyła dostawę czterech nowoczesnych Elfów 2 przed terminem, o czym piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5