Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Izraelskie stawiają wyłącznie na piętrowy tabor

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Izraelskie stawiają wyłącznie na piętrowy tabor
fot. Bombardier
Francuski producent taboru Alstom pochwalił się pozyskaniem kontraktu na wyprodukowanie 96 wagonów piętrowych dla Kolei Izraelskich. Podobne zamówienie ma zostać udzielone także niemieckiemu Siemensowi, który dostarczy kolejne 81 piętrowych składów Desiro HC. To efekt działań krajowego przewoźnika, który chce zwiększyć pojemność pociągów i wycofać się z eksploatacji składów jednopokładowych. Wartość zakupów określana jest na 1,7 mld euro.

Alstom podpisał 23 stycznia br. kontrakt z Kolejami Izraelskimi (Rakewet Jisra’el) na wyprodukowanie 96 wagonów piętrowych – w konfiguracji ośmiowagonowych push-pulli. Umowa opiewa na 260 mln euro. Kontrakt obejmuje także opcję zamówienia dodatkowych wagonów oraz możliwość rozbudowy składów do konfiguracji 10-wagonowej. Dostawy taboru przewidziano do 2025 roku. Ośmiowagonowe piętrowe jednostki mają zwiększyć pojemność przewozową do ponad 1200 miejsc. Nowe pojazdy powiększą obecną flotę Kolei Izraelskich, która liczy dzisiaj 580 wagonów.

Zapowiedziano także, że oddzielne zamówienie – za ok. 1,5 mld euro – ma zostać przyznane Siemensowi. Niemiecki producent będzie odpowiadał za dostarczenie Kolejom Izraelskim 81 sześciowagonowych piętrowych jednostek Desiro HC. Powiększą one posiadaną przez przewoźnika flotę z tej rodziny, która składa się dzisiaj z już 24 eksploatowanych jednostek, zwłaszcza na linii Tel Awiw – Jerozolima. Warto wspomnieć, że następne 36 jest jeszcze w produkcji. To efekt zamówienia za 900 mln euro z 2018 roku. Wówczas Koleje Izraelskie zleciły Siemensowi dostawę 60 piętrowych składów – w konfiguracjach 4-wagonowych i 6-wagonowych.W nowym zamówieniu przewoźnik, jak zapowiedział, określi między innymi potrzebę zamontowania większych stoliczków pod laptopy oraz doposażenie niektórych wagonów w miejsca na rowery. Dostawy nowych pojazdów zaplanowane będą łącznie do 2027 roku.

Kontrakt z Alstomem oraz Siemensem to element szerszej polityki przewoźnika, który chce stopniowo wycofywać z eksploatacji składy jednopokładowe o mniejszej pojemności – spalinowe Siemens Viaggio Light wyprodukowane w 2008 i 2011 roku. Przełożyć się ma to na obsługę 22 mln pasażerów więcej w ciągu roku. To istotne w kwestii spodziewanego przez izraelskiego przewoźnika wzrostu wyników przewozowych.

Mosze Ben-Zakan, minister transportu Izraela zauważył, że Koleje Izraelskie odnotowały w ostatnich latach znaczny i ciągły wzrost popytu. – To bezprecedensowy proces, który obejmuje wdrożenie setek nowoczesnych wagonów, które pozwolą zwiększyć liczbę obsługiwanych pasażerów z 70 mln w 2019 r. do ok. 105 mln w 2025 r. i 300 mln w 2040 r. Nowe zamówienia pomogą Kolejom Izraelskim wejść w nowy rozdział rozwoju i obsługi nowych linii, które otworzymy w następnych latach – podkreślił minister.

– To dobra wiadomość dla pasażerów. Kontynuujemy łączenie Izraela siecią kolejową i przygotowujemy się do kolejnej fazy planu, która obejmuje nowoczesny, elektryczny, zielony i czysty ekologicznie tabor. Znacznie usprawni on obsługę koleją na terenie całego kraju. Jest to kontynuacja planu pięcioletniego zatwierdzonego przez zarząd kolei – podkreślił Moshe Shimoni, prezes zarządu Kolei Izraelskich.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Opolskie na razie nie kupi nowych pociągów

Tabor i technika

Opolskie na razie nie kupi nowych pociągów

Jakub Rösler 26 kwietnia 2024

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Infrastruktura

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Michał Szymajda 27 kwietnia 2024

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Roman Czubiński 26 kwietnia 2024

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Tabor i technika

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Łukasz Malinowski 28 kwietnia 2024

Koleje Izraelskie nie będą naprawiały awarii w szabat

Infrastruktura

Zobacz również:

Opolskie na razie nie kupi nowych pociągów

Tabor i technika

Opolskie na razie nie kupi nowych pociągów

Jakub Rösler 26 kwietnia 2024

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Infrastruktura

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Michał Szymajda 27 kwietnia 2024

Po awarii w Łodzi PKP PLK nałożyły na Alstom karę finansową

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Infrastruktura

Jaki tabor dla polskiej KDP? Producenci podzieleni

Roman Czubiński 26 kwietnia 2024

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Tabor i technika

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Łukasz Malinowski 28 kwietnia 2024

Koleje Izraelskie nie będą naprawiały awarii w szabat

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5