NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Koleje Holenderskie poszukują dostawcy przynajmniej czterdziestu piętrowych ezt

| Michał Szymajda 17.04.2020 91

Koleje Holenderskie poszukują dostawcy przynajmniej czterdziestu piętrowych ezt
Piętrowy zespół trakcyjny serii DDZFot. Michał Szymajda
Koleje Holenderskie poszukują dostawcy nowej, dużej serii pociągów o dużej pojemności do przewozów krajowych w ruchu regionalnym. Część wagonów w składach będzie piętrowa. Właśnie wystosowano zapytanie ofertowe skierowane do producentów chętnych przystąpić do zapowiadanego przetargu.
Nederlandse Spoorwegen zainteresowane są zakupem zestawów o długości od 150 do 160 metrów, które można będzie ze sobą łączyć. Holendrzy przedstawili swoje wstępne oczekiwania techniczne i czekają na propozycje producentów.

Wiadomo na razie, że sześciowagonowe ezt mają być zdolne do operowania z prędkością 160 km/h. Holendrzy precyzują jedynie zapotrzebowanie na liczbę miejsc siedzących we wszystkich składach. Dane te pozwalają przypuszczać, że NS chciałyby kupić w ramach zamówienia podstawowego około 40 ezt dużej pojemności, z możliwością rozszerzenia zamówienia o ok. 60 zestawów. Dostawy miałyby trwać do 2036 roku. Holendrzy, w ramach zamówienia, chcieliby kupić też pewną liczbę pojazdów do ruchu międzynarodowego, z myślą o połączeniach do Belgii, z możliwością zasilania ich napięciem 3 kV prądu stałego, czyli takiego jak w Polsce. W Holandii, poza szybką linią z Amsterdamu do Brukseli, pociągi poruszają się pod 1,5kV DC. Pojazdy będą oczywiście posiadały ETCS.

Wagony sterownicze będą jednopoziomowe, a pozostałe – piętrowe. Te pierwsze będą przygotowane do przyjęcia na pokład tych wszystkich, którym mogą przeszkadzać schody w wagonach dwupokładowych, a więc osób niepełnosprawnych, rodziców z dziećmi w wózkach, rowerzystów i osób z większym bagażem. Znajdzie się tu również toaleta dla niepełnosprawnych.

– Przetarg chcemy przygotować dokładnie, wiemy bowiem, że od teraz do dostawy pierwszych pojazdów upłynie około 7 lat. Swoje potrzeby dokładnie sprecyzujemy po przedstawieniu nam możliwości rynku i skonfrontowania ich z naszymi oczekiwaniami  – powiedział prezes NS Roel Okhuijsen. Dodał, że potrzeba zakupów wynika z rosnącego udziału kolei w przewozach na terenie kraju, choć oczywiście także w Holandii, ze względu na epidemię koronawirusa, obecnie i pociągów i pasażerów jest znacznie mniej. Umowa z dostawcami nowych piętrowych ezt ma zostać podpisana w końcu 2022 roku.

Nowe zestawy mają zastąpić flotę pięćdziesięciu piętrowych pociągów DDZ wyprodukowanych w latach 1992 – 1994 i 1997 – 1998 przez zakłady Talbota z Akwizgranu, później przejętego przez Bombardiera. Część z pojazdów została z sukcesem przebudowana na pociągi Intercity, zyskując zupełnie nowe, komfortowe, designerskie wnętrze.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Holandia (96)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Holandia (96)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5