Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie sondują zakup pociągów wodorowych i bateryjnych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
04-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Dolnośląskie sondują zakup pociągów wodorowych i bateryjnych
wiz. StadlerAkumulatorowy pociąg w barwach Kolei Austriackich
Dolnośląski przewoźnik ogłosił wstępne konsultacje rynkowe dotyczące dostawy co najmniej 2-członowych jednostek wodorowych, akumulatorowych lub hybryd – wodorowo-elektrycznych oraz bateryjno-elektrycznych. Do ich ewentualnego zakupu droga jest jednak daleka.

Koleje Dolnośląskie właśnie ogłosiły wstępne konsultacje rynkowe dotyczące dostawy “pasażerskich pojazdów wieloczłonowych z napędem alternatywnym własnym”. Co kryje się za tym sformułowaniem?

Jak przekazało nam Biuro Prasowe Kolei Dolnośląskich, spółka sonduje przyszłościowe możliwości zakupu co najmniej dwuczłonowych jednostek do obsługi tras niezelektryfikowanych z różnymi rodzajami napędu. Są to pojazdy stricte wodorowe, akumulatorowe oraz ich pochodne – wyposażone w ogniwo wodorowe oraz pantograf, a także w pantograf i akumulatory.

Konsultacje nie obejmują pojazdów spalinowych czy też spalinowo-elektrycznych. Oba rodzaje pojazdów są już z powodzeniem wykorzystywane przez KD na coraz bardziej rozwiniętej sieci kolejowej na Dolnym Śląsku, natomiast jak na razie przewoźnik nie wykorzystuje pociągów bateryjnych czy wodorowych. Wstępne konsultacje są pierwszym krokiem w tę stronę.

Jak czytamy w opisie konsultacji, ich celem jest pozyskanie informacji niezbędnych do uruchomienia przetargu na dostawę określonych jednostek czy też skonfrontowanie zapotrzebowania KD z możliwościami producentów. Koleje Dolnośląskie chciałyby także poznać rozwiązania technologiczne dotyczące zabudowy wnętrza pojazdów o opisywanych napędach oraz o kosztach ich użytkowania oraz serwisu w okresie 30 lat.

Dlaczego spółka myśli nad zakupami następnych pociągów do obsługi tras bez sieci trakcyjnej? Z roku na rok przybywa jej obsługiwanych tras o takim charakterze. Dość powiedzieć, że za kilkanaście dni pociągi po ponad 20 latach wrócą do Karpacza, a w kolejce czekają takie miejscowości jak Srebrna Góra, Kowary czy Stronie Śląskie.

Koleje Dolnośląskie kupiły też niedawno 10 nowych pojazdów do obsługi tras spalinowych i wciąż mogą domówić aż 20 kolejnych, spalinowych jednostek produkcji Pesy. Można zakładać, że konsultacje w kwestii zakupów pojazdów bateryjnych czy wodorowych, na których zakup można uzyskać dofinansowanie unijne, wpłyną na ostateczną decyzję spółki odnośnie do realizacji dużej opcji i zamówienia kolejnych pociągów spalinowych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5