NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

Koleje Dolnośląskie: Hybrydy być może już w najbliższym przetargu

| Roman Czubiński 28.10.2019 254

Koleje Dolnośląskie: Hybrydy być może już w najbliższym przetargu
fot. Koleje Dolnośląskie
W nadchodzącym przetargu jest możliwe zamówienie pojazdów hybrydowych zamiast osobno elektrycznych i spalinowych – potwierdza w rozmowie z RK wiceprezes zarządu Kolei Dolnośląskich Wojciech Zdanowski. Jak dodaje, firma liczy na jak największą liczbę złożonych ofert, również od firm spoza UE. Rozmówca odnosi się także do kontrowersyjnego projektu rozkładu jazdy, dostępnego w serwisie PKP PLK.
Według doniesień medialnych Koleje Dolnośląskie rozmawiają z firmami spoza Unii Europejskiej, w tym – z Chin, w sprawie ewentualnego udziału w kolejnym przetargu na dostawę taboru. Czy potwierdza Pan te informacje?

Każda firma spełniająca kryteria udziału w postępowaniu może w nim uczestniczyć. Przetarg zostanie ogłoszony zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych. Liczymy na to, że weźmie w nim udział jak najwięcej podmiotów.

Kiedy może dojść do ogłoszenia przetargu? Jakie są efekty dialogu technicznego?

Ogłosimy postępowanie prawdopodobnie na przełomie grudnia i stycznia bieżącego roku. Trwa aktualizacja projektu i rozmowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Przed nami jeszcze zabezpieczenie środków finansowych. Planowaliśmy zakup sześciu trójczłonowych spalinowych i pięciu czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Na razie nie uległo to zmianie.

Czy KD rozważają zakup pojazdów hybrydowych, takich jak zaprezentowany podczas targów Trako 35WEh produkcji Newagu?

Propozycja Newagu spotkała się z naszym dużym zainteresowaniem. Możliwość zakupu takich pojazdów istnieje, ale dopóki trwają och testy, można mówić tylko o wstępnym zainteresowaniu. Nie wykluczam, że pojazdy hybrydowe mogą zostać zakupione już we wspomnianym, najbliższym przetargu.

W dostępnym na stronie internetowej PKP PLK projekcie rozkładu jazdy można zauważyć ograniczenie liczby połączeń Kolei Dolnośląskich, wykonywanych wczesnym rankiem i późnym wieczorem. Czy przewoźnik w istocie ma takie plany?

Prace nad rozkładem jazdy jeszcze się nie zakończyły. Decyzje co do uruchamiania poszczególnych połączeń dopiero zapadną. Mogę zapewnić, że – podobnie jak w poprzednich latach – oferta kolejowa na Dolnym Śląsku jako całość będzie rozbudowywana. Konstrukcja rozkładu jazdy wynika z frekwencji, jaką cieszą się poszczególne połączenia. Staramy się rozbudowywać ofertę w godzinach szczytu, kiedy zapotrzebowanie na przewozy jest największe. Te pociągi, którymi zainteresowanie jest najmniejsze, będą miały zmieniane godziny kursowania.

Na razie nie powstaną obiekty zaplecza w Legnicy, które miały być wybudowane w ramach drugiego etapu. Co stanie się z pieniędzmi zapisanymi na tę inwestycję w Regionalnym Programie Operacyjnym?

Zostały one wykorzystane na budowę hali, dla której zwiększono poziom dofinansowania. Trwają prace nad przygotowaniem kolejnych etapów rozbudowy zaplecza. Prawdopodobnie wybudujemy w Legnicy kolejną halę utrzymania pociągów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5