Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Do Krotoszyna z prędkością 140 km/h PLK planuje wymianę torów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
20-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-07-2024
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na prace przy wymianie torów i urządzeń sterowania ruchem na 15 km odcinku linii kolejowej z Krotoszyna do Koźmina Wielkopolskiego. PLK zamierza zrealizować inwestycje do końca roku. Pociągi pojadą tu nawet o 7 minut szybciej.

Na ok. 15 km odcinku między Krotoszynem a Koźminem Wielkopolskim (linia kolejowa 281 Oleśnica – Chojnice) PLK wymienią szyny i podkłady, wzmocnią podtorze i zamontują urządzenia sterowania ruchem. Wyremontowane będą obiekty inżynieryjne, głównie przepusty nad niewielkimi ciekami wodnymi. Zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a na 15 przejazdach kolejowo-drogowych ułożona będzie nowa nawierzchnia. Na 6 skrzyżowaniach, m.in. w okolicy miejscowości Wolenice i Bożacin, zamontowana zostanie nowa sygnalizacja świetlna.

Pociągi pojadą szybciej

Pociągi pojadą wyremontowaną trasą dwukrotnie szybciej niż obecnie, nawet do 140 km/h. Przejazdy na odcinku Krotoszyn – Koźmin Wielkopolski zajmą ok. 12 min, zamiast, jak dotychczas, 19 min. Czas podróży skróci się więc o ok. 7 min. Korzystnie wpłynie to także na podróże z Krotoszyna do Jarocina i Poznania oraz na międzywojewódzkie relacje, z Poznania do Milicza (na Dolnym Śląsku), a także zagwarantuje sprawniejszy ruch składów towarowych.

Ostateczny koszt robót oraz dokładny termin rozpoczęcia prac dla zadania „prace na linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnice – rewitalizacja toru nr 1 wraz z robotami towarzyszącymi na szlaku Krotoszyn – Koźmin Wielkopolski” będą znane po podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą, co jest spodziewane w najbliższych tygodniach. Przewiduje się jednak, że prace zakończa się pod koniec roku. Konieczne będzie uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej. 

Do pociągu z wygodnych peronów w Krotoszynie

Aby zminimalizować zmiany dla podróżnych równocześnie z pracami na torach – wykorzystując przerwę w ruchu pociągów – przebudowywane będą też perony na stacji Krotoszyn. Po modernizacji będą one wyższe. Ułatwi to wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Oczekiwany komfort zapewnią nowe wiaty i ławki. Prace z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025” ruszą po podpisaniu umowy z wykonawcą, co jest planowane w lipcu.

Coraz lepsze podróże między Krotoszynem a Jarocinem

Prace na odcinku Krotoszyn – Koźmin Wielkopolski uzupełnią zakończoną już pod koniec kwietnia inwestycję na innym fragmencie tej samej linii kolejowej, między Koźminem Wielkopolskim a Jarocinem. Wymieniony tor, zabudowane nowe rozjazdy i zamontowane urządzenia sterowania umożliwiły skrócenie czasu podróży do 15-17 min (z dotychczasowych ok. 20 min). Na termin realizacji wpłynęła konieczność przeprowadzenia dodatkowych i nieplanowanych wcześniej prac, związanych z gruntowną przebudową mostu i wiaduktu w okolicy Goliny. Zniwelowało to ryzyko wprowadzenia ewentualnych ograniczeń w przejazdach pociągów i konieczności prowadzenia kolejnych robót na obu obiektach, co wymagałoby przerw w ruchu na jednotorowym odcinku linii kolejowej. Na inwestycję przeznaczono ok. 56 mln zł (netto) ze środków budżetowych.

Po wznowieniu przejazdów, pasażerowie wsiadają do pociągów z nowych peronów w Golinie, Obrze Starej i Koźminie Wielkopolskim, które zostały przebudowane z „programu przystankowego” łącznie za ponad 7 mln zł (prace w Golinie zrealizowano za ok. 1,8 mln zł, w Obrze Starej za ok. 1,6 mln zł, a w Koźminie Wlkp. za ok. 3,6 mln zł).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

Prawo i polityka

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

ep. 26 lipca 2025

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

Infrastruktura

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

inf. pras. CPK, oprac. MK 04 lipca 2025

Jest przetarg na rewitalizację polskiego fragmentu trasy Liberec – Zittau!

Infrastruktura

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Pasażer

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 04 kwietnia 2025

Koleje Śląskie poszukują wykonawcy naprawy rewizyjnej EN57KM

Prawo i polityka

Zobacz również:

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

Prawo i polityka

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

ep. 26 lipca 2025

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

Infrastruktura

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

inf. pras. CPK, oprac. MK 04 lipca 2025

Jest przetarg na rewitalizację polskiego fragmentu trasy Liberec – Zittau!

Infrastruktura

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Pasażer

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 04 kwietnia 2025

Koleje Śląskie poszukują wykonawcy naprawy rewizyjnej EN57KM

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij