NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kiepura pojedzie do Oberhausen

| jm, Rynek Kolejowy 08.12.2014 250

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-12-08 12:02:59 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Biednie będzie, bo już teraz rewelacji w komunikacji międzynarodowej nie ma...
żal Kiepury (planowałem wycieczkę do Amsterdamu), żal Budapesztu dziennego
2014-12-08 12:15:01 Autor: et21
---.ict.pwr.wroc.pl
Taurus i 3 (słownie trzy) pudła. Jaka jest rentowność takiego połączenia?
2014-12-08 12:18:09 Autor: kali74
---.sgyl.cable.virginm.net
Niemcy nie mają pociągu nocnego w porze przejazdu Kiepury??...dokończenie zdania powinno brzmieć..."co jest bardzo na rękę IC! Niedługo pociąg zostanie skrócony do odcinka Warszawa-Kutno! A się zlikwiduje i będzie po sprawie! I kolejne oszczędność w kasie wiecznie bez dna. A dlaczego IC samo nie poprowadzi tego pociągu do Amsterdamu? Czyżby nasi kochani włodarze tak chętnie jeżdżący do Europarlamentu nie kochali już ich cudownego dziecka-Kiepury, tak oslawionego i cholubionego, że nawet specjalnie wagony dla niego skonstruowali?
Zapomniałem, że IC to taka firma że nawet jakby po darmowej infrze jeździli to i tak nie potrafiliby wypracować żadnego zysku!
2014-12-08 12:20:34 Autor: gustaw
---.120.225.195.static.bait.pl
teraz to Kiepura na pewno nie przyciągnie pasażerów
2014-12-08 12:23:25 Autor: ---
---.tktelekom.pl
"Niemcy nie mają w godzinach przejazdu pociągu nocnego, na którym można by dojechać do Amsterdamu" - O co chodzi w tym zdaniu? :/
2014-12-08 12:24:05 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cytat : „Od nowego rozkładu jazdy, zlikwidowany zostanie pociąg EC „Wawel” Wrocław-Hamburg, przez co Wrocław utraci jedyne bezpośrednie połączenie ze stolicą Niemiec.”

No i teorie Grzegorza Brauna się nie sprawdziły :D :D :D

Ufff - spójność terytorialna Kraju przed Szwabami ocalona.
2014-12-08 12:31:13 Autor: Kflik
---.60.129.178
Co do Kiepury i cieć w Niemczech to właściwie nie jest tak, że to Niemcy tną połączenia. w Niemczech pociąg jeździ dalej - tylko już nie wjeżdża do Holandii. Trzeba się przesiąść do dziennego pociągu - co według mnie psuje nocną podróż.

Ale cóż, wygląda na to, że będę wiecznie narzekać - podróz w dzień jest zbyt długa - w nocy bezpośrednio też nie chcą wozić ludzi - widac się nie opłaca lepiej by ludzie lecieli samolotem (mówię to pod kątem kolei holenderskich, nie niemieckich które u siebie pociąg nadal uruchamiają)
2014-12-08 12:38:03 Autor: sb
---.opera-mini.net
przydałby się przyspieszony Częstochowa-Bohumin w piątki, soboty i niedziele ale to chyba marzenie...
2014-12-08 13:14:25 Autor: Hv
---.play-internet.pl
Samo nazwanie w bieżącym rj pociągu międzynarodowego kursującego do/z Wroclawia Wawel to jest biznes intelidżens pewnego pana z IC...
2014-12-08 13:35:46 Autor: Kflik
---.60.129.178
@sb

ja powiem inaczej:
potrzebne są w ogóle połączenia kolejowe Katowice z Bohiminem/Ostrawą.

Za bus ostatnio dałem 60zł.

Pociąg w teorii 13EUR (te EC/EIC do Warszawy) ale co z tego jak godziny nie takie jak potrzebne (np. ostatni z Bratysławy zdecydowanie za wcześnie)
2014-12-08 13:44:42 Autor: ceglev
---.internetdsl.tpnet.pl
Zgodzę się z tym, że mógłby jechać KŚ w relacji Częstochowa-Zawiercie-Katowice-Bohumin (możliwa tam przesiadka na połączenia czeskie), a przy okazji skład możnaby tam umyć. Co do potrzeby połączeń to oczywiście tak z Katowic jak i z Krakowa (Łodzi?) miałyby takie sens do Bohumina czy Ostravy ale obecnie raczej brak ku temu woli... sami widzimy co się dzieje z Leo przecież...
2014-12-08 13:49:21 Autor: fgk
---.103.10.161
"grupa wagonów z Warszawy do/z Žilina"????
wtf? Nie powinno być raczej "grupa wagonów z Warszawa do/z Žilina". A może od razu do Żychlina?
2014-12-08 13:57:38 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Grupa do Żyliny wygląda ciekawie. Ten Ex Kysuca, czy jakoś tak, do którego go przepną będzie w relacji (uwaga) Bohumin- Żylina. Wygląda na to, że będzie targał tylko wagony z Warszawy.
2014-12-08 14:12:47 Autor: Pogórze
---.dynamic.chello.pl
A w rozkładzie jazdy PLK widnieje,że wagony z Lwowa jadą do Szczecina,a nie do Wrocławia!!!

I kiedy powróci nocne połączenie Wrocławia z Krakowem,takie,które będzie skomunikowane z Monciakiem???!!!Przecież w sezonie jeździł TLK Pogórze i zawsze był ładnie obsadzony...
2014-12-08 14:15:26 Autor: starosta
---.play-internet.pl
Ale na Kiepurze i tak 90 % pasażerów podróżuje tylko do Niemiec więc dla nich nic się nie zmieni
2014-12-08 14:17:02 Autor: Rex
---.sferanet.pl
Bo on powinien przez Zwardoń jechać .
2014-12-08 14:25:26 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
@Pogorze

Przypominam, że nadal nie ma nocnego połączenia Górnego Śląska z Warszawą.

Tak a propos jak PIC chciał przewieźć pasażerów po meczu Real Madrid- Fiorentyna lub Polska-Niemcy za darmo skoro Karkonosze już odjechały. Czy pobyt na dworcu Centralnym do rana to propozycja siatki połączeń wg PIC?

Przed sztucznym obniżeniem popytu Monciak do Bielska odjeżdzał o 2.00-3.00 z W-wy (wczesniej
najpóźniej 0.30). Potem szukał frekwencji w Skarżysku....
Pociąg musi odjeźdzać w rytmie 23/6. Jeśli Karkonosze jadą 2.00-3.00 w Katowiach, to może
podłączyć wagony z Bielska, bo nikt normalny nie będzie jechał o 23.00 do Katowic podmiejskim,
tym bardziej, że nie ma komunikacji lokalnej po 22.00.
Pociąg może jechać przez Kraków lub Łódź (też koncerty), byle być na 6.00 na poranne loty i
obsługiwać późne przyloty, koncerty, imprezy masowe lub mecze.
Może być na bazie Kormorana, Warmii, Monciaka lub Hańczy....
2014-12-08 14:26:14 Autor: gosc2426
---.dynamic.chello.pl
czy jeżeli trasa krótsza to i tańsze bilety?




kiepura był całkiem opłacalny kupując z wyprzedzeniem (wystarczy trochę bagażu i tanie linie nie są już takie tanie) - teraz trzeba jeszcze dokupić bilet na ostatni odcinek.. (tam może być drogo)
2014-12-08 15:07:00 Autor: Pogórze
---.dynamic.chello.pl
@kazik76

Do Waw-y jest ładne połączenie z Górnego Śląska,natomiast faktycznie z Waw-y na Górny Śląsk TLK Karkonosze trochę za szybko wyjeżdża,choć jest to jedyne skomunikowanie do Przemyślanina,który jedzie ze wschodu,tak żeby dostać się na rano do Wrocławia.Czas oczekiwania na żelaznego konia w Katowicach-1,5h.
2014-12-08 15:12:51 Autor: Pogórze
---.dynamic.chello.pl
@kazik76

Dobrze by było,gdyby Karkonosze wyjeżdżały z Warszawy gdzieś koło 23:30,to bardziej by pasiło i mi i Tobie:)

Nie rozumiem tylko,dlaczego w odstępie 2h żaden z tych dwóch(Przemyślanin,Podhalanin) pociągów nie leci przez Wrocław.
2014-12-08 15:54:36 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
@Pogórze

Połączenie o 2.00-3.00 nie jest dla mnie i wielu innych, którzy jeżdżą busem z Katowic 23.30/ 5.15.

Noc jest do spania, a nie przesiadania się.
2014-12-08 16:53:31 Autor: kris kross
---.108.23.22
Jezdzilem Kiepura I potwierdzam, ze na ostatnim odcinku tej trasy jezdzilo juz niewielu pasazerow. Byloby ich wiecej, gdyby bilety byly ciut tansze.
Sam kilkukrotnie rezygnowalem z podrozy gdy okazywalo sie, ze samolotem dotre do Polski tego samego dnia I za ta sama cene ...

Z Amstedramu pociag wyruszal minute po 19 I kazdego niemal razu kiedy bylem na peronie widzialem po ok 20-35 osob wsiadajacych. Mysle, ze byloby duzo wiecej, gdyby ceny byly bardziej przystepne. Na taryfie Spar-Night byla limitowana ilosc biletow. Pozniej ceny zaczynaly naprawde bolec po kieszeni ...
2014-12-08 18:11:26 Autor: Pogórze
---.dynamic.chello.pl
@kazik76

A ja uważam,że Karkonosze w stronę Waw-y jest dobrze ustawiony,bo docierasz do stolicy na 6/7 rano.Nic na to nie poradzisz,że pociąg z Katowic do Waw-y jedzie ok.3h15min.Wolisz jechać o godz.23/24-ej i być na miejscu o 3-ej rano?To nie ma sensu...Jeśli wolisz busa o23-ej,który się tłucze przez całą noc i docierasz na miejsce po 5-ej i dodatkowo słodko w nim śpisz,to gratuluje:)

Mnie osobiście najbardziej boli,że nie ma nocnego połączenia z Wrocławia do Krakowa,który byłby skomunikowany z Monciakiem
2014-12-08 18:54:57 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Ehhh... Szkoda Amsterdamu. Wybierałem się latem z rowerem pośmigać po holenderskich cyklostradach. A tak du...
2014-12-08 19:00:59 Autor: msic
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post et21:
"Taurus i 3 (słownie trzy) pudła. Jaka jest rentowność takiego połączenia?"
Z Kiepurą połączony jest jeden BWE. Razem wychodzi Taurus i 10 pudeł.
Z raz czy dwa jechał w roku tylko ES64U4 i 3 wagony Kiepury, to były sytuacje wyjątkowe.
2014-12-08 21:27:55 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
@Pogórze

W nocy nie jest istotne którędy jedzie (może przez protezę...) i jak szybko, ważne by nie zarywać nocy.

Z Bielska i tak musiałbym wyjechać o 01.00 (a o tej porze nie ma nic- czyli 22.00)- i czekać w Katowicach.....
A wagony można dołączyć do Monciaka w Krakowie, do Karkonoszy w Katowicach itp
2014-12-08 22:29:17 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
A z Budapesztu do Zurichu opłaca się przez Wiedeń, w inne miejsca też, z Wiednia do Hamburga, do Monachium, nocny do Rzymu, z Pragi do Belgradu, z Pragi do Grazu co 2 godziny od nowego rozkładu jazdy przez Brno, Wiedeń, inne koleje też zwiększają częstotliwość, a u nas niedasie jak zwykle, a może da się jednak. Pozdrawiam.
2014-12-09 01:23:23 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Jakim cudem z Katowic do Ostravy 60 zeta za busa??? Chyba, że to dotyczyło Bratislavy i przejazdu wiedeńskim PolskimBusem, bo do Bohumina/Ostravy to jedzie się raczej busem do Cieszyna (14 zł), pieszo za Olzę i pociągiem CD (wedle ich strony w granicach 60 koron, czyli nieco ponad 9 zł). Na Słowację rzeczywiście PB generalnie są po 6 dych, ale przy odrobinie zaangażowania można i za 3 dychy trafić (nawet i na nocnego o 23). Co ciekawe i Bratislava, i Wien chodzą po tyle samo ;)
2014-12-09 01:34:37 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ kazik76

Jak kupisz bilet ze 2 tygodnie wcześniej na kurs w środku tygodnia, to spokojnie pojedziesz nocnym PolskimBusem z Katowic do Wawy za 15+1 zł (plus 3,40 zł za metro do centrum). Szanse na spóźnienie w środku nocy na S1 i S8 są iluzoryczne, z zasady przyjeżdża nieco przed czasem.
2014-12-09 10:15:14 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
@ Goral

Dzięki, pamiętam o Tobie, ale postanowiłem właśnie ten autobus przenieś na tory.

Z lat 2008-10 sypialne na trasie Bielsko-Biała -Warszawa były pełne, a godziny (nie 1.30-3.00!) właściwe.
2014-12-10 00:30:20 Autor: loker
---.play-internet.pl

loker
Szkoda, wielka szkoda!
Fakt, DB skasowało też nocny pociąg z Berlina do Paryża.
Jeszcze trochę i Kiepury nie będzie. W zasadzi już to tylko część BWE.

Nie rozumiem. Rosjanie swoje luksusowe pociągi uruchamiają, a PKP IC z DB i z SNCF czegoś uruchomić się nie opłaca... Może trzeba o odpowiedniej taryfie pomyśleć? Bardziej rozpromować połączenia? Jak dla mnie bilety w luksusowej sliperetce od 29 EUR to dobra cena

Z drugiej strony: jak to jest, że są pociągi z Budapesztu do Hamburga, z Wiednia do Monachium, z Pragi do Wiednia po kilka par na dzień, a Polski połączeń międzynarodowych tak mało? Dlaczego te kraje miedzy sobą się dogadują w sprawie połączeń międzynarodowych, a my z nimi już nie?
2014-12-19 22:02:07 Autor: muniekdm
---.dynamic.chello.pl
Znika jeden z naszych najlepszych pociągów międzynarodowych. No właśnie pozostaje pytanie dlaczego nie Spółka Intercity nie może samodzielnie uruchomić tego pociągu w relacji do Amsterdamu. Korzystając z EN Jan Kiepura można było także z przesiadką wyskoczyć do Kopenhagi. Chwalą się teraz Pendolino, a przy okazji likwidują inne doskonałe pociągi i połączenia.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5