NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

„Chopin” pozostanie jednak IC. Nie będzie podwyżek

| Kasper Fiszer 20.11.2017 7k

„Chopin” pozostanie jednak IC. Nie będzie podwyżek
fot. Kasper Fiszer
Nie będzie dużej podwyżki cen biletów krajowych na podróż nocnym pociągiem „Chopin”. PKP Intercity chciało zmienić jego kategorię na EuroNight, ale wycofało się z tych planów. Ostatecznie kurs będzie realizowany jako InterCity. Od dłuższego czasu dawny pociąg TLK funkcjonuje już w siatce połączeń IC, a taryfa opłat za przejazd w pociągach obu tych kategorii jest taka sama.
Od kilku miesięcy szeroko omawiane są istotne zmiany, jakie mają zajść w grudniu w komunikacji pomiędzy Polską a Czechami. Z rozkładu jazdy zniknąć ma nocny pociąg „Silesia” do i z Krakowa, a jego rolę częściowo przejmie „Chopin” z Warszawy z wagonami do Pragi, Wiednia i Budapesztu. Będzie on skierowany okrężną trasą przez Kraków, Oświęcim i Brzeszcze-Jawiszowice, pominie natomiast Katowice. Wczesnoporanny dojazd z GOP do Warszawy zapewnić ma zaś nowy pociąg krajowy jadący przez Częstochowę.

Bilety miały zdrożeć nawet dwukrotnie

Początkowo planowano także zmianę kategorii handlowej „Chopina” (dawniej TLK, dziś IC). Miał on kursować jako pociąg EuroNight, a ceny biletów miały być tożsame z tymi stosowanymi w kursach EIC. Oznaczałoby to znaczną podwyżkę dla pasażerów podróżujących w relacjach krajowych. Przejazd z Zebrzydowic do Warszawy kosztowałby ok. 140 zł, tanie połączenie ze stolicą straciłyby więc Śląsk Cieszyński i Jastrzębie-Zdrój (mieszkańcy Cieszyna i Jastrzębia często dojeżdżają samochodami na zebrzydowicką stację i tam wsiadają w pociągi dalekobieżne).

Jak potwierdziło biuro prasowe PKP Intercity, przewoźnik zrezygnował jednak z tych planów. Kategoria „Chopina” ostatecznie nie zmieni się. – Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom podróżnych, w porozumieniu z organizatorem międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozów kolejowych, Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, kategoria pociągu „Chopin” w rozkładzie jazdy 2017/2018 została zmieniona z [planowanego] EIC na IC – powiedziała nam Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Z Zebrzydowic do Warszawy drożej, ale tylko o... 2 zł

I tak koszt przejazdu z Warszawy Centralnej do Zebrzydowic wyniesie 67 zł (dziś 65 zł; trasa przez Oświęcim i Kraków jest nieco dłuższa niż przez Katowice. Nowe niedrogie poranne połączenie z Warszawą uzyska natomiast Kraków. – Cena biletu w tej relacji wyniesie 60 zł – informuje nasza rozmówczyni. Dodaje przy tym, że podane przez nią stawki to tzw. ceny bazowe. – Pasażerowie kupujący bilety z wyprzedzeniem mogą liczyć nawet na 30-procentowy rabat – przypomina.

Z Warszawy na południe „Chopin” wyruszać ma od połowy grudnia o 19:50. Przyjazd do Krakowa Głównego zaplanowano na 22:24. Po kwadransie postoju skład wyruszy w dalszą trasę przez Oświęcim (0:02), Brzeszcze (0:20) i Czechowice-Dziedzice (0:45), by dotrzeć do Zebrzydowic o 1:11. W kierunku przeciwnym odjazd z pierwszej stacji po przekroczeniu polskiej granicy nastąpi o 3:43. Pociąg dojedzie do Krakowa Głównego o 6:18. O 6:36 odjedzie stamtąd do Warszawy. Przyjazd na Dworzec Centralny nastąpi o 9:11.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5