NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Katastrofa kolejowa w Hiszpanii: 11 nowych oskarżonych

| TVN24/Rynek Kolejowy 12.05.2014 181

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-05-12 12:33:10 Autor: arnold
---.free.aero2.net.pl
Czyżby zrąbana modernizacja?
Podobnie jak u nas namieszane , na jednej linii wiele systemów.
2014-05-12 12:41:34 Autor: baczny_obserwatoy
---.grupalotos.pl
Jeżeli nawet Rynek Kolejowy pisze o osobie prowadzącej pociąg per "motorniczy", to jest to znamienny znak naszych czasów. O tempora, o mores!
2014-05-12 12:43:39 Autor: wsk93
---.ds1-k.us.edu.pl
Droga redakcjo,

motorniczy to może być tramwaju; w pociągu jest maszynista (slangowo mechanik).
2014-05-12 12:57:27 Autor: tubylec
---.subscribers.sferia.net
Na "Discovery" pokazywano film wyjaśniający przyczyny katastrofy.
Samoczynne hamowanie nie zadziałało bo system działał tylko po przekroczeniu prędkości wyższej niż ta, z którą poruszał się pociąg.
Pociąg był elektryczno-spalinowy. Miedzy lokomotywą i pierwszym wagonem oraz ostatnim i lokomotywą na końcu był człon z silnikiem spalinowym i zbiornikiem paliwa.
Te człony miały dużą masę i wysoko położony środek ciężkości i jako pierwsze wykoleiły się na zakręcie. Widać to na filmie wyświetlanym w zwolnionym tempie. Dlatego najwięcej osób zginęło w wagonach sąsiadujących z członami napędowymi a pożar wywołało paliwo.
2014-05-12 13:55:59 Autor: arnold
---.free.aero2.net.pl
@tubylec
Masz rację. Złożyło się wiele przyczyn: nieudana modernizacja linii, wadliwa przeróbka składu, maszynista itd.
2014-05-12 14:08:47 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Po stratach w ludziach najsmutniejsze w tej katastrofie jest to, że wszelkie zabezpieczenia nie mogły nawet zadziałać przy prędkości, z jaką pociąg nie miał szans pokonania łuku, bo były przewidziane na jeszcze wyższe prędkości. Jeśli takie oczywiste błędy można popełnić przy opracowywaniu koncepcji systemu, a następnie wdrożyć i uruchomić ten system, to strach się bać.
2014-05-12 14:14:41 Autor: d333
---.205.21.88.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@tubylec
Nie ten film oglądałeś, jako pierwszy wykoleił się czwarty wagon po spiętrzeniu na trzecim z powodu źle rozmieszczonej masy hamującej.
2014-05-12 18:52:52 Autor: busiarz ewon
---.centertel.pl
W POlsce po takim wypadku jedynym oskarżonym pozostałby wyłącznie maszynista, jak to było ze zdarzeniami w Babach i Krzewiu.
2014-05-12 21:48:27 Autor: zubek
---.icpnet.pl
Gdyby maszynista nie zawiódł, nie doszłoby do wypadku i nikt by się nie dowiedział, że system bezpieczeństwa bezpieczeństwa nie zapewnia. Prawda stara jak świat. Tak było przed wojną, w PRL i jest dzisiaj. Mamy silny związek zawodowy maszynistów. Jego szef nazywa się prezydentem. Psu na budę to wszystko, gdy nie potrafią przed sądem udowodnić uzależnień. Psu na budę to wszystko, gdy prezes PKP Intercity, prezes PKP, jedna wicepremier i drugi wicepremier domagają się homologacji pendolino na 250 km/godz, gdy to zgodnie z prawem jest niemożliwe.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5