Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na realizację prac torowych między Wolsztynem a Drzymałowem. Jednocześnie spółka otrzymała dofinansowanie z wielkopolskiego programu operacyjnego na tę wartą ponad 100 mln zł inwestycję. Prace potrwają dwa lata.

Przetarg na Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na rewitalizację odcinka Wolsztyn – Drzymałowo na linii 357 w sierpniu ubiegłego roku. Zamówienie ma tryb „Projektuj i buduj”. Oprócz wymiany nawierzchni wraz z rozjazdami przewidziano także szereg prac towarzyszących. O zakresie piszemy w tym miejscu.

Dwa lata prac

Dzisiaj, 11 miesięcy po ogłoszeniu postępowania udało się podpisać umowę na realizację. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś (28 lipca) umowy z wykonawcą, firmą Infra Silesia, na przygotowanie dokumentacji i realizację prac budowlanych oraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego na dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej. 

Koszt prac wyniesie 108 mln zł (netto), a dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego przyznano w wysokości ok. 83 mln zł. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w IV kw. br., po opracowaniu projektu, a zakończenie – do końca lipca 2023 r.

Wzrośnie prędkość pociągów

Jak informuje PKP PLK, po realizacji prac między Wolsztynem a Drzymałowem możliwe będzie zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h (obecnie prędkość wynosi od 40 do 80 km/h). Na ok. 15 km odcinku ułożony zostanie nowy, bezstykowy tor. Zmniejszy się hałas i oddziaływanie kolei na środowisko. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem na stacjach Rakoniewice i Wolsztyn ma poprawić przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów. 

W Wolsztynie i Grodzisku Wielkopolskim powstaną nowe perony, na nich wiaty, ławki i jasne oświetlenie. PLK zapowiada dotykowe oznakowanie, elektroniczne wyświetlacze i gabloty informacyjne oraz wyremontowane przejścia podziemne i pochylnie. PLK zapowiada balustrady i stojaki rowerowe. Przebudowa obejmie 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania zyskają nową nawierzchnię, a na części z nich zamontowane zostaną dodatkowe zabezpieczenia: sygnalizatory i rogatki oraz monitoring.

Jak zapowiada PKP PLK, inwestycja uzupełni zrealizowane już prace między Wolsztynem a Poznaniem (linia nr 357, Powodowo – Luboń k. Poznania). Od 2014 r. pociągi jeżdżą nowym torem na odcinku Drzymałowo – Grodzisk Wielkopolski. Podróżni korzystają z nowego przystanku w Grąblewie i nowych peronów m.in. w Rakoniewicach, Tłokach i Rostarzewie. Na linii z początku XX w. pozostawiono m.in. dawne semafory kształtowe, a rozkładowe przewozy pasażerskie prowadzone są często z wykorzystaniem parowozów z Parowozowni Wolsztyn.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5