NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna

| inf. pras oprac. kł 28.07.2021 3,4k

Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna
Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na realizację prac torowych między Wolsztynem a Drzymałowem. Jednocześnie spółka otrzymała dofinansowanie z wielkopolskiego programu operacyjnego na tę wartą ponad 100 mln zł inwestycję. Prace potrwają dwa lata.
Przetarg na Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na rewitalizację odcinka Wolsztyn – Drzymałowo na linii 357 w sierpniu ubiegłego roku. Zamówienie ma tryb „Projektuj i buduj”. Oprócz wymiany nawierzchni wraz z rozjazdami przewidziano także szereg prac towarzyszących. O zakresie piszemy w tym miejscu.

Dwa lata prac

Dzisiaj, 11 miesięcy po ogłoszeniu postępowania udało się podpisać umowę na realizację. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś (28 lipca) umowy z wykonawcą, firmą Infra Silesia, na przygotowanie dokumentacji i realizację prac budowlanych oraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego na dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej. 

Koszt prac wyniesie 108 mln zł (netto), a dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego przyznano w wysokości ok. 83 mln zł. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w IV kw. br., po opracowaniu projektu, a zakończenie – do końca lipca 2023 r.

Wzrośnie prędkość pociągów

Jak informuje PKP PLK, po realizacji prac między Wolsztynem a Drzymałowem możliwe będzie zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h (obecnie prędkość wynosi od 40 do 80 km/h). Na ok. 15 km odcinku ułożony zostanie nowy, bezstykowy tor. Zmniejszy się hałas i oddziaływanie kolei na środowisko. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem na stacjach Rakoniewice i Wolsztyn ma poprawić przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów. 

W Wolsztynie i Grodzisku Wielkopolskim powstaną nowe perony, na nich wiaty, ławki i jasne oświetlenie. PLK zapowiada dotykowe oznakowanie, elektroniczne wyświetlacze i gabloty informacyjne oraz wyremontowane przejścia podziemne i pochylnie. PLK zapowiada balustrady i stojaki rowerowe. Przebudowa obejmie 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania zyskają nową nawierzchnię, a na części z nich zamontowane zostaną dodatkowe zabezpieczenia: sygnalizatory i rogatki oraz monitoring.

Jak zapowiada PKP PLK, inwestycja uzupełni zrealizowane już prace między Wolsztynem a Poznaniem (linia nr 357, Powodowo – Luboń k. Poznania). Od 2014 r. pociągi jeżdżą nowym torem na odcinku Drzymałowo – Grodzisk Wielkopolski. Podróżni korzystają z nowego przystanku w Grąblewie i nowych peronów m.in. w Rakoniewicach, Tłokach i Rostarzewie. Na linii z początku XX w. pozostawiono m.in. dawne semafory kształtowe, a rozkładowe przewozy pasażerskie prowadzone są często z wykorzystaniem parowozów z Parowozowni Wolsztyn.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5