Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągi Poznań – Wolsztyn przyspieszą. Jest przetarg na rewitalizację

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
31-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągi Poznań – Wolsztyn przyspieszą. Jest przetarg na rewitalizację
fot. UM Wolsztyn
Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na rewitalizację odcinka Wolsztyn – Drzymałowo na linii 357. Zamówienie ma tryb „Projektuj i buduj”. Oprócz wymiany nawierzchni wraz z rozjazdami przewidziano także szereg prac towarzyszących.

Zamówienie dotyczy planowanej przez PKP PLK inwestycji na odcinku Wolsztyn – Drzymałowo (km 38,550 – 56,410). Wykonawca ma wymienić nawierzchnię wraz z podsypką, położoną w latach 80. ubiegłego wieku (z wyjątkiem okolic stacji Rakoniewice, gdzie została wymieniona w 2014 r.) i będącą w złym stanie technicznym. Prace te mają być prowadzone kombajnem torowym. „Układ torów szlakowych zostaje poddany niewielkiej korekcie w planie i profilu” – zastrzeżono w programie funkcjonalno-użytkowym.

Również stan większości obiektów inżynieryjnych oraz przejazdów, określony jako niedostateczny, musi zostać poprawiony. Nieużywany wiadukt nad drogą w km 50,017 zostanie rozebrany i zastąpiony przepustem. Również część przejazdów kolejowo-drogowych ma zostać zlikwidowana.

Większa przepustowość i prędkość do 120 km/h

Na stacji Wolsztyn PKP PLK planują kompleksową wymianę nawierzchni czterech torów oraz wydłużenie peronów kosztem skrócenia kolidujących z nimi torów bocznych. Do wymiany (w technologii blokowej) zakwalifikowano też kilka rozjazdów. Nowe rozjazdy będą wyposażone w elektryczne ogrzewanie. Skromniejszy ma być zakres prac w Rakoniewicach – zarządca infrastruktury przewiduje tam tylko podbicie i regulację toru. Prace na peronach mają też zostać wykonane w położonym poza rewitalizowanym odcinkiem Grodzisku Wielkopolskim i Strykowie Poznańskim.

W wyniku prac linia zostanie doprowadzona do stanu technicznego pozwalającego na rozwijanie prędkości 120 km/h przez pociągi pasażerskie i 80 km/h przez towarowe. Cała infrastruktura ma zostać dostosowana do ruchu taboru o nacisku na oś do 22,5 ton. Prace mają objąć także – między innymi – odwodnienie, systemy zasilania oraz należące do PKP PLK budynki i budowle. W części dotyczącej urządzeń sterowania ruchem kolejowym zamawiający wymaga uwzględnienia w dokumentacji możliwości przyszłego montażu systemu ETCS poziomu 2. Na razie zostanie jednak wykonany skromniejszy zakres prac, który jednak ma umożliwić poprawę przepustowości odcinka.

PKP PLK: Znaczenie kolei wzrośnie

- Przetarg ogłoszony na prace na linii między Wolsztynem a Poznaniem, a później realizacja prac, to realne korzyści dla mieszkańców Wielkopolski i zwiększenie roli kolei w systemie w komunikacji regionalnej - mówi członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch. Poprawie komfortu ma służyć - między innymi - podwyższenie peronów w Wolsztynie i Grodzisku oraz wyposażenie ich w zadaszenie, ławki i nowe oświetlenie. Dogodne dojście na perony obu stacji zapewnią wyremontowane przejścia podziemne i pochylnie dla osób o ograniczonej mobilności.

PKP PLK wymaga przedstawienia w ciągu 60 dni od podpisania umowy koncepcji projektowej, opisującej planowany zakres i technologię robót oraz proponowany harmonogram. Termin składania ofert upływa 5 października. Inwestycja będzie dofinansowana z funduszy unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Powrót pociągów do Powodowa się oddala

Infrastruktura

Powrót pociągów do Powodowa się oddala

Jakub Rösler 07 grudnia 2023

Od niedzieli pociągi w końcu wrócą do Wolsztyna

Infrastruktura

Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna

Infrastruktura

Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna

inf. pras oprac. kł 28 lipca 2021

Zobacz również:

Powrót pociągów do Powodowa się oddala

Infrastruktura

Powrót pociągów do Powodowa się oddala

Jakub Rösler 07 grudnia 2023

Od niedzieli pociągi w końcu wrócą do Wolsztyna

Infrastruktura

Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna

Infrastruktura

Jest umowa na rewitalizację linii do Wolsztyna

inf. pras oprac. kł 28 lipca 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij