Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest studium wykonalności dla budowy tunelu Tallin - Helsinki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
FinEst Link Project/Baltic Course/tk

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest studium wykonalności dla budowy tunelu Tallin - Helsinki
Helsinki, fot. Hugo Almeida, lic. CCA 1.0 Wikimedia Commons
16 mld euro - tyle według studium wykonalności miałaby kosztować budowa tunelu pod Zatoką Fińską, który połączy Tallin z Helsinkami. Inwestycja ma być kontynuacją powstającego projektu Rail Baltica. Dzięki niej, znacząco skróci się czas podróży pomiędzy tymi dwiema stolicami.

Realizacja tego infrastrukturalnego przedsięwzięcia ma ruszyć w 2025 roku i potrwa około piętnastu lat. Przeprowadzone analizy wskazują, że najbardziej racjonalnym wariantem byłoby wykonanie inwestycji w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego. W takim przypadku Unia Europejska mogłaby sfinansować do 40% wartości inwestycji. Pozostałe środki pochodziłyby z sektora prywatnego.

Po oddaniu tunelu do eksploatacji, taryfa na przejazdy koleją zostałaby skonstruowana w taki sposób, że część pieniędzy pochodzących ze sprzedaży biletów pozwalałaby na utrzymanie tunelu. Dodatkowo studium zawiera zapis o dotowaniu pociągów kursujących pomiędzy obiema stolicami w kwocie 280 mln euro rocznie przez okres 40 lat.

Tunel pozwoli na stworzenie międzynarodowego obszaru metropolitalnego, który zamieszkuje ok. 3 mln osób. Pozwoli na swobodniejszy przepływ pracowników, towarów, poprawi też wskaźniki w turystyce. Większa mobilność mieszkańców wpłynie pozytywnie na sytuację ekonomiczną obu krajów, stworzy nowe możliwości w biznesie oraz da lepszą jakość życia.

Według studium, tunel miałby 102 km długości. Z symulacji wynika, że budowa tunelu wcale nie spowodowałaby kurczenia się transportu promowego. Z 23 mln pasażerów podróżujących rocznie w relacji Tallin - Helsinki, 10 mln odbyłoby podróż promem.

Czas podróży pomiędzy stolicami wyniesie około 30 minut, podczas gdy dziś pokonanie Zatoki Fińskiej promem zajmuje trzy razy tyle. Tunel, w połączeniu z linią Rail Baltica, stworzy połączenie centrum Europy z północnym wschodem. Budowa tunelu ma ruszyć w momencie, gdy zostanie sfinalizowany projekt Rail Baltica. Według studium wykonalności, inwestycja pochłonie 16 mld euro.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Infrastruktura

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Witold Urbanowicz 10 maja 2022

Wariant nowej linii kolejowej Niemcy - Austria wybrany. Aż trzy tunele

Infrastruktura

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Świat

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Roman Czubiński 08 września 2020

Czesi zbudują prawie 5 kilometrowy tunel kolejowy

Świat

Czesi zbudują prawie 5 kilometrowy tunel kolejowy

Roman Czubiński 24 stycznia 2019

Zobacz również:

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Infrastruktura

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Witold Urbanowicz 10 maja 2022

Wariant nowej linii kolejowej Niemcy - Austria wybrany. Aż trzy tunele

Infrastruktura

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Świat

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Roman Czubiński 08 września 2020

Czesi zbudują prawie 5 kilometrowy tunel kolejowy

Świat

Czesi zbudują prawie 5 kilometrowy tunel kolejowy

Roman Czubiński 24 stycznia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5