Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg na rewitalizację linii Mysłakowice – Karpacz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg na rewitalizację linii Mysłakowice – Karpacz
fot. Jakub RöslerStacja Mysłakowice
Coraz bliżej powrotu pociągów do Karpacza. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła bowiem przetarg na rewitalizację drugiej części trasy do tego kurortu. Prace potrwają pół roku i wydaje się, że pociągi nie dotrą do miasta w grudniu tego roku, tak jak pierwotnie planowano.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK) właśnie rozpisała postępowanie przetargowe na rewitalizację niespełna 7-kilometrowej linii kolejowej nr 340, łączącej Mysłakowice z Karpaczem. Dzięki temu, a także odtworzeniu linii z Mysłakowic do Jeleniej Góry, pociągi ponownie mają docierać do Karpacza, pozbawionego regularnych połączeń kolejowych od 2003 roku. Obie wspomniane linie kolejowe zostały przejęte przez Dolny Śląsk stosunkowo niedawno, o czym pisaliśmy tutaj.

80 km/h i 100-metrowe perony

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu całej inwestycji a także wykonanie wszystkich niezbędnych prac budowlanych. Zadanie nie dotyczy za to rozbiórki pozostałości linii użytkowanej do 2003 roku, bowiem te prace wykonano już w ramach innego przedsięwzięcia.

Inwestycja ma pozwolić na kursowanie pociągów pasażerskich z prędkością do 80 km/h. Maksymalne naciski na oś określono na 196 kN/oś, natomiast sama trasa ma sytuować się w 3 klasie wg. kategorii linii kolejowych. Nowe perony będą miały 100 metrów długości.

Wybrany wykonawca będzie musiał położyć nowe torowisko zbudowane z nowych podkładów strunobetonowych PS-83 oraz 30-metrowych szyn S49. Prace obejmą też renowację podtorza wraz z jego odwodnieniem. DSDiK chce, aby w ramach inwestycji dokonano analizy liczby przejazdów kolejowo-drogowych i zmniejszono ich liczbę do niezbędnego minimum.

Będą nowe przystanki dla pasażerów

W zakresie punktów obsługi podróżnych przewidziano wykonanie przystanków osobowych w Miłkowie oraz Karpaczu. Mają się one znaleźć w swoich dotychczasowych lokalizacjach. W ramach całego zadania mają zostać zbudowane także dwa przystanki na linii nr 308, z Mysłakowic do Jeleniej Góry. Chodzi mianowicie o przystanki Łomnica, w 33+590 kilometrze linii 308, a także Łomnica Średnia, zlokalizowanym na 36+621 kilometrze trasy.

Każdy z peronów ma mieć 100 metrów długości, 55 centymetrów wysokości oraz szerokość 3,7 metra. Na peronach pojawią się wiaty przystankowe, kosze na śmieci, tablice kierunkowe czy ławki.

Inwestycja potrwa pół roku

Wybrany wykonawca będzie miał pół roku na realizację całej inwestycji. Oznacza to więc, że pociągi do Karpacza raczej nie ruszą w grudniu bieżącego roku, co było zapowiadane przez włodarzy regionu. O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60%, a także doświadczenie osób skierowanych do realizacji prac - 40%.

DSDiK planuje, że rewitalizacja linii zostanie sfinansowana z puli Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

11 firm chce zrewitalizować linię Pszczyna – Żory

Infrastruktura

11 ofert na wstępną rewitalizację linii do Karpacza

Infrastruktura

Kolejny krok w stronę rewitalizacji linii do Karpacza

Infrastruktura

Dolnośląskie przejmuje linię kolejową do Karpacza

Infrastruktura

Zobacz również:

11 firm chce zrewitalizować linię Pszczyna – Żory

Infrastruktura

11 ofert na wstępną rewitalizację linii do Karpacza

Infrastruktura

Kolejny krok w stronę rewitalizacji linii do Karpacza

Infrastruktura

Dolnośląskie przejmuje linię kolejową do Karpacza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5