Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest pierwsza umowa na odcinku Poznań – Szczecin. Czas ucieka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
21-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest pierwsza umowa na odcinku Poznań – Szczecin. Czas ucieka
Fot. Hubert Perz, SM42.pl
PKP PLK podpisała umowę na wykonanie sterowania ruchem na pierwszym z tzw. LCS-ów linii E59 Poznań – Szczecin. Nikną szanse na wykonanie całej modernizacji w terminie narzuconym przez mechanizm CEF.

PKP PLK podpisały dzisiaj z AŽD Praha wartą 149 mln zł umowę na budowę między Poznaniem a Wronkami urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń kolejowej sieci telekomunikacyjnej. To pierwsza umowa na realizację prac na linii E59 pomiędzy Poznaniem a Szczecinem, która w większości musi się zakończyć już w 2020 roku.

Przetarg na wykonanie srk na ograniczonym odcinku E59 pojawił się na stronach PKP PLK w listopadzie 2017 r. Prace przy systemach miały być prowadzone od końca czerwca 2018 roku, umowę podpisano jednak pół roku po otwarciu ofert. Chętnych było tylko dwóch: AŻD Praha złożyło ofertę opiewającą na 148,6 zł netto, zaś drugi oferent: konsorcjum Bombardier Transportation i KZA – na 174,3 zł netto.

Zamówienie powiązane będzie z robotami zasadniczymi realizowanymi w odrębnych kontraktach: przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą linii kolejowej E59, odcinek Poznań Główny – Rokietnica (LOT A) oraz przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą linii kolejowej E59, odcinek Rokietnica – Wronki do km (LOT B). 10 lipca PLK wybrała wykonawców tych prac. Odcinek Wronki – Rokietnica zmodernizuje Budimex. Odcinek Rokietnica – Poznań zmodernizuje Trakcja PRKiI. 

Otwarty interfejs

– PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś pierwszą umowę z tzw. „otwartym interfejsem”. To innowacyjne podejście do zamówień związanych z komputerowymi urządzeniami sterowania. Celem jest ograniczenie utrudnień i kosztów przy kolejnych inwestycjach oraz utrzymaniu, wymagających powiązania systemów i urządzeń srk różnych producentów – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie. Umowa z tzw. „otwartym interfejsem” umożliwia pozyskanie od wykonawców informacji dotyczących sposobu powiązania urządzeń wewnątrz systemu srk oraz istniejącego systemu z innymi systemami. Polega to na zobowiązaniu wykonawcy do przekazania opisu interfejsów do swoich urządzeń, aby w przyszłości można było podłączyć urządzenia lub systemy innych producentów. 

Inwestor podaje, że dzięki realizacji inwestycji pojawią się m.in. nowe napędy rozjazdów i urządzenia przejazdowe, monitoring, nowoczesna kablowa sieć transmisyjna oraz radiołączności. Rozpoczęcie zasadniczych prac budowlanych zaplanowane jest na początek IV kwartału br. Muszą się zakończyć najpóźniej w 2020 r. 

Ostatni odcinek wciąż bez przetargu

Wciąż nie ma przetargów na realizację ostatniego odcinka linii, od Dobiegniewa do Szczecina. Rozpisano jedynie przetarg na sterowanie ruchem, gdzie z trzech propozycji jedynie oferta AŽD Praha mieści się w kosztorysie. Na odcinku Słonice – Szczecin (LCS Stargard) prace też muszą zostać wykonane już w 2020 roku. Na razie PLK wyprzedzająco wykonały roboty torowe za ponad 140 mln zł. Prace rozpoczęły się w czerwcu 2017 r. a zakończyły w maju 2018 r. PLK informuje, że wymieniono szyny, podkłady i tłuczeń na prawie 100 km torów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CER: Kolej potrzebuje więcej wsparcia UE

Prawo i polityka

CER: Kolej potrzebuje więcej wsparcia UE

Roman Czubiński 24 września 2025

Białystok – Ełk: Po modernizacji na początku „tylko” 160 km/h

Infrastruktura

Unia dofinansuje budowę normalnego toru do Lwowa

Infrastruktura

Unia dofinansuje budowę normalnego toru do Lwowa

Przemysław Farsewicz 07 lipca 2025

Polska ma ponad 450 mln euro z CEF 2. Na co zabrakło?

Biznes

Polska ma ponad 450 mln euro z CEF 2. Na co zabrakło?

inf. pras. oprac. JR 04 lipca 2025

AŻD Praha działa na Białorusi? Firma odpowiada

Biznes

AŻD Praha działa na Białorusi? Firma odpowiada

Jakub Madrjas 04 sierpnia 2022

Zobacz również:

CER: Kolej potrzebuje więcej wsparcia UE

Prawo i polityka

CER: Kolej potrzebuje więcej wsparcia UE

Roman Czubiński 24 września 2025

Białystok – Ełk: Po modernizacji na początku „tylko” 160 km/h

Infrastruktura

Unia dofinansuje budowę normalnego toru do Lwowa

Infrastruktura

Unia dofinansuje budowę normalnego toru do Lwowa

Przemysław Farsewicz 07 lipca 2025

Polska ma ponad 450 mln euro z CEF 2. Na co zabrakło?

Biznes

Polska ma ponad 450 mln euro z CEF 2. Na co zabrakło?

inf. pras. oprac. JR 04 lipca 2025

AŻD Praha działa na Białorusi? Firma odpowiada

Biznes

AŻD Praha działa na Białorusi? Firma odpowiada

Jakub Madrjas 04 sierpnia 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij