NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Jedna oferta w kosztorysie na przebudowę stacji Rzeszów Główny

| Martyn Janduła 07.09.2017 2,4k

Jedna oferta w kosztorysie na przebudowę stacji Rzeszów Główny
fot. Szczepek, CC0
Trwa przetarg Polskich Linii Kolejowych, który dotyczy zaprojektowania i wykonania robót budowlanych związanych z modernizacją stacji Rzeszów Główny. Prace mają pozwolić na zwiększenie komfortu obsługi pasażerów. Pojawią się przejścia podziemna, ale za to zniknie z krajobrazu stacji kładka nad peronami. Kontrakt jest wart prawie 230 mln zł brutto.
PKP Polskie Linie Kolejowe wystartowały z przetargiem na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w stacji Rzeszów Główny. Inwestycja realizowana będzie w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap III Rzeszów Główny”.

Nowa nawierzchnia torowa

Jak można wyczytać w dokumentacji, na odcinku objętym zamówieniem wprowadzone są liczne ograniczenia prędkości jazdy wynikające z geometrii trasy, stanu nawierzchni torowej oraz stanu obiektów inżynieryjnych. Przyszły wykonawca będzie musiał więc zaprojektować prace dotyczące nawierzchni kolejowej, podtorza, obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowo-drogowych czy sieci trakcyjnej. Jak podają PKP PLK, nawierzchnia torowa na rozpatrywanym odcinku jest w złym stanie technicznym. Dlatego wykonawca zobowiązany będzie do wykonania kompleksowej wymiany nawierzchni na nową.

Na zamówienie przygotowano 230,4 mln zł brutto, zaś do zamawiającego wpłynęło sześć ofert. Poza ceną, PLK sprawdzać będą również oferty pod kątem doświadczenia personelu (20%) oraz skrócenie terminu realizacji inwestycji (20%). Ofertę z najtańszą ceną złożyło konsorcjum firm Rover Rail, Roverpol, Rover Alcisa, Aldesa Construcciones z Madrytu za 226,5 mln zł i z czasem realizacji 31 miesięcy. Oferent zaproponował także najkrótszy czas potrzebny do zakończenia inwestycji.

Nieco więcej czasu na realizację prac potrzebuje Trakcja PRKII, bo 33 miesiące, jednak cena jest zdecydowanie wyższa i wynosi 292,7 mln zł. Oferty złożyło również konsorcjum składające się z firm Track Tec Construction, Inżynieria Rzeszów, Intop Warszawa oraz Infrakol. Oferta opiewa na 252 mln zł, zaś deklarowany czas potrzebny na realizację zamówienia to 34 miesiące. Budimex zaoferował z kolei prace za 291,8 mln zł i czas realizacji 44 miesiące. Swoją ofertę złożyło także konsorcjum ZUE i Intop Tarnobrzeg za 240,45 mln zł i 45 miesięcy. Wszyscy zadeklarowali 72 miesiące gwarancji.

Nowe perony i brak kładki

Inwestycja obejmie również perony, które podczas prac zostaną całkowicie rozebrane. Po zmianach perony zostaną podwyższone do poziomu 0,76 m. Peron nr 1 będzie posiadał dwie czynne krawędzie peronowe o długościach 150 m i 300 m, peron nr 2 będzie miał 400 metrów, zaś peron nr 3 zyska dwie krawędzie peronowe o długości 300 i 400 m. W ramach inwestycji powstanie również przystanek osobowy Rzeszów Zachodni w rejonie wiaduktu nad ul. Aleje Wyzwolenia. Powstaną tam dwa perony do obsługi podróżnych. Jednokrawędziowy peron nr 1 zlokalizowany zostanie przy torze nr 44 wzdłuż ul. Kornela Ujejskiego.

Dodatkowo w zakresie obiektów inżynieryjnych PKP PLK przewidują rozbiórkę istniejących obiektów oraz budowę nowych. W ramach inwestycji planowana jest m.in.: likwidacja kładki nad torami (co budzi duże kontrowersje, bo obiekt jest historyczny) i budowa przejścia pod torami łączącego stronę południową z północną częścią miasta, remont wiaduktów nad ul. Aleje Wyzwolenia, przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego.

Realizacja robót inwestycyjnych przez PKP Polskie Linie Kolejowe planowana jest w latach 2018-2021. Jednocześnie PKP SA zajmie się również przebudową dworca. Więcej o inwestycji można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Rzeszów (269)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Rzeszów (269)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5