NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jakie przetargi na nowe ezt ruszą jeszcze w tym roku?

| Michał Szymajda 18.08.2016 232

Jakie przetargi na nowe ezt ruszą jeszcze w tym roku?
Przetarg na nowe ezt odbędzie się m.in w WielkopolsceFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Zakończyły się postępowania przetargowe na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województw śląskiego, łódzkiego i zachodniopomorskiego. W oczekiwaniu na podpisanie umów z dostawcami sprawdzamy, jakie jeszcze przetargi zostaną w tym roku rozpisane.
Dostawa łącznie 44 ezt dla trzech województw wpłynie znacząco na ożywienie hal producentów pojazdów kolejowych. Po ocenie ofert zdecydowano, że 13 ezt Elf II dla Kolei Śląskich wyprodukowanych zostanie w Pesie w Bydgoszczy, a 17 ezt Impuls dla Zachodniego Pomorza powstanie w Nowym Sączu, w Newagu. Nie znamy jeszcze rezultatu rozpoznania ofert na dostawy w Łodzi, ale tam faworytem wydaje się być również Newag (przetarg na 14 ezt). W żadnym z miejsc umowy na dostawy taboru nie zostały jeszcze podpisane.

Wiadomo, że jeszcze w tym roku przetarg na dostawę 11 5-członowych ezt ogłoszony zostanie na Dolnym Śląsku. Specyfikację tego postępowania poznamy prawdopodobnie we wrześniu, także jego zwycięzca zostanie zapewne wybrany z końcem roku. Do tej pory Koleje Dolnośląskie mają doświadczenie z pojazdami Impuls, wyprodukowanymi w Nowym Sączu.

Kolejnego przetargu spodziewać należy się w Wielkopolsce. Tamtejszy urząd marszałkowski zgłaszał zapotrzebowanie na 12, także 5-członowych, elektrycznych pociągów. Z informacji uzyskanych w Departamencie Transportu UMWW wynika, że konkursu ofert na nie należy spodziewać się jeszcze w tym roku.

Nowy tabor dla Mazowsza i na Pomorze

W marcu także Koleje Mazowieckie informowały o chęci zakupu 6 5-członowych ezt (od połowy 2015 roku Koleje Mazowieckie jako pierwszy przewoźnik w kraju rozpoczęły eksploatacje ezt o takiej długości – widać wyraźnie, że pomysł spodobał się także w innych województwach). Trudno w tej chwili powiedzieć jak finalnie wyglądać będzie zamówienie i kiedy rozpocznie się przetarg.

Przed dużymi zakupami jest także województwo pomorskie, gdzie dotrzeć ma nawet 34 ezt. Otwarcia postępowania w tym wypadku nie będzie jednak prawie na pewno w tym roku.

Co z ezt dla Przewozów Regionalnych?


Wielką niewiadomą są także plany zakupowe Przewozów Regionalnych. W przetargu na spalinowe pojazdy (jedna sztuka z opcją na trzy) nie udało się wybrać ich producenta, ze względu na określony zbyt krótki termin dostawy. Nie wiadomo też w jakiej ilości i czy w ogóle przewoźnik zdecyduje się na nowe ezt, czy w grę wejdzie tylko głęboka modernizacja setek EN57, które PR mają w swoim taborze.

O planach taborowych PKP Intercity piszemy w osobnym tekście tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5