NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]

| Michał Szymajda 18.06.2018 179

Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Impuls 2 dla ŁKA Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
Nowy Impuls 2 dla ŁKA. Newag postawił poprzeczkę wysoko [zdjęcia]
28 lutego 2017 roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna, po burzliwym przetargu, podpisała z nowosądeckim Newagiem umowę na dostawę pierwszych Impulsów drugiej generacji dla polskiego klienta. 18 czerwca 2018 pokazano pierwszy zbudowany pojazd. Mieliśmy okazję dokładnie mu się przyjrzeć.
To pierwsza publiczna prezentacja nowych pociągów dla ŁKA. Od razu widać, że Newag wyciągnął wnioski z, i tak bardzo udanej, konstrukcji Impulsa pierwszej generacji. Czym różni się Impuls 2 od poprzednika?

Dłuższy, lżejszy i ma być tańszy w utrzymaniu

Przede wszystkim każdy człon Impulsa 2 dla ŁKA (jest to pojazd trójczłonowy) jest dłuższy o 60 cm niż w Impulsie pierwszej generacji. To niewiele, ale pozwala zabrać na pokład kilkunastu pasażerów więcej. Co istotne – pomimo wydłużenia członów ograniczono ich wagę. Zmieniła się także konstrukcja kabiny oraz wygląd czoła pojazdu. Poza walorami estetycznymi, przyniosło to korzyść w postaci jeszcze lepszego miejsca pracy maszynisty, dysponującego też lepszą widocznością.

– Nowy Impuls w przyszłości będzie mógł być bimodalny, dzięki modułowości konstrukcji. Naszym celem była taka budowa Impulsa 2, aby zwiększyć cykle międzyprzeglądowe, aby stał się mniej wymagający i kosztowny w utrzymaniu. Pojazd otrzymał też informację pasażerską najnowszej generacji – mówił Maciej Górowski, kierownik badań i rozwoju w Newagu.

Świetne wnętrze

W środku pociąg robi rewelacyjne wrażenie. Bardzo dbała o to ŁKA umieszczając w Nowym Sączu na stałe aż dwóch komisarzy do patrzenia na ręce producentowi. Impuls 2 jest wykończony w sposób, którego nie powstydził by się żaden światowej klasy producent taboru. Próbowaliśmy wyszukać jakieś niedoróbki produkcyjne jednak okazało się to bezskuteczne. Materiały wykończeniowe na które składa się sufit, podłogi, ściany boczne, są wysokiej jakości, fotele są bardzo przyzwoite i oferują bardzo dużo miejsca na nogi. Silną stroną ezt jest spora ilość światła, które wpada do pojazdu, ciekawie wyglądają podsufitowe panele z oświetleniem. Nasze subiektywne zdanie jest takie, że to chyba najładniejszy pojazd, jaki wyjechał z nowosądeckiej fabryki.

ŁKA zażyczyła sobie montażu kurtyn powietrznych przy wejściach które zadbają o komfort termiczny pociągów w upały i zimą. W ezt jest oczywiście miejsce dla wózków inwalidzkich oraz rowerów (uchwyty są trzy, ale rowerów zmieści się w tej przestrzeni przynajmniej dwa razy więcej). Niesamowite jest miejsc dla rodziców z dziećmi z grą planszową wbudowaną w stolik, z obrotową, na stałe zamontowaną kostką do gry. Jest też automat biletowy.

Teraz pociąg trafi na testy w pobliżu Krakowa, później pojedzie do Żmigrodu, aby zdobyć homologacje do kursowania z pasażerami – powiedział Józef Michalik, wiceprezes Newagu.

Długa historia przetargu

Przetarg na 14 pociągów regionalnych dla ŁKA miał kilka zwrotów akcji. Najpierw dostawcą miał być Stadler, ale wybór ten został unieważniony i łódzki operator podpisał umowę z Newagiem. Przeciwko temu protestował Stadler, a ostatecznie sprawa ma swój finał w sądzie (więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Impulsy 2 mają 65 metrów długości (są trójczłonowe). Mogą rozpędzić się do 160 km/h, na pokładzie mają zainstalowany system ETCS poziomu II. Pierwsze 4 ezt mają rozpocząć kursowanie najpóźniej od grudnia 2018, kolejnych 10 sztuk musi dojechać do zamawiającego do połowy 2019 r.

Zamówienie obejmuje dostawę jednostek oraz usługę ich utrzymania do poziomu P4 przez 12 lat od momentu dostarczenia (do połowy 2029 r.). W przetargu założono, że pociąg ma wytrzymać 35-letnią eksploatację, lub przejazd 4 milionów kilometrów. Wszystkie pociągi wraz z usługą kosztowały 266 mln zł.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS