Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Impuls II dla Włochów już na testach w Żmigrodzie (wideo)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
07-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Impuls II dla Włochów już na testach w Żmigrodzie (wideo)
Fot. Youtube/ Olo KolejarzScreen z wideo nakręconego podczas testów na torze IK
3 października informowaliśmy o rozpoczętych testach pierwszych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls dla Małopolski. Okazuje się, ze nowosądecka fabryka prowadzi też próby ruchowe pierwszego ezt pochodzącego z zamówienia dla przewoźnika FSE z Bari.

Pierwszy z pojazdów został uchwycony podczas testów na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Węglewie pod Żmigrodem. Newag przedstawia pojazd jako drugą generację popularnych w Polsce Impulsów. Różnice dotyczące wyglądu zewnętrznego pojazdu, w stosunku do ezt produkowanych do tej pory, są jednak stosunkowo niewielkie. Chodzi m.in. o delikatną zmianę wyglądu obudów reflektorów czołowych i dodanie osobnych wejść do kabin maszynistów. Warto zwrócić uwagę na to, że pojazd dla Włoch ma podłogę położoną na wysokości 550 mm.

Umowa na dostawę pięciu trójczłonowych Impulsów dla FSE została podpisana 10 grudnia 2015. Na dostawę pojazdów Newag miał rok od podpisania umowy i, jak powiedział Zbigniew Konieczek, prezes nowosądeckiej spółki, żadne terminy nie są zagrożone. Nie znaczy to jednak, że już od grudnia 2016 Impuls II zacznie wozić Włochów. Elektryczne pociągi czekają bowiem wielotygodniowe testy w celu zdobycia włoskiej homologacji.
Na podstawie umowy ramowej, która obowiązywać będzie przez okres 5 lat od jej zawarcia, FSE może zamówić do 15 pojazdów. Łączna wartość zamówień udzielonych na podstawie umowy ramowej może wynieść maksymalnie 60 525 000 euro netto, natomiast wartość umowy wykonawczej wynosi 20 175 000,00 euro netto.

Impulsy II z Newagu będą pierwszymi elektrycznymi pojazdami szynowymi, które kursować będą na Półwyspie Apenińskim.

Poniżej film z portalu youtube autorstwa użytkownika Olo Kolejarz:


Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij