Nie w czerwcu, a w lipcu ruszają wagony rowerowe Kolei Dolnośląskich. Jak podał przewoźnik, opłaty za przewóz jednośladu są „zbieżne z aktualnym cennikiem”.
Koleje Dolnośląskie jako pierwszy przewoźnik w Polsce uruchamiają wagony rowerowe.
Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu, przewoźnikowi udało się w końcu znaleźć firmę, która zajmie się naprawą kupionych od PKP Cargo towarowych dwuosiowych krytych wagonów Gbs i przygotowaniem ich do przewozu rowerów.
Jak zapowiedziały dziś KD, pierwszy skład ruszy
nie w czerwcu, a na początku lipca. Wyjedzie na trasę z Wrocławia, przez Sobótkę do Świdnicy. Podczas pilotażu będzie to jedyna obsługiwana trasa. Opłaty za przewóz roweru są zbieżne z obecnym cennikiem, niezależnie od liczby stacji, na których przewożony jest rower – zapowiedział przewoźnik.
– Długo czekaliśmy na uruchomienie linii przez Sobótkę, cieszymy się z nadchodzącego końca rewitalizacji trasy. Okolicy Sobótki słyną z wyjątkowych tras rowerowych i to właśnie na tę trasę wyjadą pierwsze wagony rowerowe. Dzięki nim na pokład będziemy mogli zabrać więcej rowerów, a pasażerowie w pociągu będą mogli podróżować wygodniej. Przybliżamy Ślężę fanom podróży na dwóch kółkach – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich cytowany w komunikacie.
Dla utrzymania rozkładowych godzin odjazdu załadunek roweru do wagonu będzie odbywał się na wyznaczonych stacjach z pomocą drużyn konduktorskich. Do obsługi połączeń z Wrocławia do Świdnicy w ramach pilotażu przewoźnik przeznaczy dwa specjalnie przygotowane wagony. Ich remontem i adaptacją do nowej funkcji zajmuje się firma Sarkom z podwrocławskiej Oleśnicy. Łącznie Koleje Dolnośląskie planują wyremontować i wprowadzić do ruchu pięć takich wagonów.
– To pilotaż naszego projektu, dlatego w pierwszym etapie zdecydowaliśmy o modernizacji dwóch wagonów. Dolny Śląsk słynie z wyjątkowych tras rowerowych, dlatego wstępnie planujemy już remont kolejnych i myślimy o ich wykorzystaniu na kolejnych trasach. Na to jednak przyjdzie czas w kolejnym sezonie – dodał prezes Stawikowski.
Pomysł wprowadzenia wagonów rowerowych w taborze Kolei Dolnośląskich pozytywnie zaopiniował Urząd Transportu Kolejowego. Nowe składy będą obsługiwane przez wzmocnione kadrowo drużyny konduktorskie, które będą koordynować załadunek rowerów do nowych wagonów – podsumowuje przewoźnik.