NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

„Hańcza” pojedzie tylko do Suwałk, PR rezygnują z pociągów do Grodna

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 07.12.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-07 11:50:44 Autor: p.
---.static.ip.netia.com.pl
Ot władza PiS'du... Nawet J'urgiele z wsiowego ministerstwa nie pomogl.
2015-12-07 11:54:42 Autor: Tomo1976
---.centertel.pl
"Po ogłoszeniu" zazwyczaj znaczy "nigdy"
2015-12-07 11:57:45 Autor: Kflik
---.60.129.178
nie da się zrobić porzadków w połączeniami kolejowymi jesli nie zacznie się od PLK, zasad ustalania stawek na słabszych liniach (nawet typu...Białystok - Suwałki...)
zasad przyznawania dotacji (problem umowy z PKP IC na bardzo wysoką dotację bez przymuszenia ich do współpracy z przewoźnikami regionalnymi)

Hańcza powinna być przyspieszony na całej trasie (a taryfa osobowa-regio może być taka jak w TLK na dłuższych trasach powiedzmy od 400km)
2015-12-07 11:59:33 Autor: LD
---.tktelekom.pl
Trudności po "stronie litweskiej"...

Tia... a czy któryś typów z lokomotyw spalinowych używanych obecnie w ruchu liniowym przez IC ma homologację na wjazd na sieć LG?

SU45 już nie ma, a o "nurku", czy ewentualnie "gamie" jakoś cisza...
2015-12-07 12:00:33 Autor: miw
---.tktelekom.pl
Podlasie - Polska B.
2015-12-07 12:02:53 Autor: Ave_Ja
---.242.138.101
Może ktoś tutaj wrzucić rozkład jazdy stacji Mockava, jestem ciekaw jak tam wygląda liczba połączeń?
2015-12-07 12:03:31 Autor: z netu
---.adsl.inetia.pl
http://www.mpolska24.pl/post/10285/kuku-petru-w-pkp
2015-12-07 12:14:41 Autor: 666iron
---.dynamic.chello.pl
SUW2000 do Wilna to już historia.
2015-12-07 12:54:55 Autor: optymistak
---.dynamic.chello.pl
Myślę, że takie decyzje są podyktowane względami ekonomicznymi. Widocznie połączenia te generowały duże straty stąd też możliwa decyzja o ich zawieszeniu.
2015-12-07 13:02:30 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
Super Rail Baltika kurtyzano xD
2015-12-07 13:20:50 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
To nie PR nie chce, to państwo pod przywództwem "wodza" nie chce!
2015-12-07 13:28:58 Autor: \ Goral ///
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
2015-12-07 13:37:45 Autor: Fulara
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ WCH, @ Goral głupoty piszecie, aż włosy na głowie stają. O tym, że MIR zrezygnował z uruchamiania pociągów do Grodna oficjalnie wiadomo było już w październiku. Nieoficjalnie znacznie wcześniej.
Czy PiS podtrzyma tę szkodliwą decyzję - tego jeszcze nie wiadomo. Jeśli tak się stanie to napewno będzie to wielki minus dla ekipy PiS oraz osobista klęska posła Jarosława Zielińskiego z Podlasia, który te pociągi obiecywał.
2015-12-07 13:38:13 Autor: Fulara
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ WCH, @ Goral głupoty piszecie, aż włosy na głowie stają. O tym, że MIR zrezygnował z uruchamiania pociągów do Grodna oficjalnie wiadomo było już w październiku. Nieoficjalnie znacznie wcześniej.
Czy PiS podtrzyma tę szkodliwą decyzję - tego jeszcze nie wiadomo. Jeśli tak się stanie to napewno będzie to wielki minus dla ekipy PiS oraz osobista klęska posła Jarosława Zielińskiego z Podlasia, który te pociągi obiecywał.
2015-12-07 13:38:29 Autor: Fulara
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ WCH, @ Goral głupoty piszecie, aż włosy na głowie stają. O tym, że MIR zrezygnował z uruchamiania pociągów do Grodna oficjalnie wiadomo było już w październiku. Nieoficjalnie znacznie wcześniej.
Czy PiS podtrzyma tę szkodliwą decyzję - tego jeszcze nie wiadomo. Jeśli tak się stanie to napewno będzie to wielki minus dla ekipy PiS oraz osobista klęska posła Jarosława Zielińskiego z Podlasia, który te pociągi obiecywał.
2015-12-07 13:54:14 Autor: /// Goral \\\
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Fulara

No jeżeli imć pan poseł Zieliński nie bywa na audiencjach u Naczelnika Najjaśniejszej Rzeczypospolitej na Nowogrodzkiej co najmniej raz na tydzień, to nic nie ugra i te iRy nie pojadą. Nadminister od wszystkiego decyduje o wszystkim, ręczne sterowanie państwem rodem z PRL wróciło szybciej niż komukolwiek z nas mogłoby się wydawać...
2015-12-07 13:55:05 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post \ Goral ///:
" "
Przypomnij ile mln trafiło na czerską i wiertniczą?
2015-12-07 13:57:33 Autor: --- Goral ---
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

Łod groma.
2015-12-07 14:00:09 Autor: ---/ Goral \---
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

Choć i PO nie skąpiło złociszy czarnej mafii, Zdrojewski hojnie dotujący niby-muzeum w Świątyni Opatrzności Bożej jak byk nie był ministrem w rządzie PiS.
2015-12-07 14:10:03 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Rail Baltica - flagowy projekt jewroSojuza haha:)
Ruch towarowy przez Trakiszki-Maćkowo równie potężny jak pasażerski

@Kryniczanin
na Wiertniczej jest TVN?
@Goral
Nie pochwalam, że znaczna część Kościoła w Polszy popiera PIS, ale poziom Twoich wypowiedzi ląduje w rynsztoku koło głosu z PRLu.
Identyfikuję się z Kościołem, więc go nie opluwaj. W opluwaniu PISu sam Ci dopomogę, jak PIS na to zasłuży, a wszystko tak się zapowiada..
2015-12-07 14:15:42 Autor: z netu
---.adsl.inetia.pl
http://forsal.pl/galerie/909610,zdjecie,12,wymiana-prezesow-w-spolkach.html
2015-12-07 14:26:18 Autor: Ave_Ja
---.242.138.101
Czy ktoś mi powie, czy obecnie na stacje Mockawa docierają jakeikolwiek pociagi osobowe Kolei Litewskich?
2015-12-07 15:15:04 Autor: tomeczek
---.nsw.com.pl
to są właśnie te trudności po stronie litewskiej - są trudności z homologacją po stronie litewskiej :)
2015-12-07 15:49:31 Autor: onaerail xd
---.adsl.inetia.pl
@tomeczek
A stonka? 6Dg mogą nie wpuścić, ale na pewno mają na składzie też jakieś zwykłe egzemplarze. A wtedy LG już będzie musiało przestać zrzędzić i wpuścić.
2015-12-07 17:37:39 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
Myślę, że z tą homologacją to jakaś bolączka naszej kolei i samorządów. Szkoda, bo Gamma może jechać z i bez druta. Szkoda.
2015-12-07 20:21:27 Autor: Rafał
---.euro-net.pl
Pan Minister Zieliński robi wszystko co w jego mocy aby wszystkie pociągi pojechały.
Likwidacja tych pociągów to zasługa jeszcze rządu PO-PSL a teraz zgania się na PiS.
2015-12-07 20:29:29 Autor: Kflik
---.8.104.65
@Stefan banderą

OT.
Bo to jest tak, że jak nie PiS to innej partii "zgodnej światopoglądowo" z opinią większości chrześcijan nie ma.
Potem są już tylko tacy co nie odróżniają decydowania na co przeznaczać pieniądze publiczne od cenzury.
(może oni sądzą, że w PRL i ZSRR cenzura polegała na tym, że państwo nie chciało drukować ze środków podatnika pewnych tekstów?)

Co do pociągów do Grodna to nie jest aż tak proste: wielką kasą już dostaje PKP IC.
Trudno teraz wydać na kolej jeszcze więcej.

Może zawrzeć z PLK umowę (+ zmiany w przepisach/ustawach), że dostają tyle kasy ile obecnie za dotowane pociągi a dodatkowe pociągi "misji publicznej" (od biedy użyjmy tego słowa...) na wybranych nie przepełnionych liniach kolejowych, w ramach aktualnych godzin otwarcia linii kolejowej, uruchamiają gratis?
2015-12-07 20:46:17 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Pociąg pasażerskiz Polski na Litwę powinien jechać w relacji co najmniej Warszawa - Kowno albo minimalnie Białystok - Kowno. Po co budowano Rail Baltikę, żeby po niej jeździło zero par kursów pociągów między Polską i Litwą??

Najmniej dwie pary kursów, aby można było pojechać na jednodniowy wyjazd na drugą stronę granicy.

Ciekawi mnie, czy na normalnotorowym odcinku linii kolejowej, po litewskiej stronie, czy kolej litewska planuje uruchomienie pociągów pasażerskich, wewnatrz-litweskich.

A może by tak PKP IC, PR, samorządy województw: mazowieckiego i podlaskiego oraz strona litweska i białoruska porozumiały się WSPÓLNIE, aby stworzyć co najmniej dwie pary pociągów relacji Warszawa Zachdonia - Białystok - dzielenie składu na część do Kowna i częśc do Grodna??
2015-12-07 21:21:52 Autor: Piotrek/
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Rafał Zgadzam się z Tobą. Kluczowe jest pytanie, czy minister Zieliński biedzie miał wystarczającą siłę przebicia.
Póki co w wyszukiwarce PLK pociągi do Grodna są, tyle tylko, że z wykastrowaną numeracją.
2015-12-07 23:03:50 Autor: Autorem
---.timplus.net
Litwini rozmontowali SUW2000, my nie mamy lokomotyw żeby pociągnąć wagony - tak się zabija polską innowacyjność!!!
2015-12-08 09:11:07 Autor: Niegóral
---.play-internet.pl
Robicie z tego Grodna rację stanu. Czy POPSL czy PIS tam zawsze białoruscy przemytnicy będą jeździć, więc niech będzie za jednego PKP. Grodno - Kuźnica przynajmniej taniej
2015-12-08 10:56:05 Autor: SP45-116
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
W białoruskim rozkładzie służbowym te Grodna są jako "codziennie". Pachnie mi to awanturą. Co do Hańczy, napiszę jeszcze raz. Albo Kowno, albo nic. Loki nie mają dopuszczeń na LG, a nasze wagony własnego ogrzewania i przestawiony litewski gagarin ich nie pociągnie. Frajerstwo nie dopuszcza w ruchu planowym stodół, choć musi, bo jesteśmy w OSŻD i skrajnię trzymamy. Stodoła, by pojechała z własnym piecem i byłoby ok. Litwini nadmiar wagonów po ostatnich cięciach mają.
2015-12-08 16:58:24 Autor: konio
---.adsl.inetia.pl
Na Białoruś nie jeździmy bo tam nie ma demokracji ;D
2015-12-08 19:45:24 Autor: lobos
---.adsl.inetia.pl
2015-12-08 21:49:32 Autor: MichaŁI
---.dynamic.chello.pl
W 2011 ledwo sie zmiesciłem w Sokółce do EN 57 tylu pasazerów z Grodna jechało...
ale jak widać musza sobie inaczejporadzić..
2015-12-09 10:26:17 Autor: Piotrek/
---.dynamic.gprs.plus.pl
Z ostatniej chwili: JEST FRODNO!!!!!!!!!!!!!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5