NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Postój TLK Hańcza skrócony do 34 minut po interwencji posła

| Jakub Madrjas 13.06.2020 15,8k

Postój TLK Hańcza skrócony do 34 minut po interwencji posła
TLK Hańcza na stacji BiałystokFot. Mariusz Bednarz, SM42.pl
Przed tygodniem informowaliśmy o interpelacji posła Jarosława Zielińskiego, który zwrócił uwagę na dramatyczne pogorszenie czasu przejazdu pociągu TLK Hańcza na podlaskim odcinku. Jak się okazuje, ostatecznie udało się skrócić postój pociągu w Białymstoku z 69 do 34 minut.
– Obecnie pociąg „Hańcza” relacji Kraków – Warszawa – Suwałki ma postój na stacji Białystok wynoszący 36 minut, a z docierających do mnie informacji wynika, że w nowym rozkładzie jazdy od 13 czerwca 2020 roku postój ten ma wynosić aż 69 minut (od 9:51 do 11:00). Pociąg jest obecnie prowadzony przez lokomotywę, której prędkość maksymalna to 125 km/h, co jeszcze wydłuża podróż – napisał poseł. Jakby tego było mało, zwraca uwagę, że TLK Hańcza składa się wyłącznie ze starych, wyeksploatowanych wagonów.

W odpowiedzi przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury potwierdził tak długi postój pociągu, uzasadniając to pracami prowadzonymi na Centralnej Magistrali Kolejowej „i zmienionym układem krzyżowań z pociągami jadącymi w przeciwnym kierunku, w związku z zamknięciem odcinka Szeligi – Biała Rawska”. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Jak się jednak okazuje, postoje uda się skrócić o połowę - do 34 minut. To o dwie minuty krócej, niż obecnie. - Ostatecznie w porozumieniu z PKP Polskie Linie Kolejowe postój w Białymstoku pociągu nr 31103 TLK Hańcza do Suwałk został skrócony w stosunku do pierwotnych założeń i wynosi 34 minuty. Jest to czas na manewry związane z wyczepianiem części wagonów oraz na zmianę lokomotywy - poinformowało "Rynek Kolejowy" biuro prasowe PKP Intercity. 

Jak podkreśla biuro prasowe przewoźnika, wydłużone postoje na stacjach, na które narzekają podróżni w różnych częściach kraju spowodowane są "różnorodnymi okolicznościami" m.in. pracami manewrowymi, skomunikowaniami czy prowadzonymi pracami torowymi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5