NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kraków traci połączenie z Suwalszczyzną i z Białorusią

| Kasper Fiszer 03.12.2018 5,8k

Kraków traci połączenie z Suwalszczyzną i z Białorusią
Pociąg PKP Intercity w Białymstokufot. Lichen99 CC BY-SA 3.0 pl
Mieszkańcy Krakowa nie będą już korzystać z wydłużonej tam kilka lat temu „Hańczy” do Suwałk i Grodna. Międzynarodowy pociąg pojedzie bowiem w nowej relacji z Katowic. PKP Intercity tłumaczy, że liczba podróżujących z Małopolski na Suwalszczyznę jest relatywnie mała, a w rozkładzie pozostanie bezpośredni kurs Kraków – Białystok.
9 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów, znacząco zmieni się trasa pociągu TLK „Hańcza”. Od chwili wznowienia jego funkcjonowania po przeprowadzonym remoncie Rail Baltiki kursuje on pomiędzy Krakowem a Suwałkami (dawniej uruchamiano go na trasie Warszawa Zachodnia – Suwałki). Do składu dołączana jest także grupa wagonów bezpośrednich do białoruskiego Grodna wyłączana w Białymstoku.

PKP IC: frekwencja nie uzasadniała utrzymania połączenia

Połączenie to nie zostanie utrzymane w nowym rozkładzie jazdy. TLK „Hańcza” pojedzie bowiem nie z Krakowa, a z Katowic. – Relacja pociągu w rozkładzie jazdy 2018/2019 została zmieniona ze względu na kursowanie w bliskim sąsiedztwie pociągu IC „Chopin” na odcinku Kraków – Warszawa – tłumaczy Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Międzynarodowym pociągiem z Pragi, Wiednia i Budapesztu nie będzie dało się jednak dotrzeć do stolicy na tyle wcześnie, by zdążyć przesiąść się do „Hańczy”.

– Liczba pasażerów podróżujących z Krakowa na Suwalszczyznę oraz w kierunku odwrotnym jest zbyt niska, aby konieczne było utrzymywanie w dalszym ciągu tego połączenia – ocenia przedstawicielka PKP Intercity. Narodowy przewoźnik zapewnia jednak, że z Krakowa nadal będzie można dogodnie dostać się na Podlasie. – Bezpośrednie połączenie Krakowa z Białymstokiem w podobnej porze w nowym rozkładzie zapewniać będzie TLK „Branicki” – mówi nasza rozmówczyni.

Na Białoruś nie dojedziemy w dobę

Wyjedzie on jednak z Krakowa o 6:45, a więc dwie godziny później niż obecnie „Hańcza”, by dotrzeć do swojej stacji docelowej o 13:04. Najbliższy pociąg w kierunku Suwałk odjeżdża prawie dwie godziny później. Najbliższym kursem do Grodna będzie natomiast... „Hańcza” jadąca kolejnego dnia.

Innym aspektem zmiany trasy „Hańczy” jest likwidacja pierwszego wczesnoporannego połączenia Krakowa z Warszawą. Dziś można dojechać do stolicy na 7:40, za tydzień pierwszy pociąg dotrze na Dworzec Centralny o 8:14 (EIP) lub o 9:14 (IC).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5