Jak podaje Polska Agencja Prasowa, senat nie wprowadził w piątek poprawek do nowelizacji ustaw o transporcie kolejowym i Funduszu Kolejowym. Dzięki nowym przepisom, Skarb Państwa udzieli gwarancji na kredyt, jaki PKP PLK będzie mogła zaciągać w EBI.
Do końca 2010 r. PKP PLK w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wydatkowała ok. 0,55 mld zł. Na lata 2011-2014 do wykorzystania pozostało ok. 20,75 mld zł, a w 2015 r. – 0,3 mld zł. Polskich Linii Kolejowych nie stać na wkład własny do inwestycji współfinansowanych z funduszy unijnych. W tym celu ma zostać zaciągnięty kredyt w Europejskim Banku Inwestycyjnym (EBI). Wieczorem 28 lipca sejm prawie jednogłośnie przyjął nowelizację ustaw o funduszu kolejowym i transporcie kolejowym. Dzięki nowelizacji Skarb Państwa udzieli gwarancji na kredyt, jaki zarządca infrastruktury PKP PLK zaciągnie w EBI. Senat nie zgłosił poprawek do nowelizacji.