Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Gotowy układ torowy dla elektrowni Jaworzno III. 20 km torów, 64 rozjazdy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-03-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

28 lutego na terenie placu budowy przy elektrowni Jaworzno III dokonany został odbiór prac zrealizowanych przez Torpol. Nowy układ torowy, składający się z ok. 20 km toru, został przekazany do eksploatacji. To pierwszy tak duży kolejowy kontrakt Torpolu, który jest realizowany dla podmiotów spoza grupy PKP PLK.

Umowę na realizację inwestycji o wartości 367,28 mln zł netto zawarto 7 grudnia 2017 roku. Zadanie obejmowało swym zakresem zaprojektowanie i kompleksowe wykonanie układu torowego wraz z jego uruchomieniem, przeprowadzeniem ruchu próbnego oraz przekazaniem do eksploatacji. Całość inwestycji wchodzi w skład projektu związanego z budową bloku energetycznego o mocy 910 MW na parametry nadkrytyczne.

W ramach zakończonej inwestycji wybudowano ponad 20 km klasycznego toru na podkładach drewnianych wraz z odwodnieniem oraz zabudowano 64 szt. rozjazdów i 168 napędów zwrotnic. Dla zrealizowania tych prac wykonano nowe nasypy w ilości niemal 1,2 mln ton, co wiązało się z koniecznością dostawy około 1 mln ton kruszyw w okresie zaledwie pół roku. Tempo prac przy budowie nasypów podyktowane było koniecznością umożliwienia dostaw węgla do nowego bloku energetycznego. Na miejscu powstały również dwie nastawnie, a także nowoczesny komputerowy system sterowania ruchem kolejowym (SRK) obejmujący nowy układ torowy oraz istniejący Elektrowni Jaworzno II i Elektrowni Jaworzno III wraz z posterunkami powiązanymi z tym układem. Wybudowano dwa nowe obiekty inżynieryjne – przepust oraz most nad rzeką Wąwolnicą. Modernizacji uległa także linia 110 kV, która wchodziła w kolizję z zaprojektowanym układem torowym. Ponadto przebudowano układ drogowy, wybudowano nowe urządzenia teletechniczne i elektroenergetyczne oraz zabudowano dwie wagi statyczno-dynamiczne i dwie przeciągarki wagonów.

Planowanym rezultatem inwestycji ma być wzrost efektywności dostawy surowców do produkcji energii oraz wywozu ubocznych produktów spalania transportem kolejowym – nowy tor łączący blok elektrowni Jaworzno III z Zakładem Górniczym „Sobieski” powinien skrócić długość transportu węgla potrzebnego dla zasilania bloku, który według szacunków potrzebuje rocznie ok. 2,5 mln ton węgla.

– Był to nasz pierwszy tak duży kontrakt kolejowy pozyskany spoza grupy PKP PLK, a także istotny krok w kierunku dywersyfikacji sprzedaży – mówi Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu. – Wynieśliśmy z tej realizacji dużo nowych doświadczeń, które z pewnością posłużą nam przy kolejnych kontraktach realizowanych dla właścicieli rozbudowanych bocznic kolejowych. Posiadamy zespół pracowników, którzy mieli okazję przez ostatnie dwa lata poznać specyfikę pracy dla innego Zamawiającego. Bardzo dużym wyzwaniem na tym projekcie była również struktura jego finansowania, wymagająca dużego zaangażowania środków pieniężnych przez wykonawcę. Dzięki bardzo dobrej współpracy z bankiem BGK SA oraz reżimowi technicznemu i kosztowemu z pełnym sukcesem zakończyliśmy ten kontrakt. Niezwykle istotne w tym okresie, dla zachowania płynności finansowej, było uzyskanie finansowania dla dwóch innych, nowo pozyskanych projektów nie posiadających zaliczek, od jednego z naszych dominujących akcjonariuszy – Towarzystwa Finansowego Silesia , które jest akcjonariuszem Torpolu od wejścia spółki na giełdę w 2014 r. Jako długoterminowy inwestor, TF Silesia zainteresowane jest rozwojem oraz wzrostem wartości spółki, stąd bardzo dobra współpraca przy finansowaniu nowych projektów, w tym inwestycyjnych – mówi Grabowski.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Torpol: Grzegorz Grabowski odejdzie ze stanowiska prezesa

Biznes

Torpol: Grzegorz Grabowski odejdzie ze stanowiska prezesa

Mikołaj Kobryński 24 lipca 2023

Kąty Wrocławskie: Track Tec rozbuduje bocznicę w terminalu

Infrastruktura

Łódź: Wojska Polskiego będzie gotowa w tym roku. Co z Franciszkańską?

Zintegrowany transport

Katowice: Intermodalny węzeł z bocznicą z unijnym dofinansowaniem

Infrastruktura

Pociągi Warszawa – Poznań od czerwca jednak nie przyspieszą

Infrastruktura

Zobacz również:

Torpol: Grzegorz Grabowski odejdzie ze stanowiska prezesa

Biznes

Torpol: Grzegorz Grabowski odejdzie ze stanowiska prezesa

Mikołaj Kobryński 24 lipca 2023

Kąty Wrocławskie: Track Tec rozbuduje bocznicę w terminalu

Infrastruktura

Łódź: Wojska Polskiego będzie gotowa w tym roku. Co z Franciszkańską?

Zintegrowany transport

Katowice: Intermodalny węzeł z bocznicą z unijnym dofinansowaniem

Infrastruktura

Pociągi Warszawa – Poznań od czerwca jednak nie przyspieszą

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5