NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

Gotowy układ torowy dla elektrowni Jaworzno III. 20 km torów, 64 rozjazdy

| inf. prasowa PKP PLK 10.03.2020 243

Gotowy układ torowy dla elektrowni Jaworzno III. 20 km torów, 64 rozjazdy
Fot. Torpol
Gotowy układ torowy dla elektrowni Jaworzno III. 20 km torów, 64 rozjazdy
Gotowy układ torowy dla elektrowni Jaworzno III. 20 km torów, 64 rozjazdy
Gotowy układ torowy dla elektrowni Jaworzno III. 20 km torów, 64 rozjazdy
Gotowy układ torowy dla elektrowni Jaworzno III. 20 km torów, 64 rozjazdy
Gotowy układ torowy dla elektrowni Jaworzno III. 20 km torów, 64 rozjazdy
28 lutego na terenie placu budowy przy elektrowni Jaworzno III dokonany został odbiór prac zrealizowanych przez Torpol. Nowy układ torowy, składający się z ok. 20 km toru, został przekazany do eksploatacji. To pierwszy tak duży kolejowy kontrakt Torpolu, który jest realizowany dla podmiotów spoza grupy PKP PLK.
Umowę na realizację inwestycji o wartości 367,28 mln zł netto zawarto 7 grudnia 2017 roku. Zadanie obejmowało swym zakresem zaprojektowanie i kompleksowe wykonanie układu torowego wraz z jego uruchomieniem, przeprowadzeniem ruchu próbnego oraz przekazaniem do eksploatacji. Całość inwestycji wchodzi w skład projektu związanego z budową bloku energetycznego o mocy 910 MW na parametry nadkrytyczne.

W ramach zakończonej inwestycji wybudowano ponad 20 km klasycznego toru na podkładach drewnianych wraz z odwodnieniem oraz zabudowano 64 szt. rozjazdów i 168 napędów zwrotnic. Dla zrealizowania tych prac wykonano nowe nasypy w ilości niemal 1,2 mln ton, co wiązało się z koniecznością dostawy około 1 mln ton kruszyw w okresie zaledwie pół roku. Tempo prac przy budowie nasypów podyktowane było koniecznością umożliwienia dostaw węgla do nowego bloku energetycznego. Na miejscu powstały również dwie nastawnie, a także nowoczesny komputerowy system sterowania ruchem kolejowym (SRK) obejmujący nowy układ torowy oraz istniejący Elektrowni Jaworzno II i Elektrowni Jaworzno III wraz z posterunkami powiązanymi z tym układem. Wybudowano dwa nowe obiekty inżynieryjne – przepust oraz most nad rzeką Wąwolnicą. Modernizacji uległa także linia 110 kV, która wchodziła w kolizję z zaprojektowanym układem torowym. Ponadto przebudowano układ drogowy, wybudowano nowe urządzenia teletechniczne i elektroenergetyczne oraz zabudowano dwie wagi statyczno-dynamiczne i dwie przeciągarki wagonów.

Planowanym rezultatem inwestycji ma być wzrost efektywności dostawy surowców do produkcji energii oraz wywozu ubocznych produktów spalania transportem kolejowym – nowy tor łączący blok elektrowni Jaworzno III z Zakładem Górniczym „Sobieski” powinien skrócić długość transportu węgla potrzebnego dla zasilania bloku, który według szacunków potrzebuje rocznie ok. 2,5 mln ton węgla.

– Był to nasz pierwszy tak duży kontrakt kolejowy pozyskany spoza grupy PKP PLK, a także istotny krok w kierunku dywersyfikacji sprzedaży – mówi Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu. – Wynieśliśmy z tej realizacji dużo nowych doświadczeń, które z pewnością posłużą nam przy kolejnych kontraktach realizowanych dla właścicieli rozbudowanych bocznic kolejowych. Posiadamy zespół pracowników, którzy mieli okazję przez ostatnie dwa lata poznać specyfikę pracy dla innego Zamawiającego. Bardzo dużym wyzwaniem na tym projekcie była również struktura jego finansowania, wymagająca dużego zaangażowania środków pieniężnych przez wykonawcę. Dzięki bardzo dobrej współpracy z bankiem BGK SA oraz reżimowi technicznemu i kosztowemu z pełnym sukcesem zakończyliśmy ten kontrakt. Niezwykle istotne w tym okresie, dla zachowania płynności finansowej, było uzyskanie finansowania dla dwóch innych, nowo pozyskanych projektów nie posiadających zaliczek, od jednego z naszych dominujących akcjonariuszy – Towarzystwa Finansowego Silesia , które jest akcjonariuszem Torpolu od wejścia spółki na giełdę w 2014 r. Jako długoterminowy inwestor, TF Silesia zainteresowane jest rozwojem oraz wzrostem wartości spółki, stąd bardzo dobra współpraca przy finansowaniu nowych projektów, w tym inwestycyjnych – mówi Grabowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Jaworzno (27)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Jaworzno (27)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5