Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ostróda: Trwa przebudowa stacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
18-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ostróda: Trwa przebudowa stacji
fot. Dawid Linkowski, PKP PLK
Jeden peron gotowy, przebudowywany jest drugi, pociągi jeżdżą po nowych torach, a podziemny tunel zaczyna łączyć nie tylko dwie strony torów – to aktualny bilans przebudowy stacji Ostróda, wykonywanej przez Torpol na zlecenie PLK SA. Warta ponad 250 mln zł inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej ujętych w Krajowym Planie Odbudowy. Ukończenie prac przewidziano na sierpień 2026 r.

W marcu tego roku modernizacja weszła w kolejny etap. Gdy została już przebudowana połowa stacji z torami o numerach nieparzystych, prace przeniosły się na drugą część z torami parzystymi.

Obecnie szczególnie zaawansowane są roboty na dwukrawędziowym peronie 1, gdzie powstaje odwodnienie oraz nawierzchnia. Peron 1 jest usytuowany między torem 1 a 2. Od marca podróżni korzystają z połowy nowej platformy. Kontynuowane są prace przy drugiej krawędzi. Perony, o których mowa, nosiły dawniej numery 2 i 3 – zmiana numeracji wynika z likwidacji dawnego przydworcowego peronu nr 1 (pozostawiono jednak miejsce na jego odtworzenie).

Prace przy przejściu podziemnym są kontynuowane. Obiekt pozwoli docelowo na sprawne poruszanie się między budynkiem dworca a peronami i pozwoli bezpiecznie przedostać się między ulicami 11 Listopada i Słowackiego. Trwa wykonywanie kolejnych elementów zbrojenia.

Modernizowany jest także most kolejowy nad rzeką Drwęcą. Wykonano betonowanie płyty ustroju nośnego oraz montaż zbrojenia. Trwa też obróbka kamienia do okładzin. Dzięki temu stare elementy tworzące ściany mostu zostaną ponownie wykorzystane. Budowana jest nowa sieć trakcyjna i odwodnienie torów.

Jednym z najbardziej "wyjątkowych i symbolicznych" – jak twierdzi inwestor – elementów tej inwestycji jest wykorzystanie starych wiat peronowych. Zamiast trafić na złom, zostały one przekształcone i będą ponownie wykorzystane jako zadaszenia dla rowerów. Sama koncepcja zastąpienia większych wiat peronowych mniejszymi budziła jednak na etapie przygotowania inwestycji zastrzeżenia, o których pisaliśmy tutaj.

Umowę na przebudowę stacji podpisano przed dwoma laty. Wykonawca został wybrany już 10 miesięcy wcześniej, lecz z powodu zawinionego przez poprzedni rząd zablokowania przeznaczonych dla Polski funduszy unijnych konieczne były długie prace nad prefinansowaniem inwestycji ze środków krajowych. Po zakończeniu inwestycji w sierpniu 2026 roku pasażerowie i mieszkańcy mogą liczyć na perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się i większe bezpieczeństwo.

Układ torowy stacji będzie przystosowany do przyjmowania składów towarowych o największej dopuszczalnej długości (750 metrów). Na stacji powstaje też Lokalne Centrum Sterowania, którego budowa i uruchomienie jest przedmiotem osobnego kontraktu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP PLK modernizują stację Sokółka

Infrastruktura

PKP PLK modernizują stację Sokółka

inf. pras. PKP PLK 18 marca 2025

Skanska zbuduje stację Limanowa w ramach projektu Podłęże - Piekiełko

Infrastruktura

PLK będzie współpracować z samorządem przy modernizacji stacji Niedźwiedź

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP PLK modernizują stację Sokółka

Infrastruktura

PKP PLK modernizują stację Sokółka

inf. pras. PKP PLK 18 marca 2025

Skanska zbuduje stację Limanowa w ramach projektu Podłęże - Piekiełko

Infrastruktura

PLK będzie współpracować z samorządem przy modernizacji stacji Niedźwiedź

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij