NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

FPS przekazał PKP Intercity pierwsze dwa wagony restauracyjne

| Jakub Madrjas 20.10.2020 321

FPS przekazał PKP Intercity pierwsze dwa wagony restauracyjne
Fot. Aleksander Kędzierski
FPS H. Cegielski przekazał PKP Intercity pierwsze dwa wagony restauracyjne. Zostały przebudowane z wagonów pierwszej klasy i oznaczone typem 406A-40. 
Umowę na wykona przebudowę dziesięciu wagonów 1 klasy typu 145Ab na wagony restauracyjne wraz z ich zaawansowaną modernizacją podpisano w lutym 2019 roku. Jedynym podmiotem, który złożył ofertę w przetargu był FPS H. Cegielski. Wartość kontraktu to 61,3 mln zł.

Wagony przed przebudową posiadały przedziały menadżerskie (4 osobowe), które obecnie nie występują już w składach PKP Intercity. Według specyfikacji przetargu po przebudowie będą w całości przeznaczone do konsumpcji posiłków. Będą oczywiście klimatyzowane, w środku znajdzie się 12 stolików i 36 miejsc siedzących. Będą w nich także nadajniki wifi, pojawią się półki na których pozostawić będzie można bagaże. 

Według informacji PKP Intercity, pierwsze wagony z H. Cegielski FPS, zgodnie z podpisanym harmonogramem, miały być oddane w lipcu 2020 roku. Jak tłumaczą przedstawiciele producenta, uniemożliwiła to pandemia. - Mimo licznych trudności związanych z postępującą pandemią COVID-19, realizacja umowy odbywa się zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego. Pierwsze pojazdy zostaną niebawem przekazane PKP Intercity – informował nas kilka dni temu Jarosław Nowak, Kierownik Projektu w FPS Cegielski. Teraz pierwsze dwa wagony zostały w końcu przekazane przewoźnikowi, o czym poinformował profil Baza Wagonów Kolejowych. Potwierdziliśmy tą informację w spółce FPS. 

Dostawa nie zwiększy znacząco zasobów przewoźnika, bo konieczność przebudowy wagonów jest w dużej mierze skutkiem konieczności nagłego wycofania 6 wagonów restauracyjnych, z uwagi na ich uszkodzenia, dyskwalifikujące je z dalszej eksploatacji. To jedna z przyczyn okresowych braków wagonów tego typu w taborze przewoźnika.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44896)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44896)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5