Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
17-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza
Fot. Aleksander Kędzierski
Niespodzianka w przetargu województwa pomorskiego na nowe pociągi dwutrakcyjne. Oprócz Newagu, który dotąd wygrał wszystkie takie postępowania w Polsce, wystartował FPS H. Cegielski z pociągiem Plus. I zaoferował niższą cenę, niż Newag. 

Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ogłosił w lutym przetarg na cztery spalinowo-elektryczne zespoły trakcyjne. Samorząd złożył w tej sprawie wnioski o dofinansowanie inwestycji z Polskiego Ładu. Jak pisaliśmy po analizie specyfikacji przetargowej, pociągi mają być szybkie pod siecią trakcyjną i nieco wolniejsze bez niej, trójczłonowe, z dużą liczbą drzwi, ale z niewielką przestrzenią do przewozu rowerów.

Do postępowania zgłosił się Newag, który jako jedyny dostarczył dotąd "hybrydy", czyli defacto pociągi spalinowo-elektryczne, samorządom Zachodniego Pomorza czy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zaoferował on cenę 127,82 mln zł brutto. Do postępowania przystąpił również FPS H. Cegielski z ofertą opiewającą na 120,245 mln zł brutto. Pierwszy zespół trakcyjny poznańskiego producenta - FPS Plus - niedawno rozpoczął długo oczekiwane testy.

Pomorskie oceni oferty na dostawę nie tylko według ceny - ta stanowiła o tylko 61% oceny oferty, długość okresu gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady na każdy z 4 pojazdów oraz dokumentację techniczną - 10%, termin dostawy pojazdów w ramach zamówienia - 24% i montaż zewnętrznych drzwi do kabiny maszynisty w pojazdach - 5%. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało wykonane w maksymalnie 31 miesięcy od dnia podpisania umowy w zakresie dostawy pierwszego i drugiego pojazdu oraz maksymalnie do 32 miesięcy od dnia podpisania umowy w zakresie dostawy trzeciego i czwartego pojazdu. W najgorszym wypadku pociągi pojadą więc w końcu 2025 roku.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

FPS: Spodziewamy się kolejnych zamówień z rynku krajowego

Tabor i technika

FPS: Spodziewamy się kolejnych zamówień z rynku krajowego

Kasper Fiszer 01 kwietnia 2025

PKP Intercity unieważniło przetarg na 18 lokomotyw

Tabor i technika

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

FPS: Spodziewamy się kolejnych zamówień z rynku krajowego

Tabor i technika

FPS: Spodziewamy się kolejnych zamówień z rynku krajowego

Kasper Fiszer 01 kwietnia 2025

PKP Intercity unieważniło przetarg na 18 lokomotyw

Tabor i technika

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij