NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Flirty za miliard złotych powstaną w Polsce

| jm, Rynek Kolejowy/Stadler 06.05.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-05-06 11:07:13 Autor: bankier
---.pse.pl
Gratulacje. Po prostu Stadler robi dobre pociągi.
2015-05-06 11:31:04 Autor: humbug
---.play-internet.pl
Pesa robi znacznie lepsze i tańsze jak chociażby elf czy dart.
2015-05-06 11:34:33 Autor: erk
---.static.ip.netia.com.pl
Dziwne, że nie wzięli najlepszych EN57AL z Mińska. Trzy razy tańsze, a jeszcze lepsze.
2015-05-06 11:48:43 Autor: Pawajoro
---.inet-siec.pl
@humbug

Sotałem sobie kiedyś na dworcu w Katowicach. I ta sobie słucham: Flirta, jakby nie zapowiedzi, to bym chyba nie zauważył, taki jest cichy. Potem wjechał Elf. Odrazu wiedziałem, że to on, bo takiego "ryku" z niczym nie pomylisz :)
2015-05-06 11:51:57 Autor: Gie
---.18-2.cable.virginm.net
Dzięki lekkiej konstrukcji, pojazdy będą lżejsze? Czasami ciężko sie Was czyta..
2015-05-06 12:01:00 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jeszcze kilka lat temu prezes Pesy chciał dogonić szwajcarskiego Stadlera a w 2016 polski odział Stadlera będzie gonił Pesę. I kto wie, czy nie przegoni.
2015-05-06 12:04:57 Autor: Eurostar
---.free.aero2.net.pl
Pesa ma ciężką konstrukcję a jest lekka pod stołem.
2015-05-06 12:14:01 Autor: WJ&CK
---.play-internet.pl
I co na to fanatycy P., niby jedynej firmy dajacej prace Polakom?
A już wkrotce starcie Flirt- Dart na torach. Trzymam kciuki za profesjonalna konstrukcje!
2015-05-06 12:17:08 Autor: głos z kujpomu
---.play-internet.pl
Prawdopodobnie podwykonawca bedzie Newag. Stąd zgoda na tak krotki termin.
2015-05-06 12:18:46 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
Mogliby się przekonwertować z 1,5kV DC na 25kV 50Hz AC. Jak u nas 3kV ograniczają maksymalne wykorzystanie Pendolin, loków itd.., tak przy niderlandzkim 1,5kV jest jeszcze gorzej i te Flirty będą mułowate na tym zasilaniu.
2015-05-06 12:26:57 Autor: Gdynianin
---.19.247.83
Elfów nie ma co porównywać, z Flirtem może w miarę na równi walczyć jedynie Impuls
2015-05-06 12:35:17 Autor: WJ&CK
---.play-internet.pl
@Eurostar

+1 za ten komentarz! ;)
2015-05-06 12:37:41 Autor: ale
---.play-internet.pl
Ale polscy pracownicy się z męczą przy montażu zagranicznych podzespołów. Może nawet stadler da zarobić wiesniakom z pobliskich wiocha przy produkcji rakotwórcze laminatów. Pesa przynajmniej daje wiec stadler powinien być równie wspanialomyslny. Polska się rozwija i rośnie w sile
2015-05-06 12:37:50 Autor: BIPA
---.19.18.234
Nie od dziś wiadomo, że Newag ma przewagę techniczną nad Pesą, widać to w prozaicznych rzeczach takich jak oświetlenie. Oboje producentów oferują pojazdy z oświetleniem 100% LED, jednakże nadal wielu bierze pojazdy z zasadniczym oświetleniem świetlówkowym i osobnym oświetleniem awaryjnym (nie licząc wnętrz WC i korytarza przy WC oświetlonego tylko diodami dużej mocy). Rzecz w tym, że w pojazdach Pesy oświetlenie awaryjne nadal jest oparte na żarówkach gdy Newag stosuje diody małej mocy. To jest jeden z wielu przykładów.
2015-05-06 12:42:46 Autor: Frr
---.opera-mini.net
Jak to jest ze kraj wielkosci zachodniopomorskiego zamawia 50 pociagow a pkq 20?
2015-05-06 12:47:55 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post WJ&CK:
"I co na to fanatycy P., niby jedynej firmy dajacej prace Polakom?
A już wkrotce starcie Flirt- Dart na torach. Trzymam kciuki za profesjonalna konstrukcje!"
Ryszard Petru przewodniczący Towarzystwa Ekonomistów Polskich w programie TVP-INFO pt. "Gość poranka" z 29 kwietnia 2015 roku:
http://www.tvp.info/19586383/29042015-0745
Od 3:15:
"(...) Polscy politycy -niestety- szczególnie ci starszego pokolenia, są dumni z tego, że Polska jest tania. Chwalą się tym, że przychodzi inwestor zagraniczny, dostaje zwolnienie podatkowe w strefie ekonomicznej i tworzy dużo tanich miejsc pracy. I to ma być powód do dumy? (...)"
2015-05-06 12:48:02 Autor: Howgh
---.centertel.pl
Każda polska fabryka, która wygrywa przetargi i zlecenia w Niemczech lub Holandii krzywdzi naród niemiecki (holenderski) bo odbiera im pracę. Nie powinni w ogóle przyjmować takich zamówień i lobbować jedynie za tym aby PIC kupowało pendolino od polskiego producenta.
2015-05-06 12:53:21 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
@zeus04

Stadler Polska nie działa w specjalnej strefie ekonomicznej.
2015-05-06 13:06:29 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post podrozny113:
"@zeus04

Stadler Polska nie działa w specjalnej strefie ekonomicznej."
Auchan, Real, Media-Market itp. itd. też nie i co? Ile zapłaciły podatków w Polsce?
2015-05-06 13:24:30 Autor: 3822
---.play-internet.pl
Nie może być żeby polski robotnik składał z zachodnich części pociągi które zostaną zapierdziane przez jakiegoś napalony go marihuana Holendra za pensje 1000 euro miesięcznie. Skandal i oburzenie.
2015-05-06 13:36:56 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Eurostar:
"Pesa ma ciężką konstrukcję a jest lekka pod stołem."
Kto oglądał w niedziele na TVP1 "Ranczo" ten wie jak kilku panów o "ciężkiej konstrukcji umysłowej" umilało życie jednemu z kandydatów w wyborach na wójta i wie też po co to robili.
Ja oglądałem :) Im głupsze i bardziej absurdalne argumenty, tym trudniej się wybronić. No bo jak udowodnić, że nie jest się wielbłądem? ;)
2015-05-06 14:13:48 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Zeus04

A ile podatku zapłaciła Pesa?
2015-05-06 14:48:32 Autor: Eurotram
---.10.79.116
W odpowiedzi na post Pawajoro:
"@humbug

Sotałem sobie kiedyś na dworcu w Katowicach. I ta sobie słucham: Flirta, jakby nie zapowiedzi, to bym chyba nie zauważył, taki jest cichy. Potem wjechał Elf. Odrazu wiedziałem, że to on, bo takiego "ryku" z niczym nie pomylisz :)"
Za to ja stałem sobie tydzień temu focąc i filmując Flirta dla PKP IC w Żmigrodzie. I jak hamował,to mało mi bębęnki w uszach nie eksplodowały (szkoda że akurat w tym przejeździe robiłem fotę,a nie filmik). Taaaak,cichy jak diabli dosłownie...
2015-05-06 14:49:07 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Black India Pale Ale:
"Mogliby się przekonwertować z 1,5kV DC na 25kV 50Hz AC. Jak u nas 3kV ograniczają maksymalne wykorzystanie Pendolin, loków itd.., tak przy niderlandzkim 1,5kV jest jeszcze gorzej i te Flirty będą mułowate na tym zasilaniu."
Tramwaje na świecie mają 600V. Metro i SKM-y podobnie np. szybka kolej miejska niemieckiego stołecznego Berlina :) SM42 też ma ok. 800V w wersji 6Dg do 870 V.
Przygotowałem wykres prędkości w funkcji drogi dla długiego (589m+14m lokomotywy) składu 993 tonowego, SM42m luzem oraz ST45 luzem:
https://plus.google.com/u/0/photos/108617115965283581279/albums/6145738292707588817
6Dg luzem potrzebowała 250 metrów i 22 sekundy na przyspieszenie od zera do 60 km/h
Skład potrzebował 300 metrów na przyspieszenie od zera do 25 km/h, a czasowo jedną minutę i 27 sekund. Miejsce rozruchu i skład identyczny jak na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=DdDWD-iaa7w
Tylko że ST45 miała większą prędkość początkową bo w ok. 17 km/h, gdy mijałem semafor wjazdowy. Do wykresu dodałem przejazd luzem ST45, gdzie w momencie mijania semafora wyjazdowego dałem na wybieg i kontynuowałem tak jazdę aż do tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego następnej stacji. Następnie zadałem 10% mocy tj. max 103 kW na zaciskach prądnicy, co by podjechać do semafora wjazdowego, który był na "stój". Jazda z wybiegu ukazuje nam profil linii i tu celowo wybrałem niekorzystny profil do przyspieszeń, bo wznoszący się. Od km 3,5 SM42m+589 metrowy skład przestała zwalniać a zaczęła przyspieszać. Na czerwono zaznaczyłem binarny sygnał o wzbudzaniu prądnicy (generatora synchronicznego SM42 ze składem), gdzie liczbą =5 zaznaczyłem brak wzbudzania, czyli jazda z wybiegu a =7 to włączone sterowanie jazdą. Na zielono analogicznie wyciągnąłem z "haslera" sygnał o przejeździe nad rezonatorem SHP w celu dokładnego pozycjonowania położenia wszystkich trzech lokomotyw. Zastosowano tam logikę ujemną, gdzie =2 równa się wzbudzenie SHP, a liczba 4 = brak (dla czytelności dowolnie to pozmieniałem, bo oczywiście system rejestruje to wszystko zero-jedynkowo). Na różowo - dla przykładu - sygnał o przejeździe nad rezonatorem SHP SM42 luzem (w sumie na badanym odcinku były dwa) i tu dla odmiany odwróciłem w arkuszu kalkulacyjnym oryginalna logikę ujemną :)
SM42 6Dg+993 tony uzyskała w tym przejeździe maksymalnie 39,1 km/h. Mogłaby więcej, ale był ciepły wiosenny dzień, gdzie w cieniu było ponad 21 stopni i po ok. trzech minutach tego rozruchu temperatura podskoczyła z 81 stopni Celsjusza do ponad 90 i sterownik zaczął zmniejszać obroty i moc silnika spalinowego tak że z ok. 590 kW zrobiło się 500, a potem jeszcze mniej (później już "ręcznie" ograniczałem moc)a i tak silnik rozgrzał się do 101 stopni. 6Dg mają słaby układ chłodzenia i nie pomogło otwarcie i przywiązanie sznurkiem drzwi do przedziału silnikowego na stacji początkowej biegu pociągu ;) Normalnie wentylator tłoczy powietrze ze swego przedziału, poprzez chłodnicę do przedziału silnikowego, a ten na zimę ma założone na wszystkich drzwiach filtry które mocno dławią przepływ powietrza. W kilometrze w ok. 1,6 przełączyłem się z trybu "tempomatu" na sterowanie ręczne i stąd też chwilowy zanik wzbudzenia i napędu lokomotywy (dodatkowy jeden z wielu mankamentów tej lokomotywy)...
2015-05-06 15:06:35 Autor: Kuzyn Z
---.play-internet.pl
Zeus04, opanuj sie! Wiemy, że jestes szczęśliwy z bycia maszynista, ale takie szczegóły zapodaj na pl.misc.kolej.
2015-05-06 15:18:27 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post BIPA:
"Nie od dziś wiadomo, że Newag ma przewagę techniczną nad Pesą, widać to w prozaicznych rzeczach takich jak oświetlenie. Oboje producentów oferują pojazdy z oświetleniem 100% LED, jednakże nadal wielu bierze pojazdy z zasadniczym oświetleniem świetlówkowym i osobnym oświetleniem awaryjnym (nie licząc wnętrz WC i korytarza przy WC oświetlonego tylko diodami dużej mocy). Rzecz w tym, że w pojazdach Pesy oświetlenie awaryjne nadal jest oparte na żarówkach gdy Newag stosuje diody małej mocy. To jest jeden z wielu przykładów."
Widocznie do pracy codziennie dojeżdżam jakimiś przestarzałymi Flirtami od Stadlera :) Oświetlenie jarzeniowe i to w pojedynczym rzędzie. Normalnie jak w jakiejś "budżetowej" EN57AKŚ
2015-05-06 15:19:46 Autor: smx
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post Eurotram:
"Za to ja stałem sobie tydzień temu focąc i filmując Flirta dla PKP IC w Żmigrodzie. I jak hamował,to mało mi bębęnki w uszach nie eksplodowały (szkoda że akurat w tym przejeździe robiłem fotę,a nie filmik). Taaaak,cichy jak diabli dosłownie..."
A nie wiesz, że Flirtowi robili próby hamulców?
Posłuchaj, jak ELF 27We lub Impuls 35We hamuje awaryjnie. Polecam. Doznania nie do opisania.
Jeszcze większe doznania są jak się hamuje nie awaryjnie, a służbowo, pełnym. Sanki. Szczególnie na Impulsie.
2015-05-06 15:20:22 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post podrozny113:
"@Zeus04

A ile podatku zapłaciła Pesa?"
Dwóch panów z "Rancza" przeliczało to na piwa, a trzeci chciał tylko stanowiska... ;)
2015-05-06 17:35:34 Autor: g
---.opera-mini.net
Holendrom trzeba pogratulować. Będą mieli dzięki temu naprawdę świetmy tabor i to nie w takiej szczątkowej ilości jak ma to miejsce przy zakupach w Polsce. Bankomaty się same wyżywią.
2015-05-06 18:47:17 Autor: kolec
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Fajnie. Zakład w Siedlcach roboty na ten rok ma już pełno i na przyszły też.
Ucieszy to pracowników, bo jest szansa nawet na wzrost zatrudnienia.
To dobrze, bo w okolicy Siedlec Stadler jest jednym z bardzo niewielu większych zakładów.
W tej branży w ogóle jedyny. Do Mińska jest kawałek, a Mińsk rok czy dwa temu miał nawet problemy z bieżącymi wypłatami, nie można na nich polegać.
2015-05-06 19:02:01 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Zeus04

Jeśli chodzi o wielkość podatku CIT to w 2014 roku Pesa zajęła 10 miejsce...w Bydgoszczy.
Wyprzedzają ją takie potęgi jak: Miejskie Wodociągi i Kanalizacja, Miejskie Zakłady Komunikacyjne, Supravis Group (dawny PPH Gąsior) albo Polmass -producent preparatu do hodowli bydła. Oczywiście to o niczym nie przesądza ale do myślenia daje. Co nie znaczy, że ta kwota nie pozwala bohaterom Rancza na zwałkę -;
2015-05-06 19:44:18 Autor: pes
---.play-internet.pl
podrozny113

Tyko że Pesa to ejszcze masa spółeczek wchodzacych w skład całej grupy a one też płacą podatki osobno więc trzeba by to zsumowac i wtedy podać miejsce w kuj pomie
2015-05-06 20:09:50 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
W kuj-pomie to drobnica-groszowe sprawy. Za to w Poznaniu jest firma Pesa Holding, mieszcząca się w bloku przy ulicy Złotowskiej. Mimo to wygenerowała zysk netto 180 mln pln. w 2013. Niestety nie wiem, które miejsce zajmuje na liście płatników CITu w Poznaniu.
2015-05-06 20:17:17 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post smx:
"A nie wiesz, że Flirtowi robili próby hamulców?
Posłuchaj, jak ELF 27We lub Impuls 35We hamuje awaryjnie. Polecam. Doznania nie do opisania.
Jeszcze większe doznania są jak się hamuje nie awaryjnie, a służbowo, pełnym. Sanki. Szczególnie na Impulsie."
Tego że to były próby hamulców (pewnie z V ekspl.) to też się domyśliłem; nie zmienia to faktu,że Flirt nie jest tak cichy jak niektórzy bajają ;)
2015-05-06 21:52:41 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
Normalne hamowanie jest zdecydowanie cichsze niż wszystkie ET w Polsce, nawet trochę cichsze niż w Pendo, więc to żadne bajanie.
2015-05-06 23:02:18 Autor: szc
---.dynamic.chello.pl
LOL :D
2015-05-07 07:36:22 Autor: Polski inżynier
---.centertel.pl
NIE POWSTANĄ!!! Kto jak kto, ale dziennikarz branżowy powinien wiedzieć, że flirty będą tylko montowane w Polsce, czyli w naszym kraju zostaną pieniądze za wynagrodzenia pracowników w Siedlcach, które raczej nie są takie same jak pracowników pracujących na tożsamych stanowiskach np. w Szwajcarii. Większość tortu wróci do Szwajcarii, kraju, który nie jest członkiem UE, a za moment zacznie sięgać po unijne środki. Pudła, wyposażenie, praktycznie wszystkie komponenty przyjadą do Polski.
Obecny kontrakt dla PKP ICC jest tego najlepszym przykładem. Płaci podatnik unijny, a pieniądze bierze Szwajcar. Jakoś dziwnie się dzieje, że rząd polski nie wspiera tych którzy te podatki płacą, czyli krajów członkowskich UE. My naszą pracą dorzucamy się do dobrobytu Szwajcarów. A to kredyt we franku, teraz pociągi.... Dlaczego nie wspieramy polskich inżynierów, polskich innowacji i polskiej gospodarki????
2015-05-07 09:38:31 Autor: Gdynianin
---.19.245.188
To już wolę Szwajcarów niż żeby miała zalać nas chińszczyzna. Nie wspiera? Gdyby tak było to zamiast 20 Flirtów i 20 Dartów byłoby 40 Flirtów. To wszystko to jest efekt obecnego PZP, przewoźnik zamiast kupić to co chce musi brać w przetargu i tylko poprzez ustawki może zapewnić to co chce, lecz nie zawsze to działa. KŚ chciały sześcioczłonowe Newagi to zamiast bezprzetargowo, bezpośrednio powiedzieć Newagowi co chcą z producentem od razu zabierającym się za produkcję po przelewie pieniędzy to trzeba było rozpisać przetarg i KŚ dostały nie to co chciały czyli Pesy.
2015-05-07 09:58:14 Autor: cham
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ależ wielki prestiż, zakład w Polsce będzie produkował pojazdy dla pkp.nl.
I tak nikt tego nie zauważy, cała Europa będzie widzieć produkt szwajcarski jeśli nie niemiecki, a polskość będzie podkreślana tylko jak zdarzą się niedociągnięcia w wykończeniu. Niektórzy tylko będą padać na zawał, że będą miały coś wspólnego z Polską i zaczną wpatrywać się we flagę Szwajcarii, próbując złagodzić złe wrażenie.
2015-05-07 11:03:27 Autor: zeus04
---.133.22.13
Średnio wypadł Stadler we wczorajszym zderzeniu w Austrii...
2015-05-07 11:07:11 Autor: zeus04
---.133.22.13
Elektryczny Stadler GTW 4062-001 wjechał do środka kabiny bliźniaczego 4062-002...
2015-05-07 12:49:05 Autor: zeus04
---.133.22.13
Czy każda "profesjonalna" konstrukcja tak dyszy jak Lord Vader z Gwiezdnych Wojen - przy najmniejszym ruchu?
Przejazd pustym (w moim wagonie jechała tylko drużyna konduktorska) EN75 pomiędzy Brynowem a dworcem głównym w Katowicach:
https://drive.google.com/file/d/0B7LQmdteEBqpNEVGXzJlTzFlSFU/view?usp=sharing
2015-05-07 12:58:48 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post podrozny113:
"W kuj-pomie to drobnica-groszowe sprawy. Za to w Poznaniu jest firma Pesa Holding, mieszcząca się w bloku przy ulicy Złotowskiej. Mimo to wygenerowała zysk netto 180 mln pln. w 2013. Niestety nie wiem, które miejsce zajmuje na liście płatników CITu w Poznaniu."
Nie mieszkam w żadnym z tych miast :) Fajnie że w Siedlcach daje Stadler zatrudnienie, ale znajmy proporcje. Pesa wydaje na same badania setki mln zł. Z opisanego wyżej 1 mld zł w Polsce zostanie jakiś "ochłap". Pewnie ludzie w Bangladeszu też się cieszą z każdej pracy...
2015-05-07 20:14:08 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Nie ma co narzekać na Stadlera, ich hala w Siedlcach jest nowa i weszli do Polski bez niszczenia dorobku jakiejś lokalnej firmy, jak Alstom zniszczył dorobek Konstala, a Bombardier Pafawag.
2015-05-07 20:16:56 Autor: tomwaw
---.adsl.inetia.pl
Przy napięciach w sieci nie chodzi o to ile mocy można wyciągnąć, ale o kwestie przesyłu. moc to zawsze napięcie x natężenie, czyli volty x ampery. Czyli że im więcej mocy chcesz wyciągnąć z elektrycznego składu, na danym napięciu, tym więcej musisz pzesłać amperów - tylko że przesyłani prądu o wysokim natężeniu oznacza duże straty, dlatego np. przy przesyłaniu prądu między miastami stosuje sięw polsce sieć 110 kV, a na świecie nawet do 220 kV. tylko że pociąg małby już problemy z przetwożeniem takiego napięcia.

W efekcie im niższe napięcie w sieci, to żeby zasilić daną ilość pociągów o danej mocy trzeba mieć więcej podstacji i rosną koszty. tramwaje i metro nie mają takich problemów bo
a) jeżdżą wolno i nie potrzebują takich mocy
b) jeżdżą w mieście gdzie budowa dodatkowych podstsacji zasilania nie nastręcza większych problemów (ale na przykład w Warszawie jeszcze nie dawno nie można było zwiększyć kursowania 2 i skierować 17 na Tarchomin bo brakowało podstacji a istniejąca nie dawała rady)
2015-05-07 20:19:38 Autor: tomwaw
---.adsl.inetia.pl
to było @zeus04

podsumowując w teori i na 220v da się jechać 300 - ale to strasznie niefektywne. a loków spalinowych które prąd przesyłają z prądnicy do wózków jakieś ja wiem 10 metrów problemy przesyłu nie dotyczą
2015-05-08 09:54:55 Autor: Gdynianin
---.19.245.34
Gdyby to było tak bez znaczenia to Vectroony, Traxxy itd... nie osiągałyby znacznie gorszych parametrów na 1,5kV w porównaniu do 3kV. Albo czeskie 113 osiągające połowę mocy 111stek
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS