Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirty za miliard złotych powstaną w Polsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
06-05-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/Stadler

Podziel się ze znajomymi:

Przed tygodniem pisaliśmy o zamówieniu przez Koleje Holenderskie NS 58 elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt. Jak udało nam się dowiedzieć, Flirty będą produkowane w Siedlcach, a kontrakt podpisano w Warszawie.

Do wyboru dostawcy taboru doszło w trybie bezprzetargowym. O zamówieniu pisaliśmy tutaj. Właśnie poznaliśmy dodatkowe szczegóły – kontrakt z Holenderskimi Kolejami Państwowymi Nederlandse Spoorwegen został podpisany 22 kwietnia 2015 roku w Warszawie. Co najważniejsze, pojazdy zostaną wyprodukowane w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach. Wartość kontraktu to 280 mln euro.

Otrzymane zamówienie to największy sukces eksportowy Stadlera w Polsce. Zakład w Siedlcach wyprodukuje dla Nederlandse Spoorwegen 25 czteroczłonowych oraz 33 trójczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne Flirt, które będą obsługiwały linie szybkiej kolei miejskiej oraz połączenia regionalne w całej Holandii. Pojazdy muszą zostać wyprodukowane w stosunkowo krótkim czasie – do końca 2016 roku.

– Jestem niezwykle dumny, że nasz zakład w Siedlcach będzie realizował to prestiżowe zamówienie. To dla nas wielki sukces. Otrzymanie zlecenia od Holenderskich Kolei Państwowych to potwierdzenie wysokiej, europejskiej jakości produkowanych przez nas pojazdów. Możemy także potwierdzić naszą niezawodność w terminowej realizacji tego ambitnego przedsięwzięcia – powiedział Christian Spichiger, wiceprezes wykonawczy Stadler na Europę Środkową oraz prezes Stadler Polska.

Pojazdy dla Nederlandse Spoorwegen, podobnie jak pozostałe pociągi Flirt, charakteryzują się przyjaznymi, bardzo dobrze wyciszonymi  i wygodnymi dla pasażerów wnętrzami. Przestronne przedziały wielofunkcyjne przystosowane do przewożenia rowerów i wózków, klimatyzacja, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring wideo, gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu oraz dostęp do Wi-Fi zapewnią wysoki komfort podróży. Dzięki lekkiej, aluminiowej konstrukcji pojazdy są lżejsze, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji, energii i utrzymania technicznego. Są także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, odpowiadają najwyższym standardom bezpieczeństwa, a w przyszłości będzie można wyposażyć je w system ETCS.

Czteroczłonowe pojazdy będą miały 32 siedzenia w pierwszej klasie, 170 w drugiej i 12 siedzeń składanych. W pociągach trójczłonowych pasażerowie będą mieli do dyspozycji po 32 siedzenia w pierwszej klasie, 114 w drugiej oraz 12 siedzeń rozkładanych. Pociągi będą poruszały się z prędkością maksymalną 160 km/h.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 24 października 2025

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Tabor i technika

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Jakub Rösler 15 października 2025

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Redakcja/inf. pras. 11 października 2025

Zobacz również:

Stadler prezentuje pociąg FLIRT dla Doliny Aosty [zdjęcia]

Tabor i technika

Stadler prezentuje pociąg FLIRT dla Doliny Aosty [zdjęcia]

Stadler 26 września 2025

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Tabor i technika

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Pasażer

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 24 października 2025

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Tabor i technika

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Jakub Rösler 15 października 2025

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Redakcja/inf. pras. 11 października 2025

Zobacz również:

Stadler prezentuje pociąg FLIRT dla Doliny Aosty [zdjęcia]

Tabor i technika

Stadler prezentuje pociąg FLIRT dla Doliny Aosty [zdjęcia]

Stadler 26 września 2025

Stadler dostarczy Flirty dla linii lotniskowej w Sztokholmie

Tabor i technika

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Pasażer

Flirt dla Arriva od Stadler: Nietypowe wnętrze i ETCS

Łukasz Malinowski 26 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij