Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirty PKP IC z pierwszej serii po przebudowie. Niektóre mają Wi-Fi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
27-10-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Do końca roku zakończy się proces przebudowy Flirtów, które Stadler dostarczył PKP Intercity w 2015 roku. Pojazdy przechodzą zmiany w aranżacji przedziałów rowerowych.

Na nieprawidłowości przy zabudowie wieszaków na rowery w 20 Flirtach należących do PKP Intercity, dostarczonych w końcówce 2015 roku, zwrócił uwagę Urząd Transportu Kolejowego.

Większe rowery zawieszone na wieszakach bardzo utrudniały przemieszczanie się pasażerów przez wagon z miejscami dla jednośladów, a przejazd wózka z przekąskami i napojami był niemal niemożliwy. Dlatego PKP Intercity zdecydowało się zlecić jego przebudowę.

Przestrzeń dla rowerów przebudowana

– W piętnastu pojazdach serii ED160 dostarczonych w 2015 roku została wprowadzona zmiana w aranżacji przestrzeni przeznaczonej do przewozu rowerów. Do końca tego roku planowane jest zakończenie prac na pozostałych jednostkach serii ED160 – dowiedzieliśmy się w PKP Intercity.

Jak teraz wygląda ta przestrzeń? Rowery nadal wieszamy na wieszakach, tak jak poprzednio, ale same wieszaki są znacznie prostsze i usytuowane bliżej ścian pojazdu (o około 15 cm), przez co przemieszczanie się pasażerów jest łatwiejsze. Zniknęły jednak rozkładane miejsca siedzące, choć teraz i tak nie ma to większego znaczenia, w związku z tym że na Flirty nie ma sprzedaży biletów na takie rozkładane siedziska (nie wliczają się one do miejsc siedzących stałych). Warto podkreślić, że z punktu widzenia rowerzystów usytuowanie przedziału rowerowego we Flirtach (wszystkie stojaki są w jednym miejscu) i tak jest znacznie lepsze niż to w Pendolino czy Dartach i o cały rząd wartości przekracza to, co zaoferowano pasażerom w zmodernizowanych ED74.

Internet we Flirtach... bywa

Przy okazji podróży przebudowanym ED160 zwróciliśmy uwagę na… działający bezprzewodowy internet (w egzemplarzu 005), pomimo tego, że ani w 20 Dartach ani w 20 Flirtach tej usługi nie ma od lat, a PKP Intercity wciąż nie doprowadziło do likwidacji uciążliwego problemu.

– Obecnie prowadzone jest rozpoznanie rynku w celu określenia możliwych technicznie rozwiązań i kosztu poprawy standardu istniejącej infrastruktury bezprzewodowego internetu – odpowiedziało PKP Intercity, nie wyjaśniając, dlaczego z internetu mogliśmy korzystać.

Z kolei Stadler odpowiada, że to PKP Intercity odpowiada od samego początku za sprawność nadajników Wi-Fi (nie są one objęte umową serwisową ze Stadlerem).

Przypomnijmy, że kolejne Flirty, z zamówienia na 12 pojazdów, wyjadą na polskie tory już 29 października. O tym, jakie połączenia obsłużą, piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5