Pasażerowie na dworcu Warszawa Centralna otrzymali dziś miłą niespodziankę – gorącą czekoladę i tort z okazji rocznicy eksploatacji pociągów ED160 Flirt 3 w barwach PKP Intercity. W tym czasie nowoczesne składy zrealizowały 13 tys. przejazdów, przewożąc 3,2 mln pasażerów i pokonując 6,5 mln kilometrów.
Nowoczesne składy Flirt 3 wyprodukowane przez konsorcjum Stadler Polska – Newag po raz pierwszy wyjechały w trasy z pasażerami na pokładzie 13 grudnia 2015 roku, czyli wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy na sezon 2015/2016. Przez ostatni rok pociągi Flirt 3 docierały do ponad 60 miast w Polsce, pokonując około 19 tys. km dziennie. Najdłuższy odcinek, jaki obsługiwały pojazdy, to licząca ponad 870 km trasa z Krakowa do Świnoujścia. Od momentu wdrożenia pociągi zrealizowały 13 tys. kursów, pokonując ponad 6,5 mln km. Producent taboru wykonał łącznie 480 przeglądów planowej obsługi technicznej.
– Flirt dostarczone PKP Intercity przez cały rok eksploatacji jeździły z ciągłym wykorzystaniem maksymalnej liczby pojazdów – 18 z 20. Jesteśmy dumni, że pojazdy wyprodukowane przez nas tak dobrze się sprawują. Nieprzerwanie dokładamy wszelkich starań, aby były maksymalnie niezawodne i jak najlepiej służyły przewoźnikowi oraz pasażerom – powiedział Christian Spichiger, szef Stadlera w Polsce.
Z okazji rocznicy pasażerowie na antresoli dworca Warszawa Centralna otrzymali dziś miłą niespodziankę – gorącą czekoladę i tort. Okolicznościową świeczkę zdmuchnęli: rzeczniczka Stadlera Marta Jarosińska i rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak.
Ponad 3 miliony pasażerów
PKP Intercity zaprezentowało bardzo ciekawe statystyki pierwszego roku z Flirtami. Na pokładach tych zespołów trakcyjnych podróżowało ponad 3,2 mln pasażerów, z czego ok. 700 tys. stanowili studenci, blisko 400 tys. dzieci i ponad 230 tys. seniorzy. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Olsztynem i Warszawą, Bydgoszczą i Warszawą czy Krakowem i Łodzią. 59% pasażerów, którzy wybrali przejazd pociągami Flirt 3 zdecydowało się na zakup biletu w tradycyjnej kasie, a 35 % podróżnych dokonało transakcji przez internet lub aplikację mobilną.
Rys. PKP IC
– Widzimy, że nasi pasażerowie są zadowoleni z nowoczesnych składów i chętnie chwalą ich komfort. Co więcej, obserwujemy, że na trasach, na których kursują pociągi FLIRT3 jesteśmy bardziej konkurencyjni wobec innych środków transportu. Dzięki wysokiemu standardowi podróży oraz krótszym czasom przejazdu pasażerowie z mniejszych miast, takich jak Olsztyn czy Toruń wracają na kolej – tłumaczy Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.
WiFi bardzo popularne
W ciągu roku, na pokładach pociągów Flirt 3 odnotowano ponad 1 mln połączeń z siecią WiFi. Średni czas spędzony w internecie wyniósł ok. 90 minut. Natomiast w członie gastronomicznym Wars podróżni zamówili blisko 124 tys. posiłków i ponad 192 tys. napojów – informuje przewoźnik.
Rocznicę zauważyli również nasi Czytelnicy. Jeden z nich przygotował z tej okazji film z prezentacją pojazdów Stadler ED160 Flirt:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.