W UTK jest już wniosek Stadlera o wydanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności dla elektrycznego zespołu trakcyjnego typu Flirt3 wyprodukowanego dla PKP Intercity. Pojazd przeszedł pozytywnie wszystkie badania i otrzymał komplet niezbędnych certyfikatów zgodności.
Pojazd przeszedł pozytywnie wszystkie badania i otrzymał komplet niezbędnych certyfikatów zgodności, tj. CR TSI Loc&Pas (2011/291/UE), TSI CCS (2012/88/UE), CR TSI NOI (2011/229/UE), TSI SRT (2008/163/WE), TSI PRM (2008/164/WE). - Uzyskanie wszystkich certyfikatów zgodności z TSI dla pojazdu FLIRT3 dla PKP Intercity jest potwierdzeniem, że został on zbudowany zgodnie z surowymi wymogami Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności w każdym zakresie – bezpieczeństwa, ekologii i nowoczesnej technologii - powiedział Christian Spichiger, prezes Stadler Polska.
Zgodność z TSI była wymagana przez PKP Intercity zarówno w kontrakcie na dostawę Flirtów, jak i Dartów. Jednak ze względu na wydłużanie się procedur, przewoźnik zgodził się odebrać pojazdy z prostszym do uzyskania dopuszczeniem do eksploatacji pojazdów niezgodnych z TSI plus deklaracją producentów, że pojazdy są zgodne ze specyfikacjami, a dokumenty zostaną dostarczone najszybciej jak to możliwe. Stadler wykonał własnie ostatni krok w tym kierunku.
20 listopada inny pojazd siedleckiego Stadlera – FLIRT3 wyprodukowany dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, uzyskał jako pierwszy w Polsce pojazd systemu kolei konwencjonalnej (poruszającej się z prędkością do 189km/h), wydane przez UTK dopuszczenie do eksploatacji dla pojazdu zgodnego z TSI. Jestem niezwykle dumny z tego, że to właśnie pojazdy wyprodukowane w siedleckim zakładzie Stadlera są pierwszymi w Polsce pojazdami kolei konwencjonalnej w pełni zgodnymi z TSI – dodaje Christian Spichiger.
PKP Intercity zamówiło w konsorcjum Stadler-Newag 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt3. 18 pojazdów zostało już przekazanych przewoźnikowi. 13 grudnia, wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy, na tory wyruszy 16 składów, które będą obsługiwały trasy dalekobieżne, m. in. Kraków-Olsztyn, Warszawa-Bydgoszcz, Gdynia-Katowice, Szczecin-Kraków. Trasy, na których pojazą Flirty można sprawdzić tutaj.