Stadler pokazał w Gdańsku gotowy elektryczny zespół trakcyjny Flirt 3. To pierwszy z partii 71 pociągów, które w Siedlcach zamówił przewoźnik.
- Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że możemy państwu zaprezentować owoc naszej pracy. Pragnę podkreślić, że przy produkcji tego pojazdu pracują setki polskich inżynierów, współpracujemy z dziesiątkami poddostawców z kraju, pojazdy są budowane polskimi rękami – powiedział Tomasz Prejs, prezes Stadler Polska. Dodał, że pojazd wyposażony będzie w ETCS poziomu 2, który także wyprodukował Stadler. – Te pojazdy zmienią wizerunek kolei na Mazowszu na jeszcze lepszy. Liczymy na to, że tak komfortowe pociągi przyciągną nowych pasażerów – powiedział prezes Kolei Mazowieckich, Robert Stępień.
Do wysokiej jakości montażu Stadler zdążył już przyzwyczaić swoich klientów. Pojazd jest przestronny, ma wygodne fotele, maszyniści będą w nich pracować w bardzo komfortowych warunkach. Do podróży zachęcają duże okna, które ładnie doświetlają wnętrze. Co ciekawe, w pociągach są już kasowniki, z myślą o wykorzystaniu ich w ramach szerszej współpracy z ZTM Warszawa w przyszłości. W pięcioczłonowym pojeździe jest 6 miejsc na rowery. Przestrzeń dla nich zaaranżowano w środkowym wagonie. Tutaj jest też obszerna toaleta dla osób z niepełnosprawnościami (druga, mniejsza, znajduje się w innej części pociągu). Miejsca dla osób niepełnosprawnych są też w jeszcze jednym wagonie. Bardzo fajnym pomysłem są śmietniki, w którym segregować można odpady. Pod każdą parą foteli znajduje się gniazdko elektryczne.
W pociągu jest kilka rozwiązań, które mogą dziwić. M.in. stolik do konsumpcji posiłków, choć… na pustej ścianie naprzeciwko niego brakuje automatu sprzedażowego (być może ten pojawi się w przyszłości). Zaskakuje też zupełnie niepotrzebne umieszczenie półki na bagaż, tuż obok dużej toalety. Efekt jest taki, że najwęższe miejsce w pociągu jest jeszcze węższe. Koleje Mazowieckie na końcach pociągu zdecydowały się umieścić siedzenie z przeznaczeniem dla załogi. W razie nagłego hamowania pociągu obawiamy się mocno o głowy drużyny konduktorskiej, bowiem półki na rzeczy służbowe, zakończone ostrymi kandami, zlokalizowano dokładnie naprzeciwko głowy załogi. Koleje Mazowieckie zdecydowały się też na dość ubogą wersję informacji pasażerskiej.
Ogólnie pojazd robi jednak dobre wrażenie, choć jak na tak duży kontrakt, mogliśmy oczekiwać czegoś nieco ciekawszego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.