NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

Europejski ranking przewozu rowerów w pociągach. PKP Intercity w środku stawki

| Michał Szymajda 20.07.2021 2,6k

Europejski ranking przewozu rowerów w pociągach. PKP Intercity w środku stawki
Niewygodne mocowanie rowerów w ED161Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Europejska Federacja Rowerzystów (ECF) wzięła na tapet dostępność pociągów dla przejazdów z jednośladem. Zestawiono ze sobą różnych przewoźników na różnych trasach, w różnych państwach.
Brano pod uwagę dostępność pociągów, uwzględniając kilka kryteriów. W pierwszej kolejności uwzględniono podaż miejsc na rowery w siatce połączeń danego przewoźnika, koszt przewozu rowerów, dostępność usługi za pośrednictwem internetu (i łatwość zakupu biletu na jednoślad), a także informacje na temat przewozu rowerów dostępne dla turystów z innych państw. Dodatkowe plusy można było uzyskać za prowadzenie wypożyczalni rowerowych w obiektach dworcowych lub przy nich.

Najwyżej oceniono możliwość przewiezienia rowerów pociągami, które kursują między Berlinem a Amsterdamem. Obsługuje je niemiecko-holenderska spółka DB-NS. Usługa ta jest droga, a mimo to w rankingu wygrała. Podobnie wysoko oceniono warunki przewozu rowerów w Szwajcarii (drugie miejsce), gdzie powyżej dziesięciu miejsc dla rowerów jest w prawie każdym pociągu. SBB nie przeszkodziło zdobyć miejsca na podium nawet to, że, ponownie – przewóz rowerów w Szwajcarii jest bardzo drogi i wymaga zakupu rowerowego biletu całodniowego. Trzecie miejsce zajęli Belgowie z SNCB, czwarte, bardzo wysokie, Węgrzy z MAV. Na piątym miejscu jest DB, na dziewiątym Koleje Czeskie, które w ostatnich latach robią bardzo dużo dla rowerzystów (stosunkowo tanie bilety na przewóz jednośladów, nowy tabor przystosowany do ich potrzeb, a także liczne i dobrze działające wypożyczalnie rowerów).

PKP Intercity uplasowało się na 31 pozycji, czyli w środku stawki. Przed nami są wspomniani Węgrzy i Czesi, ale też Słowacy czy Koleje Chorwackie. Spośród operatorów dalekobieżnych, których właścicielem jest państwo, gorzej od PKP Intercity wypadły tylko Koleje Rumuńskie, Koleje Litewskie oraz Koleje Szwedzkie (zakaz przewozu rowerów w stanie rozłożonym w wielu pociągach).

Warto jednak zaznaczyć, że PKP Intercity prowadzi inwestycje, które mają przybliżyć kolej rowerzystom. Wagony Combo, choć nie są idealne, umożliwią przewóz rowerów w większej liczbie pociągów, planowana jest też modernizacja bardzo pojemnych wagonów 609A. W raporcie ECF nie wzięto też pod uwagę tego, że rower można w Polsce wypożyczyć z systemów miejskich wypożyczalni niemal w każdym większym mieście.

Link do raportu ECF znajduje się tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45729)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45729)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5