Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Więcej pociągów na Hel i więcej miejsc na rowery

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
21-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Więcej pociągów na Hel i więcej miejsc na rowery
Fot. Daniel Tetkowski, SM42.plPociąg Polregio na linii helskiej
W tym roku więcej pociągów w relacji z Gdyni na Hel będzie miało opcję przewozu rowerów. Miejsca na jednoślady, podobnie jak w latach poprzednich, trzeba będzie jednak rezerwować.

Od 24 czerwca aż do końca wakacji drastycznie zwiększy się liczba pociągów kursujących na Półwysep Helski. Polregio ściąga też do obsługi linii wszystkie sprawne wagony piętrowe.

Jak poinformował Pomorski Urząd Marszałkowski, liczba pociągów jadących na Hel w sezonie letnim zwiększy się z 24 do aż 42. Będzie to 17 par pociągów Gdynia – Hel – Gdynia, 2 pary Gdynia – Władysławowo - Gdynia i 2 pary Władysławowo – Hel – Władysławowo.

W większości pociągów przewieziemy rowery

Nowością jest to, że w aż 32 pociągach ze wspomnianych 42 możliwy będzie przewóz rowerów. W poprzednim sezonie takich „rowerowych pociągów” było 28. Liczba rowerów, które będzie można zabrać do pociągów, będzie różna. W niektórych składach będzie ich ponad 20, w innych – zaledwie 6. W pociągach, gdzie spodziewana jest największa frekwencja – możliwości zabrania na pokład roweru nie będzie.

W każdym przypadku bilet na rower trzeba będzie nabyć wcześniej. Osoby bez ważnej rowerowej rezerwacji nie będą wpuszczane na pokład pociągu. Jak dowiedzieliśmy się w urzędzie marszałkowskim – z jednej strony chodzi o umożliwienie przejazdu jak największej liczbie osób, z drugiej – o przepisy UTK, które wykluczają prz

ewóz większej liczby jednośladów, niż określono to w specyfikacji technicznej pojazdu.

Alternatywą dla rowerzystów chcących dostać się na Półwysep z Trójmiasta mogą być promy Żeglugi Gdańskiej, jednak bilety w nich są prawie czterokrotnie droższe niż na pociągi. Można też próbować kupić bilet na rower w kilku pociągach PKP Intercity, które również dojadą na Hel. Warto też pamiętać o możliwości zabrania roweru z dowolnego przystanku czy stacji w Trójmieście na pokład pociągu SKM (za rowery w nich nie płacimy) i dojeździe z nim do stacji Reda. Stąd do Helu jest 55 kilometrów, ale np. do Władysławowa jedynie 24, a do Chałup 31.

Marszałek Struk: Bez modernizacji niewiele więcej możemy

– Już teraz, przed sezonem, zmieniamy zestawienia wybranych połączeń na większe, by zapewnić ponad 400 miejsc siedzących. Podobnie będzie latem – zapowiada Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

– Muszę jednak po raz kolejny przypomnieć, że przepustowość linii kolejowej 213 na Hel jest niewystarczająca: są tam zbyt krótkie perony, by można było wydłużyć składy o kolejne wagony, brakuje też mijanek. Tymczasem modernizacja linii została w planach PKP PLK przesunięta na listę rezerwową, mimo że jako samorząd dofinansowaliśmy opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Poprawa przepustowości na linii Nr 213 Reda – Hel” kwotą 1 289 253,88 zł ze środków unijnych – dodaje marszałek.

Dodatkowa para pociągów na Kaszuby

Wakacyjnego wzmocnienia doczeka się tego lata również połączenie kolejowe Gdynia – Gdańsk – Kościerzyna. Od 24 czerwca w soboty i niedziele w tej relacji będą kursowały 2 dodatkowe pociągi zapewniające dogodny dojazd na Kaszuby.

• Gdynia Główna odjazd 9:18 > Gdańsk Wrzeszcz odjazd 9:50 > Kościerzyna 11:23,
• Kościerzyna odjazd 11:38 > Gdańsk Wrzeszcz przyjazd 13:07 > Gdynia Główna przyjazd 13:44

Ad Vocem od PKP PLK

Po publikacji artykułu PKP PLK przysłało stanowisko spółki. Publikujemy je w całości.

"PKP PLK SA po raz kolejny przypominają, że krytykowane przez Marszałka efekty przebudowy linii 213 są zgodne z założeniami przyjętymi przez Urząd Marszałkowski w 2010 roku. Przebudowa odcinak Reda – Hel realizowana była w ramach Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

PLK SA w 2018 roku podjęły działania zmierzające do poprawienia parametrów eksploatacyjnych linii helskiej (przystąpiła do konkursu ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego). Obecnie przygotowywane w ramach RPO studium wykonalności w zakresie zadania pn. „Poprawa przepustowości na linii nr 213 Reda – Hel”, które obejmuje swoim zakresem m.in. dobudowę drugiego toru na odcinku Reda Ciechocino – Puck, Swarzewo – Władysławowo Port, Kuźnica – Jastarnia (łącznie 26,3 km) oraz budowę/ rozbudowę stacji /mijanek (Władysławowo Port – budowa dwóch torów postojowych, Chałupy – budowa mijanki w miejscu przystanku, Hel Bór – budowa mijanki, Hel – przebudowa nieparzystej strony stacji wraz z budową dodatkowego toru), zostaną przebudowane perony do dł. 225m, planuje się również elektryfikację linii kolejowej nr 213".
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio nie będzie rozdawać "Gazety Polskiej" pasażerom

Prawo i polityka

Polregio nie będzie rozdawać "Gazety Polskiej" pasażerom

Jakub Madrjas 10 października 2023

Małopolskie: Od 10 października taniej do Wolbromia pociągami Polregio

Pasażer

Polregio z porozumieniami płacowymi we wszystkich województwach

Pasażer

Polregio z porozumieniami płacowymi we wszystkich województwach

inf. pras. Polregio 06 października 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio nie będzie rozdawać "Gazety Polskiej" pasażerom

Prawo i polityka

Polregio nie będzie rozdawać "Gazety Polskiej" pasażerom

Jakub Madrjas 10 października 2023

Małopolskie: Od 10 października taniej do Wolbromia pociągami Polregio

Pasażer

Polregio z porozumieniami płacowymi we wszystkich województwach

Pasażer

Polregio z porozumieniami płacowymi we wszystkich województwach

inf. pras. Polregio 06 października 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5