NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Europa – Chiny: Wznowienie regularnych kursów pociągów kontenerowych

| Roman Czubiński 04.04.2020 6,5k

Europa – Chiny: Wznowienie regularnych kursów pociągów kontenerowych
fot. Port Gdańsk
Po przerwie wywołanej pandemią koronawirusa w trasie jest pierwszy pociąg z Chin do Europy. Jego ładunek to w dużej mierze maski chirurgiczne i inne akcesoria medyczne – informują Koleje Rosyjskie. Do niemieckiego Duisburga skład dotrze trasą przez Małaszewicze.
Pierwszy pociąg relacji Wuhan – Duisburg był tym, który rozpoczął ponowne kursowanie regularnych kontenerowych połączeń kolejowych między Chinami a Europą po wybuchu pandemii COVID-19. Jego ładunek stanowiło 50 kontenerów 40-stopowych. Skład wyruszył ze stacji początkowej 28 marca. 1 kwietnia dotarł do stacji Dostyk na granicy Chin i Kazachstanu, gdzie nastąpił przeładunek z wagonów normalnotorowych na szerokotorowe. Dalsza trasa będzie prowadziła przez Rosję i Białoruś trasą zarządzaną przez rosyjsko-kazachsko-białoruską spółkę joint venture UTLC-ERA do przejścia granicznego w Małaszewiczach – tu kontenery zostaną ponownie przeładowane na wagony normalnotorowe.

Przybycie ładunku do Duisbugra jest spodziewane 12 kwietnia. Nie cały ładunek jest jednak przeznaczony dla odbiorców w Niemczech. Część artykułów ma trafić do Francji. Co zaskakujące z punktu widzenia logistyki, inna część po przyjeździe do niemieckiego miasta ma zostać cofnięta na wschód – do Węgier i Polski, przez którą wszak wagony przejadą o kilka dni wcześniej.

Zawartość przewożonych kontenerów to w dużej części środki ochrony osobistej, przeznaczone do walki z pandemią koronawirusa. Aż 19 z nich jest wypełnionych maskami chirurgicznymi. Według komunikatu RŻD łączna masa środków medycznych w transporcie wynosi 166,4 tony. Nie wiadomo, czy i jaka ich część trafi do naszego kraju.

Pozostały ładunek to typowe towary przewożone na masową skalę także przed wybuchem pandemii: części samochodowe, artykuły elektroniczne oraz kable światłowodowe. Na pokładzie pociągu znalazły się też materiały przeznaczone do napraw infrastruktury kolejowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5