NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Kolej przewozi polski nabiał do Chin

| Roman Czubiński 19.10.2020 138

Kolej przewozi polski nabiał do Chin
Zdjęcie ilustracyjne fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Polscy eksporterzy zaczynają korzystać z otwarcia możliwości tranzytu produktów spożywczych przez Rosję. Do Chin dotarł już pierwszy pociąg z polskim nabiałem Zapowiadane są kolejne takie transporty.
Stacją końcową pociągu z polskimi produktami mlecznymi było Wuhan. Czas podróży z Małaszewicz wyniósł 14 dni. Według danych operatora pociąg przewiózł 50 kontenerów z ponad 1100 ton i 16 770 kartonów nabiału produkcji polskiej firmy Mlekovita. Przybycie pociągu wzbudziło zainteresowanie mediów po stronie chińskiej, o czym świadczą relacje w telewizyjnych programach informacyjnych.

Transport mógł dojść do skutku dzięki zniesieniu rosyjskiego embarga na polską żywność w zakresie tranzytu. Od marca bieżącego roku kontenery z produktami spożywczymi są przy wjeździe na teren Rosji plombowane elektronicznymi urządzeniami z lokalizatorami GPS. Informacje o ewentualnych próbach ich zerwania mają być natychmiast automatycznie przekazywane rosyjskim służbom kontroli (Rostransnadzor).

Przypomnijmy, że nałożone wiosną 2014 r. rosyjskie embargo miało charakter sankcji ekonomicznych. Powodem jego nałożenia były zdecydowane protesty ówczesnych rządów Polski oraz innych krajów Unii Europejskiej przeciwko rosyjskiej agresji na Ukrainie. Decyzja rosyjskich władz mocno utrudniła prowadzenie działalności polskim producentom żywności oraz firmom logistycznym, które były gotowe do transportowania ich wyrobów. Mimo zniesienia embarga na tranzyt zakaz sprzedaży polskiej żywności w Rosji obowiązuje nadal.

Jak podaje spółka joint venture kolei białoruskich, kazachskich i rosyjskich UTLC ERA, zainteresowanie usługą transportową na najkrótszej trasie z Polski do Chin zaczęło szybko wzrastać. – Jest to wielka szansa dla europejskich producentów żywności na regularne dostarczanie swoich produktów chińskim konsumentom w krótkim czasie za pośrednictwem kolei – mówił przed kilkoma dniami prezes UTLC ERA Aleksiej Grom.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5