NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Nowy Jedwabny Szlak – wyzwania i szanse dla polskich firm

| inf. pras. 19.11.2019 2,6k

Nowy Jedwabny Szlak – wyzwania i szanse dla polskich firm
fot. UTLC ERA
Dziś w Warszawie, Zjednoczone Towarzystwo Transportowo-Logistyczne – Euroazjatycki Sojusz Kolejowy (United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance, UTLC ERA) zorganizowało konferencję dla specjalistów ds. frachtu kolejowego, by omówić wyzwania stojące przed transportem kolejowym. Konferencja "Zrównoważona łączność Europa – Chiny" koncentrowała się na potencjale ruchu towarowego z Europy do Chin oraz na rozwiązaniach skracających czas tranzytu. Główne wnioski płynące z konferencji, również dla polskich transportowych firm kolejowych, to potrzeba ścisłej współpracy na przejściach granicznych w celu znalezienia nowych rozwiązań infrastrukturalnych, które mogą przynieść korzyści całemu sektorowi.
Z uwagi na atrakcyjność transportu kolejowego, będącego szybszym niż transport morski, a jednocześnie tańszym niż lotniczy, wzrasta presja na operatorów kolejowych i zarządców infrastruktury, aby dotrzymywali kroku rosnącemu popytowi. UTLC ERA wyznaczyła sobie misję przełamywania barier przestrzennych i logistycznych na największym kontynencie azjatyckim. Konferencja odbywająca się w Warszawie ma na celu zacieśnienie współpracy z polskimi firmami transportowymi i logistycznymi oraz omówienie szans i wyzwań w osiągnięciu wspólnego celu – integracji wysiłków mających na celu skrócenie czasu tranzytu i zwiększenie przepustowości na granicy z Polską.

– Bardzo zależy nam na zintegrowaniu wysiłków z naszymi polskimi partnerami, aby skrócić czas tranzytu przez przejścia graniczne z Polską. Zakończyła się już modernizacja kluczowego dla nas przejścia granicznego Brześć – Małaszewicze, w wyniku czego jego przepustowość zostanie podwojona – powiedział Alexey Grom, dyrektor generalny UTLC ERA.

UTLC ERA odgrywa kluczową rolę we wzroście rynku kolejowych przewozów towarowych, obsługując około trzy czwarte wszystkich euroazjatyckich pociągów kontenerowych między Chinami a granicami Polski i Białorusi. Firma obsługuje także terminale na terenie Kaliningradu. W pierwszych trzech kwartałach 2019 r. operator obsłużył 228 363 TEU (tj. znormalizowanych kontenerów), co stanowi 23-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Spośród nich 134 189 TEU przemieszczało się na zachód, a 94 174 TEU przetransportowano w kierunku wschodnim, co stanowi wzrost odpowiednio o 24% i 22% w porównaniu do tego samego okresu w 2018 r.

– Polska leży w sercu Europy, granicząc z krajami będącymi głównymi konsumentami produktów sprowadzanych z Chin koleją. Jesteśmy dziś w Warszawie, aby "zainspirować" naszych partnerów i sąsiadów ideą, że tranzyt europejsko-chiński jest dobry dla wszystkich i leży w interesie firm i krajów, przez które przepływa. Szczególnie, że nie ma już ograniczeń ze względu na rozwój technologii i komunikacji – dodał CEO UTLC ERA.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5