Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ETCS na linii radomskiej. Oferty dwa razy droższe niż kosztorys PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ETCS na linii radomskiej. Oferty dwa razy droższe niż kosztorys PLK
Fot. Archiwum RK
W końcu poznaliśmy oferty potencjalnych wykonawców systemu ETCS/ERTMS na linii radomskiej. Dość poważnie przekraczają one kosztorys przygotowany przez PKP PLK.

Do przetargu zgłosiło się dwóch potencjalnych wykonawców: Bombardier Transportation (ZWUS) Polska oraz Thales Polska w konsorcjum z Thales Deutschland. Oferta katowickiej spółki Bombardiera jest tańsza i opiewa na 99,7 mln złotych netto. Thales wycenił swoje systemy i prace przy nich na 102,2 mln złotych. Kryterium zamówienia to w 60% cena, w 30% termin realizacji, w 10% doświadczenie personelu wykonawcy w realizacji podobnych zamówień. Termin otwarcia ofert został przesunięty o 3 miesiące, głównie z uwagi na liczne pytania od potencjalnych dostawców.

Obie oferty znacząco przekraczają kosztorys, który przedstawił zamawiający – PKP PLK. Spółka przewidywała, że przeznaczy na zabudowę ETCS/ERTMS „tylko” 56,7 mln złotych netto (czyli 69,8 mln złotych brutto), gdyby zdecydowała się również na niewielkie zamówienie uzupełniające. To niemal o połowę mniej niż chcą potencjalni dostawcy i montażyści urządzeń z Bombardiera czy Thalesa.

ETCS/ERTMS poziomu 2. ma działać na 92 kilometrach linii nr 8 od stacji Warszawa Okęcie do stacji Radom. Po instalacji systemu pociągi będą mogły kursować z Warszawy do Radomia z prędkością 160 km/h w jednoosobowej obsadzie maszynisty. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa przewozów. Ma się to stać w 2023 roku.

Więcej na temat przetargu pisaliśmy tutaj. O rozkładzie jazdy na linii nr 8 piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Wstrzymane dofinansowanie do linii radomskiej? PKP PLK i CUPT wyjaśniają

Infrastruktura

Prace na linii do Radomia z trzymiesięcznym wyprzedzeniem

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Wstrzymane dofinansowanie do linii radomskiej? PKP PLK i CUPT wyjaśniają

Infrastruktura

Prace na linii do Radomia z trzymiesięcznym wyprzedzeniem

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5