Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wszystkie pociągi PKP Intercity do Radomia wracają na linię nr 8

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wszystkie pociągi PKP Intercity do Radomia wracają na linię nr 8
fot. MS, Rynek Kolejowy
Od 7 listopada wszystkie pociągi kursujące pomiędzy stolicą a Radomiem wrócą na linię nr 8 przez Warkę. Nieco skrócą też czas jazdy.

Ostatnim pociągiem, który z Warszawy do Radomia kursuje objazdem (przez Dęblin) jest obecnie TLK San z Warszawy do Przemyśla. Także on pojedzie od 7 listopada przez Warkę, stając się ósmym bezpośrednim pociągiem PKP Intercity łączącym drugie największe miasto w województwie mazowieckim z Warszawą. Dwukierunkowo przez Radom i Warkę pojedzie także TLK Nida. Radomska „Wyborcza" zwraca jednak uwagę, że pociąg ten przed dojazdem do stacji przeznaczenia – Warszawą Wschodnią, aż na 20 minut zatrzyma się w Warszawie Centralnej.

– Zgodnie z obecnie obowiązującym rozkładem jazdy pociąg TLK "Nida" dojeżdża do stacji Warszawa Wschodnia o 7.32. Po 7 listopada pociąg dotrze do tej stacji niemal 10 min wcześniej, bo o 7.23. Od najbliższej korekty rozkładu jazdy w przypadku pociągu TLK "Nida" czas przejazdu w relacji Radom – Warszawa Wschodnia będzie krótszy, tj. 1 godz. 58 min (obecnie 2 godz. 9 min), a dojazd do stacji Warszawa Wschodnia ok. 10 minut wcześniej w efekcie przyniesie więcej czasu na ewentualne przesiadki oraz dojście do pracy, przekierowanie pociągu przez Warkę oraz postój na stacji Warszawa Służewiec zapewni dojazd do zagłębia biurowego na południowym zachodzie Warszawy, postój na stacji Warszawa Zachodnia pozwoli na większą liczbę przesiadek (np. do pociągów EIP 1501 oraz IC 15101 w kierunku Gdyni) – napisała w odpowiedzi na pytania radomskich dziennikarzy Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.

Średni czas przejazdu między stacją Radom a Warszawą Zachodnią wyniesie po 7 listopada 1 godzinę i 15 minut. Około 7 minut dłużej potrwa dojazd do Warszawy Śródmieście (w związku z przebudową linii średnicowej i Warszawy Zachodniej większość pociągów z Radomia zatrzymuje się właśnie tu, a nie na Dworcu Centralnym). Najszybszy z pociągów – TLK Nida, przejedzie dystans między stacjami w godzinę i 12 minut. Dla większości pociągów czas przejazdu będzie więc krótszy o 2 – 4 minuty niż obecnie. Raczej nie ulegnie zmianie aż do momentu, w którym po linii będzie można kursować z prędkością 160 km/h. Urządzenia ERTMS, pozwalające na jazdę z prędkością 160 km/h w jednoosobowej obsadzie maszynisty pojawią się na linii dopiero w 2023 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5