NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wszystkie pociągi PKP Intercity do Radomia wracają na linię nr 8

| Michał Szymajda 19.10.2021 7k

Wszystkie pociągi PKP Intercity do Radomia wracają na linię nr 8
fot. MS, Rynek Kolejowy
Od 7 listopada wszystkie pociągi kursujące pomiędzy stolicą a Radomiem wrócą na linię nr 8 przez Warkę. Nieco skrócą też czas jazdy.
Ostatnim pociągiem, który z Warszawy do Radomia kursuje objazdem (przez Dęblin) jest obecnie TLK San z Warszawy do Przemyśla. Także on pojedzie od 7 listopada przez Warkę, stając się ósmym bezpośrednim pociągiem PKP Intercity łączącym drugie największe miasto w województwie mazowieckim z Warszawą. Dwukierunkowo przez Radom i Warkę pojedzie także TLK Nida. Radomska „Wyborcza" zwraca jednak uwagę, że pociąg ten przed dojazdem do stacji przeznaczenia – Warszawą Wschodnią, aż na 20 minut zatrzyma się w Warszawie Centralnej.

– Zgodnie z obecnie obowiązującym rozkładem jazdy pociąg TLK "Nida" dojeżdża do stacji Warszawa Wschodnia o 7.32. Po 7 listopada pociąg dotrze do tej stacji niemal 10 min wcześniej, bo o 7.23. Od najbliższej korekty rozkładu jazdy w przypadku pociągu TLK "Nida" czas przejazdu w relacji Radom – Warszawa Wschodnia będzie krótszy, tj. 1 godz. 58 min (obecnie 2 godz. 9 min), a dojazd do stacji Warszawa Wschodnia ok. 10 minut wcześniej w efekcie przyniesie więcej czasu na ewentualne przesiadki oraz dojście do pracy, przekierowanie pociągu przez Warkę oraz postój na stacji Warszawa Służewiec zapewni dojazd do zagłębia biurowego na południowym zachodzie Warszawy, postój na stacji Warszawa Zachodnia pozwoli na większą liczbę przesiadek (np. do pociągów EIP 1501 oraz IC 15101 w kierunku Gdyni) – napisała w odpowiedzi na pytania radomskich dziennikarzy Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.

Średni czas przejazdu między stacją Radom a Warszawą Zachodnią wyniesie po 7 listopada 1 godzinę i 15 minut. Około 7 minut dłużej potrwa dojazd do Warszawy Śródmieście (w związku z przebudową linii średnicowej i Warszawy Zachodniej większość pociągów z Radomia zatrzymuje się właśnie tu, a nie na Dworcu Centralnym). Najszybszy z pociągów – TLK Nida, przejedzie dystans między stacjami w godzinę i 12 minut. Dla większości pociągów czas przejazdu będzie więc krótszy o 2 – 4 minuty niż obecnie. Raczej nie ulegnie zmianie aż do momentu, w którym po linii będzie można kursować z prędkością 160 km/h. Urządzenia ERTMS, pozwalające na jazdę z prędkością 160 km/h w jednoosobowej obsadzie maszynisty pojawią się na linii dopiero w 2023 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5