W październiku bieżącego roku niemiecki przewoźnik towarowy BELog (Baustoffe-Entsorgung-Logistik GmbH&Co.) otrzyma czwartą sześcioosiową lokomotywę spalinowo-elektryczną Stadler EuroDual. Pojazd został wynajęty od European Loc Pool wraz z pełną usługą serwisową i utrzymaniową.
Podobnie jak inny prywatny niemiecki operator HHPI,
o którego umowie z ELP pisaliśmy niedawno, BELog podkreśla zalety lokomotyw EuroDual: wysoką moc (6,2 MW w trakcji elektrycznej) i siłę pociągową (500 kN), wydajność oraz niezawodność. Według dyrektora zarządzającego spółki Timo Pape w porównaniu z lokomotywami starszej generacji EuroDuale wymagają znacznie mniej czynności utrzymaniowych, co pozwala na ich bardziej efektywne wykorzystanie.
BELog to przewoźnik specjalizujący się w przewozach materiałów budowlanych oraz odpadów. Jego pociągi kursują zarówno po głównych magistralach, jak i po bocznych liniach niezelektryfikowanych, nieraz o złym stanie technicznym infrastruktury. Możliwość łatwego przełączania między napędem elektrycznym i spalinowym jest więc dla niego jedną z kluczowych zalet. Z drugiej strony cecha ta pozwala ograniczyć zużycie paliwa w porównaniu z klasycznymi lokomotywami spalinowymi.
Firma zamierza wykorzystywać czwartego EuroDuala w swojej flocie do prowadzenia pociągów między centralną i południową częścią Niemiec. Według wyliczeń firmy wymiana taboru prowadzącego pociągi do Stuttgartu czy Heidenheim pozwoli na przewiezienie pojedynczym pociągiem nawet o 35% (ok. 840 ton) ładunku więcej. Odpowiada to ok. 30 w pełni załadowanym samochodom ciężarowym.