NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Elfy2 przyjadą na Podkarpacie trochę później

| Martyn Janduła 20.07.2017 3,8k

Elfy2 przyjadą na Podkarpacie trochę później
mat. Pesa
Urząd marszałkowski województwa podkarpackiego poinformował o podpisaniu aneksu z Pesą na przesunięcie terminów dostaw pierwszych egzemplarzy zamówionych elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf2. Pierwsze dwie jednostki zostaną dostarczone równocześnie z trzecią.
Samorząd województwa zakupił w Pesie pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych wersji trójczłonowej i dwa w wersji czteroczłonowej. Przeznaczone mają być do wykonywania przewozów pasażerskich na terenie województwa podkarpackiego. W przetargu zaznaczono, że średniodobowy przebieg każdego z pojazdów będzie wynosił od 300 do 500 km, przy założeniu rocznego rozliczenia. Podkarpackie wraz z ezt zamawia także szkolenia dotyczące obsługi pojazdów oraz świadczenie usługi serwisowej i utrzymaniowej od poziomu P1 do P4.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu zgłosiła Pesa, która zaoferowała pociągi z nowej platformy Elf2 za 124,66 mln zł brutto. Producent zaoferował 84 miesiące gwarancji. W pojazdach trójczłonowych mają znaleźć się 352 miejsca siedzące, a w czteroczłonowych – 486 miejsc. Umowę na ich dostawę podpisano pod koniec stycznia 2017 roku.

Ezt-y trochę później

Podkarpackie chciało, aby pierwszy czteroczłonowy ezt dotarł do Rzeszowa do 30 czerwca 2017 r., z kolei drugi, również czteroczłonowy – do 31.07.2017 r. Samorząd województwa poinformował jednak, że tak się nie stanie. – Nastąpiło przesuniecie terminu dostaw dwóch pierwszych pojazdów – wyjaśnia Zbigniewa Kozaka, zastępca dyr. departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego w Urzędzie Marszałkowskim. – Pojazdy te będą dostarczone w terminie dostarczenia trzeciego pojazdu, tj. do 30 września tego roku – dodaje.

Jak się okazuje, sytuacja ta nie ma negatywnego oddziaływania na wykonawcę, czyli bydgoską Pesę. – Wobec zawartego aneksu na zmianę haromonogramu dostaw tych pojazdów nie występują okoliczności naliczania kar – mówi Kozaka. Deklaruje przy tym, że pozostałe warunki i terminy dostaw pozostają niezmienione.

Kozaka wyjaśnia także, że decyzję o przesunięciu terminu podjęto z myślą o odbiorach pociągów. – Aby powstała możliwość odbioru pojazdów w ilości umożliwiającej sprawdzenie poprawności działania w trakcji wielokrotnej, co jest wymogiem zawartej umowy, zostały przesunięte terminy odbioru dwóch pierwszych pojazdów na termin trzeciego – podkreśla. – Znaczący wpływ na przedmiotową decyzję miało stanowisko obecnego operatora, któremu będą przekazane do użytkowania nowo zakupione pojazdy, iż potrzebuje mieć pewność niezawodności współpracy pojazdów w trakcji wielokrotnej – dodaje.

Wszystko będzie na czas

Harmonogram zakłada, że krótsze pojazdy, mają być dostarczane w następujących terminach: do 30.09.2017, do 30.11.2017, do 31.01.2018, do 31.01.2018 i ostatni – do 31.03.2018 r. Pesa deklaruje, że z jej strony nie ma żadnego opóźnienia. – Wszystko będzie na czas. Produkcja pojazdów trwa – podkreśla producent.

Podkarpackie – poza elektrycznymi pojazdami – kupiło także dwa spalinowe dwuczłonowe zespoły trakcyjne. W tym przypadku wybrano ofertę Newagu. Termin dostaw jest w tym przypadku dłuższy niż ezt. Pierwszy z autobusów szynowych ma być dostarczony do 28 lutego 2018, drugi – do 31.03.2018. Także w tym przypadku województwo zamówiło pojazdy razem ze szkoleniami z obsługi i pakietem serwisowym do poziomu P4 włącznie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5