NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Oficjalnie: Pesa z najkorzystniejszą ofertą na 7 ezt dla Podkarpacia

| Martyn Janduła 08.11.2016 153

Oficjalnie: Pesa z najkorzystniejszą ofertą na 7 ezt dla Podkarpacia
Pesa dostarczy 7 ezt dla PodkarpaciaFot. Pesa Bydgoszcz
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego rozstrzygnął dzisiaj (8.11.), że Pesa złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę elektrycznych 5 ezt w wersji trójczłonowej i 2 elektrycznych ezt w wersji czteroczłonowej. Do przetargu stanęło tylko dwóch oferentów.
Przedmiotem zamówienia województwa jest zakup 5 ezt w wersji trójczłonowej i 2 ezt w wersji czteroczłonowej, przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich na terenie województwa podkarpackiego. W przetargu zaznaczono, że średniodobowym przebiegu każdego z pojazdów będzie wynosił od 300 – 500 km, przy założeniu rocznego rozliczenia. Podkarpackie wraz z ezt zamawia także szkolenia dotyczące obsługi pojazdów oraz świadczenie usługi serwisowej i utrzymaniowej od poziomu P1 do P4.

Pesa z najkorzystniejszą ofertą

We wtorek 8 listopada zamawiający ogłosił najkorzystniejszą ofertę. Do przetargu stanęło jedynie dwóch oferentów – Newag i Pesa. Za najkorzystniejszą urzędnicy uznali ofertę firmy z Bydgoszczy. Otrzymała ona 98,58 punktów przetargowych. Niewiele mniej otrzymał Newag, bo 95,05 punktów.

Oferty oceniano pod kątem trzech kryteriów. Cena w przetargu stanowiła wyłącznie 60%. 30% punktów było do zdobycia za usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawcze. Resztę punktów – 10% – oferenci uzyskiwali za okres gwarancji udzielonej na swoje pojazdy.

Pesa swoją ofertę wyceniła na 124,66 mln zł brutto. Producent zaoferował 84 miesiące gwarancji. W pojazdach trójczłonowych przewidziano 352 miejsca siedzące, a w czteroczłonowych – 486 miejsc. Producent zaoferował pociągi z nowej platformy Elf II. Pisaliśmy o tym więcej tutaj.

Oferta Newagu była nieznacznie droższa i wynosiła 129,15 mln zł brutto. Producent zaoferował minimalny okres gwarancji, wynoszący 60 miesięcy. W pojazdach trójczłonowych przewidziano 335 miejsc siedzących, a w czteroczłonowych pojazdach – 433 miejsca.

Zamawiający przygotował budżet w wysokości 136,224 mln zł brutto.

Termin dostaw

Podkarpackie chce, by pierwszy czteroczłonowy ezt dotarł do Rzeszowa do 30 czerwca 2017 r., następny, również czteroczłonowy – do 31.07.2017 r. Pozostałe, krótsze pojazdy, mają być dostarczane w następujących terminach: do 30.09.2017, do 30.11.2017, do 31.01.2018, do 31.01.2018 i ostatni – do 31.03.2018 r.

Przetarg dotyczący dwóch dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych nie doczekał się jeszcze rozstrzygnięcia. W tej części również rywalizują Pesa i Newag. Jednak w tym przypadku walka wydaje się dużo bardziej wyrównana
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podkarpackie (490)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podkarpackie (490)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5