NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

| Redakcja 06.07.2017 227

Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Fot. Pesa
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Elf 2 na testach w Żmigrodzie [zdjęcia]
Na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie trwają testy elektrycznego zespołu trakcyjnego Elf 2. To końcowy etap badań niezbędnych do homologacji pojazdów 21 WEa zamówionych w październiku 2016 roku przez Koleje Śląskie.
Przewoźnik ten (zresztą także pierwszy, który w 2010 roku zamówił Elfy poprzedniej, wciąż z powodzeniem eksploatowanej generacji) ma w myśl umowy z Pesą dysponować 13 składami Elf 2, a opcja przewiduje dostawę sześć kolejnych.

Projektując przeznaczony dla obsługi ruchu regionalnego ezt najnowszej generacji, Pesa postawiła przede wszystkim na bezpieczeństwo podróżnych i obsługi. Bydgoska firma już wcześniej, jako jedna z pierwszych na świecie, wprowadziła do produkcji tabor spełniający najwyższe normy bezpieczeństwa i wytrzymałości (EN 12663-1 oraz EN 152227) przy trwałości konstrukcji 30 lat. Obok bezpieczeństwa kluczowym jest komfort pasażerów i obsługi. Elf 2 charakteryzuje się ciekawym designem, nowoczesnymi, jednoprzestrzennymi, klimatyzowanymi wnętrzami, wyposażonymi w wygodne fotele i dynamicznym systemem informacji pasażerskiej.

Pojazdy wyposażone są w interkom zapewniający komunikację podróżnych z maszynistą oraz system emisji reklam i zliczania pasażerów. Posiadają monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, nowoczesne systemy diagnostyki online pozwalające na bieżącośledzić pracę najważniejszych podzespołów pojazdu, co ogranicza do minimum możliwość wystąpienia usterki oraz skraca czas reakcji serwisu. W pojazdach przewidziano od 100 do 190 miejsc siedzących; w zależności od konfiguracji. Spełniają one wymogi normy TSI w zakresie udogodnień dla osób niepełnosprawnych poprzez odpowiednio zaprojektowaną i wyposażoną kabinę WC w układzie zamkniętym, oznakowanie oraz wyposażenie w windę elektryczną i rampę składaną.

Elfy 2 zostały też zamówione przez Przewozy Regionalne, Województwo Podkarpackie, a kolejnym nabywcą mają być Koleje Wielkopolskie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Żmigród (22)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Żmigród (22)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5