NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Elfy II pojadą na Podkarpacie. Jest umowa

| Martyn Janduła 30.01.2017 149

Elfy II pojadą na Podkarpacie. Jest umowa
Pesa dostarczy 7 ezt do Rzeszowa mat. Pesa
Elfy II pojadą na Podkarpacie. Jest umowa
Elfy II pojadą na Podkarpacie. Jest umowa
Już oficjalnie wiadomo, że do województwa podkarpackiego to właśnie Pesa dostarczy 7 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W Urzędzie Marszałkowskim doszło już do podpisania finalnej umowy na wykonanie zamówienia. Producent zapowiada, że pociągi będą lżejsze od poprzednich wersji.
Przedmiotem zamówienia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego jest zakup 5 ezt w wersji trójczłonowej i 2 ezt w wersji czteroczłonowej, przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich na terenie województwa. W przetargu zaznaczono, że średniodobowym przebiegu każdego z pojazdów będzie wynosił od 300 – 500 km, przy założeniu rocznego rozliczenia. Podkarpackie wraz z ezt zamawia także szkolenia dotyczące obsługi pojazdów oraz świadczenie usługi serwisowej i utrzymaniowej od poziomu P1 do P4.

Na wykonawcę zamówienia wybrano Pesę, która w przetargu zaproponowała pociągi z nowej platformy Elf II. 30 stycznia marszałek województwa Władysław Ortyl oraz wicemarszałek Bogdan Romaniuk podpisali oficjalnie umowę z producentem na dostawę pociągów. Ze strony Pesy umowę podpisał Robert Święchowicz, wiceprezes zarządu, oraz prokurent firmy Sławomir Piątek.

Pierwszy czteroczłonowy ezt ma dotrzeć do Rzeszowa do 30 czerwca 2017 r., następny, również czteroczłonowy – do 31.07.2017 r. Pozostałe, krótsze pojazdy, mają być dostarczane w następujących terminach: do 30.09.2017, do 30.11.2017, do 31.01.2018, do 31.01.2018 i ostatni – do 31.03.2018 r.

Pesa swoje produkty wyceniła na 124,66 mln zł brutto. Producent zaoferował 84 miesiące gwarancji. W pojazdach trójczłonowych przewidziano 352 miejsca siedzące, a w czteroczłonowych – 486 miejsc. Ma być on zdolny do jazdy z prędkością maksymalną 160 km/h. Producent zapowiada sporo nowinek technicznych, m.in. nowatorskie sufity zmieniające sposób montażu okablowania czy kanałów klimatyzacji. Zastosowane elementy mają być znacznie lżejsze.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podkarpacie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podkarpacie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS