NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Pesa i Newag dzielą się zamówieniem na nowe pociągi dla PR

| Martyn Janduła 28.11.2016 184

Pesa i Newag dzielą się zamówieniem na nowe pociągi dla PR
Fot. Rynek Kolejowy
Największy przewoźnik w kraju – Przewozy Regionalne – dokonał wreszcie wyboru ofert w zamówieniu na nowe czteroczłonowe i dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne. Wygląda na to, że dwuzadaniowym zamówieniem podzielą się Pesa z Newagiem.
Przetarg Przewozów Regionalnych obejmuje zamówienie na dostawę 7 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi regionalnego ruchu pasażerskiego z prędkością eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych na peronach o wysokości w przedziale 300-1000 mm.

Zamówienie podzielone jest na dwa zadania. Pierwsza część obejmuje trzy sztuki czteroczłonowych eztów, natomiast druga – cztery dwuczłonowe ezt-y. Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 12 miesięcy, jednak nie później niż do 10 grudnia 2017 r. 

Zadanie pierwsze

Zamawiający w zakresie zadania pierwszego określił, że na dostawę 3 szt. fabrycznie nowych czteroczłonowych ezt najkorzystniejszą ofertę złożył Newag. Producent nie udzielił Przewozom Regionalnym autoryzacji, dlatego uzyskał on 90 punktów.

Zamawiający w tym zadaniu przygotował budżet w wysokości 59 mln zł brutto. Bydgoski producent zaoferował, że pojazdy dostarczy za 62,3 mln zł brutto, natomiast Newag za 61,5 mln zł brutto.

Zadanie drugie

Z kolei w zadaniu drugim, w którym Przewozy Regionalne zamówiły 4 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych ezt, za najkorzystniejszą ofertę uznano ofertę Pesy.

Zamawiający w tym zadaniu przygotował budżet w wysokości 54,12 mln zł brutto. W tym przypadku Pesa zaproponowała cenę w wysokości 58,06 mln zł brutto, a Newag – 60,8 mln zł.

Mimo ofert znacznie przekraczających budżet Przewozów Regionalnych, zamawiający zdecydował o rozstrzygnięciu przetargu. Umowy mają zostać podpisane po upływie 10 dni od ogłoszenia o najkorzystniejszej ofercie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS