NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]

| Jakub Madrjas 12.08.2021 7,3k

Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Fot. PKM
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Pomorska Kolej Metropolitalna opublikowała zdjęcia z przebiegu elektryfikacji swojej linii kolejowej. Prace prowadzone są obecnie na odcinku Brętowo – Kiełpinek.
W połowie czerwca 2021 roku ruszyły prace związane z elektryfikacją na linii PKM. Po miesiącu od rozpoczęcia prac roboty budowlane przeniosły się na odcinek Kiełpinek – Brętowo. Spółka PKM publikuje na swoim facebooku bardzo ciekawe zdjęcia z realizacji inwestycji. Na kanale youtube inwestora można znaleźć również filmy z prac: 
Film przedstawia prace wiertnicy MAX 25000 za pomocą której Torpol wykonuje przewiercenia w ziemi, w których następnie umieszcza fundament – w tym przypadku pod bramownicę na przystanku PKM Gdańsk Jasień zarejestrowane na początku sierpnia 2021r. Zastosowanie takiego sprzętu eliminuje konieczność wykonywania wykopów, dzięki czemu pozwala na zaoszczędzenie (kluczowych w takich sytuacjach), czasu pracy i pieniędzy. Wiertnica zazwyczaj stosowana jest w terenach wymagających ograniczenia negatywnego wpływu prac na infrastrukturę kolejową – podaje PKM.

Jak informuje inwestor, od 10 sierpnia przez 2 tygodnie wykonawca dodatkowo będzie pracował także w czasie nocnej przerwy w kursowaniu pociągów. Tylko wówczas możliwe jest bowiem palowanie fundamentów w bezpośrednim sąsiedztwie rozjazdów kolejowych. Prace te wykonywane będą jednak tylko w niektóre noce. Będą to ostatnie palowania fundamentów pod słupy trakcyjne na odcinku Brętowo – Kiełpinek. Z końcem sierpnia wykonawca przeniesie się z robotami na kolejny odcinek linii PKM, pomiędzy Kiełpinkiem a Rębiechowem – informuje spółka, przepraszając mieszkańców za utrudnienia i hałas.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5