NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]

| Jakub Madrjas 12.08.2021 6,6k

Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Fot. PKM
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej coraz bardziej zaawansowana [zdjęcia]
Pomorska Kolej Metropolitalna opublikowała zdjęcia z przebiegu elektryfikacji swojej linii kolejowej. Prace prowadzone są obecnie na odcinku Brętowo – Kiełpinek.
W połowie czerwca 2021 roku ruszyły prace związane z elektryfikacją na linii PKM. Po miesiącu od rozpoczęcia prac roboty budowlane przeniosły się na odcinek Kiełpinek – Brętowo. Spółka PKM publikuje na swoim facebooku bardzo ciekawe zdjęcia z realizacji inwestycji. Na kanale youtube inwestora można znaleźć również filmy z prac: 
Film przedstawia prace wiertnicy MAX 25000 za pomocą której Torpol wykonuje przewiercenia w ziemi, w których następnie umieszcza fundament – w tym przypadku pod bramownicę na przystanku PKM Gdańsk Jasień zarejestrowane na początku sierpnia 2021r. Zastosowanie takiego sprzętu eliminuje konieczność wykonywania wykopów, dzięki czemu pozwala na zaoszczędzenie (kluczowych w takich sytuacjach), czasu pracy i pieniędzy. Wiertnica zazwyczaj stosowana jest w terenach wymagających ograniczenia negatywnego wpływu prac na infrastrukturę kolejową – podaje PKM.

Jak informuje inwestor, od 10 sierpnia przez 2 tygodnie wykonawca dodatkowo będzie pracował także w czasie nocnej przerwy w kursowaniu pociągów. Tylko wówczas możliwe jest bowiem palowanie fundamentów w bezpośrednim sąsiedztwie rozjazdów kolejowych. Prace te wykonywane będą jednak tylko w niektóre noce. Będą to ostatnie palowania fundamentów pod słupy trakcyjne na odcinku Brętowo – Kiełpinek. Z końcem sierpnia wykonawca przeniesie się z robotami na kolejny odcinek linii PKM, pomiędzy Kiełpinkiem a Rębiechowem – informuje spółka, przepraszając mieszkańców za utrudnienia i hałas.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5